HWF-VBT 11: Sample 6 - Inleverdatum 23 Maart

De elfde "blinde" forum-proeverij.

Moderators: Rien68, Freezeroz, Joris

Welke score geef je het sample? (Stemmen NA de publicatie van de Notities)

Peiling eindigde op 22 Apr 2020, 23:31

Ik doe niet aan Scoren
3
11%
Lager dan 70
0
Geen stemmen
70 - 74
1
4%
75 - 79
0
Geen stemmen
80 - 84
8
30%
85 - 89
14
52%
90 - 94
1
4%
95 of Hoger
0
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 27

edwinedje
Moderator
Moderator

HWF-VBT 11: Sample 6 - Inleverdatum 23 Maart

Ongelezen berichtdoor edwinedje » 04 Dec 2019, 20:28

Het lijkt erop dat een thema zich rond de flessen begint te vormen :Scratch :zwijg

Gr,
De organisatie :duimop

>> == <<

In dit topic kunnen jullie zaken rond het proeven van sample 6 kwijt.

Insturen van de proefnotities voor Maandag 23-MAR-2020 - 19:00.
Proefnotities zullen op dezelfde maandag rond 21:00 op het forum geplaatst worden.
Het demasqué vindt plaats op Dinsdag 24-MAR-2020 tussen 19:00-20:00 uur.

Het Demasqué:

Deze week in het glas een whisky waarvan de meesten wel wisten te raden dat het om een geturfde variant ging. Daarnaast herkenden veel van de proevers iets zoets of citrus, maar kwam ook hooi een aantal keer voorbij. Al met al werd in ieder geval gedacht aan een whisky van Islay (voor een aantal was Caol Ila de producent).

Al met al scoorden jullie deze whisky, die inderdaad van Islay komt, met 84,64 punten gemiddeld.
De eervolle vermelding is deze week voor Erik Elixir, hij wist de juiste whisky te benoemen.
Een een tweede vermelding voor DrinkingWhisky die na wat wikken en wegen toch ook voor deze Whisky ging

Het ging deze week om deze recent uitgebrachte whisky:

Afbeelding

Afbeelding

https://www.whiskybase.com/whiskies/whi ... 2-year-old

Een whisky van 12 jaar oud, en door het alcoholpercentage een flinke knaller. Deze whisky op vatsterkte heeft gerijpt in Hogsheads van Amerikaans eiken en is gebotteld op 56,5% ABV.

‘De eerste’
Ook voor Lagavulin is het de eerste keer dat deze in het VBT voorbij is gekomen.

De proefnotities van de deelnemers:

Van: Mermur

A: oily, limoen (Sprite), lang
D: peperig, kruidige turf, salmiak/schoolkrijtjes (snoep)
F: scherpe rook, roet, verbrand hout

>> == <<

Van: Breedút_Genietsje

Sample zes van Blind Tasting no.11
Het is vrijdagavond en de kou van vandaag heeft mijn neus niet goed gedaan..
Desondanks ruik ik door de kleine hals van het flesje een krachtige whisky.
Genoeg voor mijn reserveneus om deze te laten schieten.

Eenmaal in het Glencairnglas is het helemaal duidelijk; Peat Smoke!
Een geur die mij wel aanspreekt, hier kan ik aan blijven ruiken.

Maar dat is dan ook het enige dat binnenkomt, een klassielke peat.
Het is nu zo makkelijk om Islay te roepen, maar echt plaatsen kan ik het nog niet.

Die eerste nip: whow, die komt even binnen.
Zo ‘mild’ de reuk is, zo scherp is de smaak.
Dan toch nog maar even naar de tranen aan de binnenzijde van het glas kijken, hoog in alcohol?

De nasmaak blijft prikkelen op de tong, is het de peat of toch de hoge ABV.
Als de prikkel weg is meen ik iets van sherry waar te nemen…

En dan ineens heb ik het: Port Charlotte !
Bij elke nip die ik nog neem ben ik meer overtuigd van deze ingeving,
alles klopt; mijn smaakbeleving en de 50% ABV.

>> == <<

Van: defeatless

Mijn bevindingen:
Neus:
Peat, maar een stuk milder dan die van de Dudes. Echt een jodium peatje. In de verte zit nog iets van een zuurtje, maar daar houd het bij mij dan ook weer op.

Smaak:
Bahbah......

Finish:
Alsof je een asbak likt. Wel eens een flesje bier gedronken waar een peuk in dreef? Nou dat....

