Range Share 6 poll!

Plaats hier je whisky zoekertje of aanbod. Voor iedereen die om wat voor reden dan ook "té veel" Whisky (of ander distillaat) heeft. Een eenvoudige en gratis manier om in contact te komen met gegadigden. Unieke koopjes, nieuwe releases, ook commercieel, kunnen hier in de schijnwerpers gezet worden.
Forumregels
LET OP: Het direct aanbieden van flessen in dit het forum "vraag" is niet toegestaan voor mensen die nog geen toegang hebben tot het aanbodgedeelte van het forum. Deze personen mogen alleen per PB een fles aanbieden. De desbetreffende berichten worden verwijderd.

Voor alle verkooponderwerpen geldt: Je kan pas posten in Aanbod als je 50 posts hebt op de rest van het forum.
Verder: De verkoper gaat door het plaatsen van het aanbod expliciet akkoord met de geldende voorwaarden zoals opgenomen in Re: Lees dit eerst: Aanbod. Het Whisky Forum neemt geen enkele verantwoordelijkheid op zich voor de inhoud van het aangebodene, zoals bijvoorbeeld maar niet uitsluitend de authenticiteit van de inhoud van de aangeboden flessen, de vulgraad, andere kwaliteitsaspecten, alsmede het verloop van de transactie en daaruit voortvloeiende consequenties.

Welke ranges zou je het liefst zien in Range Share 6?

Peiling eindigde op 22 Feb 2020, 09:33

Aberlour
2
1%
Ardbeg
6
3%
Arran
11
6%
Benromach
20
11%
Bowmore
6
3%
Deanston
14
8%
Glenlivet
3
2%
Glenmorangie
11
6%
Glen Moray
1
1%
Glen Scotia
11
6%
Glenrothes
2
1%
Kilchoman
14
8%
Ledaig/ Tobermory
8
4%
Loch Lomond/ Inchmoan/ Inchmurrin
11
6%
Mortlach
26
14%
Old Pulteney
6
3%
Talisker
11
6%
Tomatin
5
3%
Tomintoul/ Old Ballantruan
2
1%
Flora & Fauna series
13
7%

Totaal aantal stemmen: 183

Mermur
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Re: Range Share 6 poll!

Ongelezen berichtdoor Mermur » 29 Dec 2019, 19:41

Freezeroz schreef:#Mortlach, de eenzame koploper in de poll tot nu toe.
Die set zal waarschijnlijk bestaan uit:
-12Y, 14Y, 15Y (Six Kingdoms G.O.T), 16Y, 20Y, Rare Old, 10Y 2008 (Van Wees), 15Y (Gordon & MacPhail).
Inclusief glaswerk zou die set +/- 38€ kosten en een WB rating van 84ptn hebben.
ps: Ik zou hier 1 van de 2 IB kunnen vervangen door de (erg dure) 18Y, dat zou de set dan zon 5 tot 8€ duurder maken.
[...]
Als ik van deze voorbeelden de prijs en rating wiskundig combineer, kom ik tot de verrassende conclusie dat de Mortlach set de slechtste prijs/kwaliteit verhouding heeft. [...]
Tips die tot een lager aanschaf bedrag of hogere rating van een set leiden zijn uiteraard van harte welkom.

Ik ben niet verrast dat de Mortlach-set de slechtste prijs/kwaliteit verhouding heeft. Hoewel de nieuwe OB's een stuk vriendelijker geprijsd zijn dan de oude, moet je voor een goede prijs/kwaliteit verhouding bij Mortlach bij de IB's zijn.
Je zou de Rare Old kunnen vervangen door de Special Strength. Daarmee gaat de prijs omhoog maar de rating ook.
1 x
Afbeelding

Boysky
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Boysky » 30 Dec 2019, 17:33

Daar heb je al een hoop werk in zitten Roelof! :respect

Ziet er allemaal mooi uit, mogen de beste winnen.
Als ik mijn mening mag geven zou bij mij kwaliteit ipv kwantiteit de voorkeur hebben. Ook als het een eurootje meer kost.
1 x
Afbeelding
Het is je Boy!

De buuk
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor De buuk » 15 Jan 2020, 14:12

Gister mijn setjes ff bij Roelof opgehaald, ff lekker zitten ouwehoeren bij een bakkie koffie.

Nog bedankt voor de extra sampeltjes en de koffie :duimop
1 x

Freezeroz
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Freezeroz » 15 Jan 2020, 14:26

Even een upje en update voor de Range Share 6 poll.
Inmiddels heb ik 6 van de 8 flessen van koploper Mortlach in huis dus dat ziet er goed uit. Maar wat ik verder moet aankopen is nog niet duidelijk aangezien er geen duidelijke nummer 2 en 3 uit de poll zijn gekomen tot nu toe.
Er is wel een peloton aan volgers met 10 tot 13 stemmen. Dat zijn Benromach, Deanston, Glenmorangie, Glen Scotia, Kilchoman, Loch Lomond en Flora & Fauna series.

Hierbij dan ook een oproep aan de leden die nog geen stem hebben uitgebracht omdat alsnog te doen. Leden die al wel gestemd hebben kunnen hun stem nog wijzigen. Wellicht dat er dan nog 2 ranges zich kunnen ontworstelen aan de greep van het peloton en aansluiting vinden bij koploper Mortlach :bigsmile.
2 x

Ardking
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Ardking » 15 Feb 2020, 22:00

Hoe staat het ervoor, of heb ik wat gemist :lol:
0 x
"Volo et Valeo"

Freezeroz
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Freezeroz » 16 Feb 2020, 09:20

Hey Jeroen,

Je hebt niks gemist hoor. De Range Share 6 poll staat nog zes dagen open. Mortlach en Benromach gaan tnt dik aan de leiding en komen dus zeker in de volgende share.

Samen met Mermur heb ik geprobeerd de Mortlach set zo goedkoop mogelijk in huis te halen.
De Benromach set heb ik nog niet volledig in huis. Maar dat komt omdat ik eind maart Benromach aan doe tijdens mijn Spey-trip met Danny. Ik hoop daar nog een paar mooie distillery only's te scoren voor in de share. Ik verwacht dan half april met Range Share 6 te komen.

Mochten er forumers zijn die nog graag een derde Range in de share zouden willen zien.
De poll kan nog 6 dagen ingevuld of aangepast worden.
Wellicht halen ook Deanston en of Kilchoman nog genoeg stemmen om in deze Share mee te gaan.

Groet Roelof
2 x

Ardking
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Ardking » 24 Mar 2020, 20:55

En Roelof, hoe staat het ervoor? Ben bang dat je tripje niet door is gegaan dan wel gaat?!
0 x
"Volo et Valeo"

Freezeroz
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Freezeroz » 24 Mar 2020, 21:05

Ardking schreef:En Roelof, hoe staat het ervoor? Ben bang dat je tripje niet door is gegaan dan wel gaat?!

Hey Jeroen, nee inderdaad ik zou aanstaande donderdag vertrekken naar Spey. Maar daar is helaas iets tussen gekomen.
Ik weet nu nog niet wat de gevolgen voor de Range Share zijn, maar voorlopig wordt ik volledig opgeslokt door mijn werk bij het journaal.
Wanneer de rust weer een beetje is wedergekeerd pak ik de draad zeker weer op hoor.
6 x

De buuk
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor De buuk » 01 Apr 2020, 10:47

Wat in een goed vat zit wordt alleen maar lekkerder Roelof :schotland
0 x

Terug naar “Vraag (gezocht) en aanbod en unieke koopjes”