Geen score. Tis een Islay, Kilchoman zou kunnen.

>> == <<

Van: Erik Elixir

HWF VBT #11 Sample 6

N: Pepper, briny, oily, leather, pine tree bark and some yoghurt
T: Liquorice root, peat, smoked barley and coffee
F: Drying with smoked bacon and spices - cardamom

Lekkah! Dit is denk ik de Lagavulin 12 Special Release 2019.
12 jaar oud en 56,5% abv. Score 89/100.

>> == <<

Van: Joris

Neus: Turf, rook, en stevig ook. Komt vrijwel niets anders doorheen bij mij. Na de eerste slok wat leer, een zweetschoen
Smaak: Opnieuw vooral de turf. Op de achtergrond hooi, een oude boerderij en een schapenveld. Ohja, en een stukje camembert.
Finish: Blijft redelijk lang hangen, de turf iets minder, maar het zoete blijft zitten. Voor mij is de finish wel het meest fijne aan deze dram.
Over het algemeen een bijzondere dram. De turf was zo overheersend dat ik het lastig vond er meer uit te halen, wat naar mijn idee de whisky niet ten goede kwam. De finish was het meest smakelijk, en had tegelijk ook de meest vriendelijke smaak. Van mij krijgt deze variant 81/100 punten.

>> == <<

Van: Willem vd K

Kleur: Pale straw
ABV: 55%
Neus: Rookworst, barbecue saus, asbak, beef jerky.
Smaak: Precies wat je uit de neus verwacht. Met zoethout, donker gebrande koffie en een beetje gras. Finish is lekker bitter, droog en rokerig.

86/100

Jaar of 8 oud denk ik. Zou dit dan toch die Ledaig zijn? Of een Lagavullin?

>> = = <<

Van: Rien68

Na het openen van de sample was het duidelijk dat dit niet mijn smaak is.
Dus zo goed als mogelijk

N; Een minder heftige peat tov de Dudes, wat vlezig

S; Peat, koffie. Lastig door de peat heen te proeven...

F; Droog en lang, zilt, met wederom wat vlezigs

83/100

>> == <<

Van: roylubbers

HWF VBT11 #6: rokerig, maar niet zo aards/muf als nr 4.
Komt een beetje zuur binnen en dat blijft een beetje hangen.
Verder drinkt ie OK weg, maar ben er niet kapot van.
In de afdronk blijft het zure terugkomen, jammer.

>> == <<

Van: JvR

De op een na laatste al weer helaas.

Net na het inschenken veranderlijke geur, afwisselend First-fill bourbon. Snoepbanaantjes en dan weer turf/rokerigheid. Even later overheerst de turf.
Smaak: Stevig geturfd, meer als bijv. een springbank, maar hij heeft ook wel iets mellows. Ik denk dat dit wel wat afgewaterd is, maar prima drinksterkte. Misschien ook wel wat leeftijd, maar zal niet erg oud zijn.
Finish: Blijft lang hangen, aangenaam.

Conclusie: Ik denk dat dit een Peated Highland is. Ardmore ligt misschien een beetje te voor de hand. Glenturrent? Geen idee. Jaar of 9, 46%, (first-fill) bourbon. Prima spul!

>> == <<

Van: RolfvanderSteen

Kleur: Witte wijn (0.1).
Neus: Weer een met turf, relaxter in peat dan de Bunnahabhain 2014/5y WDS (sample 4), ook weinig medicinaal en meer rokerig, wat zwaardere 'groene' tonen, oregano ipv gras zeg maar, lichte ammoniak / chloor-achtige boventoon.
Smaak: rubber en teer overheersen in eerste instantie, dat haalde ik er in de neus nog niet uit, is ook niet vervelend, heideplant, zoethout als je eroverheen ademt terwijl je een slok neemt. Ik denk 8-10 jaar oud.
Afdronk: Stevig, lang, overheersend, in een tasting zou ik 'm zeker als laatste opnemen.
Oordeel: Vergelijkbaar met sample 4, iets minder lekker naar mijn smaak.
Gok: Stevige turf-jongen, maar ik betwijfel of het een Islay whisky is, ik denk eerder aan een geturfde high- of islander, heb weinig vergelijkingsmateriaal in die richting, Ardmore of Highland Park, specifieker kan ik het niet maken.

>> == <<

Van: jonker8011

Samen met nummer 4 geproefd, want al snel door dat die bij elkaar pasten.

Neus: duidelijk turf, maar vrij licht in vergelijking met normale Islay. Ondertonen zijn er van leer, maar ook duidelijke citrusvruchten.
Smaak: Heel veel citrus, sinaasappel, maar ook kruidig, met een pepertje en vanille. Honingzoet.
Finish: vrij kort, de turf vervliegt snel, het fruit blijft langer hangen.
Vreemd genoeg denk ik op basis van de balans tussen turf en fruit aan een oudere Isaly, maar op basis van de finish en de wat hardere afdronk aan jongere Islay. Het karakter doet me denken aan Caol Ila, maar ja, Jonge Caol Ila is vaak wat meer in your face, en wat minder gebalanceerd.
Uiteindelijk gok ik op Caol Ila, van meer dan 14 jaar oud. En ik vond hem erg lekker: 90/100.

Maar als het non-Islay peated is val ik niet van mijn stoel van verbazing

>> == <<

Van: SirNagalot

Hierbij mijn tasting notes:

Kleur: bleek stro
Geur: duidelijk turf. Verder ook zoet met een frisse toets op de achtergrond (gras, munt), maar de turf overheerst alle andere geuren.

Smaak: ook hier vooraf turf. Het is een brave, cleane turf, zonder medicinale elementen. Verder ook wat zoetigheid, een beetje rood fruit en krieken. Redelijk simpel en zelfs saai. Na wat tijd in het glas wordt het zoete element overdreven zoet en komt er bovendien een (negatieve) associatie met aarde bij. Ook wordt deze whisky best wel branderig.

Afdronk: brengt initieel een fris element naar voren, maar wordt wat klef en vervelend na een tijdje.

Verdict: ik denk aan een jonge Islaywhisky op vatsterkte. Initieel dacht ik aan een klassieke bourbongerijpte Caol Ila, maar hoe langer ik mijn glas liet staan, hoe meer ik begon te denken in de richting van een Bruichladdich met een finish in een of ander vat van zoete wijn, dus ik ga uiteindelijk toch voor Bruichladdich. Bij mij viel deze sample niet in de smaak. Hoewel ik een turfliefhebber ben, is deze toch té eenvoudig en branderig voor mij. Ik zou hem 73 punten scoren.

>> == <<

Van: fjharms

Sample 6

N: bij het openen van het flesje komt de peat me al tegemoet. In het glas ruik in naast de duidelijk aanwezige peat ook citrus, en ook wat ziltigs, wat jodium. Een paar druppels water maken ‘m wat muffer, aardser, minder fris.

S: alcohol, stevige portie peat. Maar ook hier weer de citrus, en een pepertje. Ook de jodium komt terug. Paar druppels water dempen ook hier de frisse citrus, maakt ‘m net minder spannend.

F: Lange finish, met voortzetting van de smaken. Fris zuurtje.

ABV gok: 52%

Algemene gok: In ieder geval Islay. Ik zit te dubben tussen Laphroaig of Kilchoman.
Themagok: De eerste <Lap of Kil> bottling van bottler <XYZ>? Of toch gewoon de eerste <Lap of Kil> tijdens een VBT? Ik tast weer in het duister... En waarschijnlijk is het compleet iets anders!

>> == <<

Van: FGG

Bij deze de notes voor sample #6
Neus - Een flinke neus vol peat, jodium, gras en hooi. - 86
Smaak - De peat valt redelijk uit elkaar in je mond en er komt wat fruitigs naar voren. Ook het grassige van de neus komt terug. - 88
Finish - De romige finish doet een hoger ABV vermoeden. Hij blijft lekker hangen en wordt op den duur zelfs zoet op de tong. Mooi. - 88
Een mooie geraffineerde peated whisky. Niet een asbak-smoothie, maar mooi gepeat zonder de echte smaken onder te laten sneeuwen. - 87

Als ik een gok moest wagen zou ik voor de Caol Ila van Signatory Cask Strength Collection gaan omdat deze veel overeenkomsten vertoond.
Ik heb de Caol Ila niet geschonken om te vergelijken, leek me niet fair.

>> == <<

Van: MBC

Tweede rokerige whisky, ik ben wederom erg benieuwd.
Uiterlijk: strogeel
Geur: rokerig, turf, openhaard, leer, vanille
Smaak/Afdronk: zoethout, turf, gerookte zalm, olieachtig, leer, citrus, rode wijn
Alcohol percentage: 48%
Score: 81/100
Gokje: Islay, Bunnahabhain, wijn cask finish?

>> == <<

Van: Daveen

Daar is de peat, gemaaid gras, banaan, citroen, kampvuur, natte krant, maar minder heftig als sample 4. De geur is nog best fijn.
Maar bij het proeven wordt er een asbak in je bek geleegd. Ik hou best van een lekkere bak peat, maar dit effect vind ik te veel van het goede. Daarnaast proef ik nog iets van banaan en is hij warm en peperig.
In de finish bittere chocolade en een kampvuur.
Dit is hem niet voor mij. De rest van het sample gaat naar mijn broertje die meer een peathead is.

>> == <<

Van: vbreemen

Neus: wat rook maar voornamelijk peat waarbij ik met peat aardetonen bedoel. Kool (groente).
Smaak: dikke twijfel tussen een peated Campbeltown, Longrow, of misschien Ledaig.
Afdronk: lang en warm, klein pepertje achterin.
56%
8 jaar
Erg lekker. Daar wil ik wel een flesje van. 88 punten.

>> == <<

Van: andre8x8

Nose
Peat, peat en nog eens peat, zoet, vanille, zeer licht medicinaal.

Taste
Bij binnenkomst branderig op de tong, pittig gekruid, peper, na verloop van tijd komt de zoete peat door en wat gember.

Finish
Redelijk lang, zoete peat, iets drogend.

ABV 58 %
Leeftijd 6 jaar
Score 87

Thema "Firsts"
Ik denk niet dat dit van Laphroaig is, maar dan toch zeker een Laphroaig wannabe

>> == <<

Van: Amputeck

N: tonen van granen, haver en stro domineren. Wat moutigs, houtschaafsel en stalgeur. Een beetje honing op de achtergrond. Ik denk ook een vleugje rook te bespeuren, maar heel subtiel. Na een tijdje komt er precies ook wat benzine naar voren.
T: de aanzet geeft heel even wat zoetigs zoals honing en bastaardsuiker. Vervolgens wordt het wat bitterder en zelfs een beetje zurig. De alcohol is mooi verweven in het geheel, maar toch aanwezig. Dat zorgt voor een mooie kick. Het moutige van de neus keert terug. Ik neem opnieuw een hele subtiele kampvuur rook waar.
F: subtiele afdronk, mooi in lijn met de rest van deze dram. Het drogende en bittere blijft lichtjes nazinderen.
Conclusie: erg subtiele dram dit, maar daarom niet minder spannend. Mooi hoe alles zo voorzichtig en in balans is met elkaar. Speciaal deze. Verder wel moeilijk om er iets uit op te maken. Ik zou denk en 14 - 15 jaar oud, ex-bourbon vat en rond de 50% alcohol. Ik gok wellicht op Tobermory of Loch Lomond, maar heb eigenlijk geen flauw idee.

>> == <<

Van: MaltMuppet

Hier de aantekeningen van sample 6, was weer een lekkere dram
Nose: zoete rook, citroen, gedroogde pruim
Taste: rook, vettig mondgevoel, iets zoets. Door de rokerige smaak kan ik er verder niet heel veel smaken uithalen.
Finish: lang, beetje bitter na een tijdje maar met een zoete ondertoon
Bourbon cask, 15y oud gok ik. Op een of andere manier doet deze me heel erg aan Lagavullin denken.
40%
Score: 85

>> = <<

Van: edwinedje

Dit is nummer 2 waar ik naar uitkeek toen de line up vorm begon te krijgen.
De rook komt je tegemoet. In de neus en in de mond.
Typish een ……

De afdronk doet vermoeden dat ik hem toch een keer met een drupje water ga proberen. Wellicht dat het scherpe (zurige?) randje er dan vanaf af valt. Of misschien dat het tweede deel met wat meer lucht ook al het gewenste resultaat oplevert.

En dan als je glas een tjidje leeg staat ... de asbak geur ... maar wel een fijne whisky asbak ...

>> == <<

Van: Nickolaas

Deze was lekker. Ben wel benieuwd wat Alex ervan vindt .
N. Peat, citrus, kauwgomballen, iets zilt, honing, as, vanille, frisse kalk, van die olijven in honing-citrus lekkerheid.
S. Citrus, honing, as, peat, pepertje, volle zoete bek.
F. Lang, ook hier die zoete olijvencitroenhoningheerlijkheid.
Gok: bourbonmatured Islay op CS (53%), jaartje of 15. Hij doet me veel denken aan die Port Askaig 1997 die een jaar of twee geleden voor B&T werd gebotteld. Dus, laten we maar eens Caol Ila noemen en er weer heerlijk naast zitten.

>> == <<

Van: DrinkingWhisky

Hett mooie aan dit evenement is dat het ondanks alle coronamaatregelen "gewoon" door kan gaan . Mooie afleiding tijdens deze weken van thuis-isolatie. Sample #6 inmiddels alweer!
-----------------------------------
HWF Virtuele Blind Tasting-11: Sample 6
Uiterlijk: 1 - stro-geel (0.2 - pale straw)
Geur: Zoete entree, en "vlezig", vergezeld door een grassige, beetje vegetale rokerigheid. Ontbijtgranen (cereals), en als ie wat langer open staat komt er wat boterigheid naar voren. Aangename neus.
Smaak: Ja, peaty it is! Komt een beetje scherp binnen; de alcohol voel je hier wel. Ook weer zoet, bijna caramel fudge. Kuilgras, peer, gele appel, witte peper, en een tinteling van knettersnoep. Toch nog een hintje citroen (is het dan toch een Caol Ila?), en ook hier komt wat boterigheid naar voren.
Afdronk: Witte peper en nog steeds een fijne tinteling van de knettersnoep; lijkt wel een soort champagne. Droge rokerigheid, wat meer assig dan de grassige rokerigheid in de neus en smaak blijft mooi lang hangen.
Samenvattend: Behoorlijk hoog in de alcohol, rond de 55%, maar mooie gebalanceerde rokerige dram, zonder uitschieters. Op m'n shortlist staan Lagavulin, Caol Ila, Ledaig, en toch ook Laphroaig. Ik had de vegetale rook nooit zo geassocieerd met Lagavulin tot ik de Special Release 2019 proefde, en dat is wat nu ook in me opkwam - maar die zit boven het budget van de VBT lijkt me. Hij heeft ook wel iets van het "boersige" Ledaig-profiel, en het zou ook nog een Caol Ila kunnen zijn (maar niet genoeg citrus denk ik), dus ik hou het bij de Laga 12yo op 56.5%.
Score: 85

---------------------
Van: Steven

Uiterlijk: 1 - stro-geel
Geur: gras en kuilgras, zoete peatiness, geel fruit, later ook een botertje en een hint lemon curd
Smaak: bam - die komt mooi binnen, (smokey) peat, wel zoet, witte peper, geel fruit, bij langer in de mond houden komen er ook bessen/kersen tonen naar boven
Afdronk: zoet peat met witte peper en wat fruitige tonen
Samenvattend: Ik kan hier wel lekker van genieten. Zou hem inschatten op 56-57% en ongeveer 8yo. Qua merk denk ik hierbij richting Port Charlotte, Lagavulin, Ledaig of eventueel aan Ballechin (die ik nooit goed herken, haha).

Score: 82

>> == <<

Van: MartinB

Weer een late reactie, vergeten door alle bijzonder omstandigheden van de laatste tijd.
Ik ruik allereerst natuurlijk rook. Een peated whisky. Er zit ook een zoete geur in, sherry finish lijkt me. Redelijk subtiel en niet overheersend
Redelijk zacht en vol, dus hij lijkt me van een mooie leeftijd, 12-16 jaar. De ABV lijkt me zo'n 43-46%. Naast de rook en de zoete smaak ook wat fruit.
Qua smaak doet hij mij het meest denken aan een Lagavulin Distillers edition. Helaas is die van mij op, dus ik kan niet vergelijken. In mijn herinnering is deze alleen wat donkerder van kleur dan de blind sample.

>> == <<

Van: Roelof

HWF-VBT-11 Ronde 6
Geproefd met voorkennis.

N- Mmmm zoete peat, lekker. Alcohol is aanwezig maar zacht, niet prikkelend.
Salmiak drop en wat florale en minerale componenten.
T- Alchol hier sterker aanwezig, maar zoete peat overheerst.
Een klein bittertje maar ook melkchocola en hooi. Olie achtig mondgevoel. Opvallend is de smaak van wort in het eindproduct. Die kende ik nog niet.
F- Ik zat zo te genieten van deze dram dat ik vergeten ben finishing notes op te schrijven.
Wel herinner ik me ook hier de smaak van wort die naast zoete peat achter bleef.

Helemaal mijn ding dit.
89ptn

>> == <<

Van: Tijnsel

HWF VBT 2020 sample 6

Neus: rokerig, cognac, zoute caramel, cake beslag, ziltig, limoen, jodium.
Smaak: fris, zoetig, rokerige ham, mineralen.
Afdronk: Kort & rokerig.
Alcohol: 48 - 55%
Mijn gok; iets van Port Charlotte, 10 jaar oud op bourbon vaten. Fijn sapje wel!

>> == <<

Van: gerritbakker57

Dit vond ik een bijzondere en kan hem niet plaatsen.
Kleur: stro geel, bourbon vat.
Neus: zoet, vers stro, beetje jodium wat ziltig, perzik maar ook een wat chemische geur, gedroogd fruit.
Smaak: zoet en een duidelijk pepertje, opnieuw iets chemisch, abrikoos en vanille, voelt jong en niet al te hoog in alcohol.
Afdronk: peperig en zoet, middellang.

Niet helemaal mijn whisky maar ook niet verkeerd, 83 punten. Is dit een single grain of een Ier?

>> == <<

Van: maartenvanooijen

Sample 6
Ik heb alle flesjes in 2 keer opgedronken.
Bij deze 6e was de eerste indruk alleen beetje peat en korte afdronk.
Beetje zoet en hooi.
Bij de 2e ronde kwam op.
Neus. Peat hooi anijs
Smaak, zoetje citrus hooi. En de turf.
Alcohol 50 plus

>> == <<

Van: hoogheid2015

Neus: nootmuskaat, amandel , peat , mineraalachtig, bronwater, muffig, Een heerlijke neus
taste : peper, zeker niet zo spectaculair als de neus, wel weer de nootjes
finish : nog best lang.
Neus een 87, overall : 83
We hebben nog geen blend gehad, gokje , nou nee doe maar niet . echt geen idee.

>> == <<

Van: Laurens

Geur
Peat en zoet

Smaak
Zoet, salmiak, peper en munt

Afdronk
Medium lang, marsepein

Ik vind dit een lekkere whisky en geef hem 87 punten. Misschien is het een kilchoman?

>> == <<

Van: polley82

Neus:peat, lekker, iets zoet, tabakkast, citrus
Smaak:
Nasmaak :droog, opwarming middellang tot lang

50+ alcohol
I
nteressante borrel

>> == <<

Van: HammerHead

Sample 6:
Nose: earthy and fresh peat, light smoke, a grassy note (actually even a little farmy), kippers, sweet and sour, quite clear citrus (mainy lemon and sweeter oranges), vanilla, salted butter, faint toffee, wood spices like cinnamon and nutmeg, also some sawdust.

Taste: smoke (more clear than in the nose), still the fresh peat, greasy, some liquorice, loads of black pepper (maybe a bit too much), citrus and vanilla, drying spices of scorched wood.

Finish: long with black liquorice, spicy (black peppe, chili pepper, nutmeg and again the cinnamon), ending with a drying note of toasted wood and ash.

Conclusion: clearly peated, quite a simple but still sturdy experience, also quite young. The cinnamon in the nose gives it a nice twist, but I'd prefer it a little less peppery in taste/finish. Around 55% abv, bourbon cask aged for 8 years maximum. I'm guessing it's Scottish, so probably from Islay. Sample 4 was a peated and young Bunna so this might be a Caol Ila then...

circa 83-84 points

>> == <<

Van: Joerihoste

N: mmm…onstuimige zilte turfrook met wat bloesem op de achtergrond
P: een zoetje, gele appels, flink moutig, en goed geturfd
F: medium-lang, redelijk zacht
Terwijl deze dram aanvankelijk sterk binnenkomt vind ik hem uiteindelijk goed gebalanceerd.
Hier lust ik zeker meer van!

>> == <<

Van: HupsendeHippie

In het glas: Zomerse stro kleur en hele mooie dikke tranen
Neus: Turfrook, peer, druif, meloen, ziltig en peperig. Heerlijk!
Smaak: Pittige gember, zoute drop (ziltig, laurier, zoethout, lichte munt), turfrook, hooi, peer, meloen. Een flink stevig en 'maritiem' profiel. Helaas wel iets scherper dan de neus.
Afdronk: Zachte turf, drop, meloen, lekkere lengte.
Conclusie: 87pt. Lekker, een smaakprofiel wat ik kan waarderen. Had meer pt kunnen hebben met minder peper en 'romigheid'.
Gokjes: Dit zou een Kilchoman kunnen zijn, want die heeft vaker zoute drop en hooi. Of een peated Bunnahabhain maar dat hebben we al gehad

>> == <<
EINDE PROEFNOTITIES
>> == <<

Word Cloud:

En als word cloud zien jullie notes er zo uit:
Afbeelding
1 x
Afbeelding / Mijn Website met mijn Distillery Visits

Ik wil niet veel willen, want dan krijg je maar een deel...
...maar van de dingen die je niet wil krijg je altijd lekker veel. {Def P.}

Ik ben mezelf in principe dus dan ben ik in feite mij {Brainpower}

edwinedje
Moderator
Moderator

Re: HWF-VBT 11: Sample 6 - Inleverdatum 23 Maart

Ongelezen berichtdoor edwinedje » 25 Jan 2020, 21:35

Beste Proevers,

Deze ronde werd als vierde geselecteerd, en inderdaad de eerste keer dat we iets van een thema bespeurden.

Gr,
De organisatie
0 x

edwinedje
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor edwinedje » 19 Mar 2020, 19:48

Geopend :bigsmile
1 x

FGG
Aanbod sub-moderator
Aanbod sub-moderator

Ongelezen berichtdoor FGG » 21 Mar 2020, 19:43

De sample ook.

Ik ben er even goed voor gaan zitten. Lekkere dram. Notes komen er aan... :nat
1 x
Whisky is the answer... (I don't remember the question)

Afbeelding

Mijn samplelijst

MaltMuppet
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor MaltMuppet » 22 Mar 2020, 21:03

Deze ronde gelukkig weer mee kunnen doen. Aantekeningen zijn verstuurd. Uiteraard weer heel erg benieuwd hoe ver ik er deze keer weer naast zit met mn gok :bigsmile
0 x
The answer may not lie at the bottom of a glass of whisky. But you should at least check!

Afbeelding

Nickolaas
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Nickolaas » 22 Mar 2020, 23:12

MaltMuppet schreef: Uiteraard weer heel erg benieuwd hoe ver ik er deze keer weer naast zit met mn gok :bigsmile

Same here. Toch weer lekker gericht gegokt :bigsmile
0 x
Afbeelding

HammerHead
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor HammerHead » 23 Mar 2020, 18:15

Voor de tweede week op rij op de valreep, maar de notes komen eraan hoor.
0 x

gerritbakker57
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor gerritbakker57 » 23 Mar 2020, 18:29

weer volstrekt een raadsel voor mij :Scratch
0 x

edwinedje
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor edwinedje » 23 Mar 2020, 20:55

Iets later dan normaal ... maar het duurde even voordat ik iedereen op 1,5 mtr van elkaar had.

De Notities staan in de hoofdpost
6 x

Joris
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Joris » 23 Mar 2020, 21:18

Nu ook met een knappe woordwolk erbij :-)
1 x
Afbeelding

edwinedje
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor edwinedje » 23 Mar 2020, 22:32

En polletje weer geopend.
0 x

Casketje
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Casketje » 23 Mar 2020, 22:40

Ik heb geen notes ingestuurd. Na aan het sampleflesje geroken te hebben wist ik al genoeg. :zwijg

Wel al gemerkt dat defeatless en mezelf een zeer vergelijkbaar smaakprofiel hebben. :lol:
6 x

Breedút_Genietsje
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Breedút_Genietsje » 23 Mar 2020, 22:42

Weer vermakelijk om te lezen :duimop
1 x

HupsendeHippie
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor HupsendeHippie » 24 Mar 2020, 10:20

Leuk te zien dat we het redelijk met elkaar eens lijken dit keer. Ik zie veel dezelfde dingen terugkomen in de smaaknotities.
0 x

mardo
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor mardo » 24 Mar 2020, 11:04

Ik heb ook geen notes ingezonden. Ik had een deel in t glas zitten. Even aan geroken en :vies
Ik had even niet de behoefte om te proeven. Mede door drukte op werk en peat is t gewoon niet voor mij.
Ik gok aan alleen de reuk op een lagavullin.
(Ik weet dat freezeroz daar nogal fan van is. ;) )
0 x
Afbeelding

Terug naar “HWF Virtual Blind Tasting-11”