In je uppie naar Schotland

Whisky-reis, -festiviteiten, -evenementen en Nosing & Tasting ervaringen, niet zozeer gedetailleerde (reis)verslagen (wel links naar albums en verslagen). Dit gaat vooral over reviews, ervaringen, meningen, aan- en afraders van tour-operators, bezienswaardigheden, combinaties etc.
Nickolaas
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

In je uppie naar Schotland

Ongelezen berichtdoor Nickolaas » 31 Okt 2019, 23:49

Hi guys and galls,

Ik heb al een poos op m'n bucketlist staan om Schotland te bezoeken en dan volle bak voor distilleriebezoeken te gaan, waarbij Campbeltown hoog op mijn lijstje staat. Nu zie ik het echt niet zitten om dat met vrouwlief en drie jonge koters te doen. En het is de vraag of ik vrienden mee ga krijgen. Ik bedoel, het is natuurlijk wel een specifieke trip en je moet wel echt gek op whisky zijn om zoiets te ondernemen. Die vrienden zijn bij mij dungezaaid slash ik verwacht dat ze ergens in 20134 eens mee willen.

Dus ik zit er ernstig over na te denken eens alleen te gaan. Lijkt me eigenlijk wel reterielekst. Heeft iemand hier ervaring mee? Ook bijvoorbeeld in relatie tot het feit dat je vaak met x-man moet zijn om een leuke tour te doen. In ieder geval lijkt dat in Campbeltown wel zo te zijn.

Let me know!
0 x

defeatless
Forum goeroe
Forum goeroe

Re: In je uppie naar Schotland

Ongelezen berichtdoor defeatless » 01 Nov 2019, 01:05

Wat ik weet van Campbeltown:
Bij Scotia zijn er twee tours op een dag. Die van 12:00 uur is de eerste en dan om 15:00 uur nog één meen ik. Toen wij daar langskwamen lopen (om gewoon wat foto's te maken en te kijken of er iets interessants was) stonden er 3 mensen buiten voor de tour. Wij konden dus aansluiten. Je hebt daar dan wel de standaard tour, wat voor ons op dat moment even voldoende was. Na afloop vriendelijk de dram afgeslagen en aan de dunnage selection cask samples geslagen (staan achter de toonbank).
Wij werden rondgeleid door een Ierse jongedame die daar net drie maanden werkte. Een aardige meid hoor, maar echt verstand had ze er niet van. Gelukkig was de master distiller aan het werk.

Springbank/Glengyle ongeveer hetzelfde, gewoon aan komen waaien en dan meegaan met de eerste de beste tour. Wij gingen uiteraard met de Springbank tour mee. Maar als je een beetje connectie hebt met de gids, dan doet hij de Glengyle distillery vast wel open voor je, zeker als je gewoon even snel wat foto's wilt maken.

Cadenhead warehouse tasting gewoon even mailen welke dag(en) je er bent en dat je graag die tour wilt doen. Dan komt het vast wel goed. Sowieso zou ik de Springbank tour er vlak voor doen, dikke kans dat jouw gids bij Springbank ook de tour bij Cadenheads doet. Volgens mij is de Cadenheads tour standaard om 15:00 uur, maar pin me er niet op vast.
Daarna kun je nog uitgebreid verder proeven in de winkel, dan komen ze de flessen die je uit het warehouse hebt uitgekozen vanzelf brengen.
1 x

goosebumps
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor goosebumps » 01 Nov 2019, 16:28

Inderdaad, cadenhead tour is om 15:00. Daar is een minimum van 4 man voor. Ik heb hem gereserveerd voor ergens in maart. Onze tour bij Springbank in de ochtend start om 10:00, maar daar zijn volgens mij verschillende versies van.
1 x
Afbeelding
“If you don’t make mistakes, you aren’t really trying.” Coleman Hawkins

edwinedje
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor edwinedje » 01 Nov 2019, 16:33

Even afgezien van de Minimaal aantal deelnemers issue...

Ik ben (wij zijn) regelmatig "loners" tegen gekomen.
Ofwel mensen die alleen op pad zijn, danwel mensen waarvan de rest van de familie "iets anders" aan het doen is.

Ik denk dat het afhankelijk is van het groepje waar je inkomt.
Maar (in ons geval) levert over het algemeen leuke gesprekken op.

Ik ga over het algemeen met 2, 3 of 4 maatjes, maar ik zou niet twijfelen om alleen te gaan, mocht het zo uitkomen.

:Slainte
2 x
Afbeelding / Mijn Website met mijn Distillery Visits

Ik wil niet veel willen, want dan krijg je maar een deel...
...maar van de dingen die je niet wil krijg je altijd lekker veel. {Def P.}

Ik ben mezelf in principe dus dan ben ik in feite mij {Brainpower}

gerritbakker57
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor gerritbakker57 » 01 Nov 2019, 17:13

Goed plan, in je eentje gaan geeft geen gezeur, je komt heel veel leuke mensen tegen en geen partner of kinderen die je aandacht opeisen. Daarnaast hoef je alleen met jezelf te overleggen wat je gaat doen, heb je een paar whisky's teveel op in die leuke kroeg dan is er niemand die 's morgens tegen je moppert en zo kan ik nog wel een paar voordelen opnoemen. Enig alternatief is samen met een vriend gaan en telkens twee kamers nemen. Ik doe beide al jaren en het bevalt mij prima :Slainte
1 x

Nickolaas
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Nickolaas » 01 Nov 2019, 18:10

goosebumps schreef:Inderdaad, cadenhead tour is om 15:00. Daar is een minimum van 4 man voor. Ik heb hem gereserveerd voor ergens in maart. Onze tour bij Springbank in de ochtend start om 10:00, maar daar zijn volgens mij verschillende versies van.

I know. Dus het is vooral zaak om vooraf contact te hebben met Springbank om te zien of ik ergens kan aansluiten.
1 x

Wolf2112
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Wolf2112 » 03 Nov 2019, 22:20

Ik heb net vorige week Campbeltown bezocht. Zowel Glen Scotia als Springbank. Bij Glen Scotia en topbezoek gehad. Heel relaxte distilleerderij. Ik zou daar ook zeker de Shop tasting doen. Krijg je 4 puike drams te proeven.
En onderweg er naar toe zou ik ook zeker Glengoyne (boven Glasgow) aandoen.
Genieten kan ook prima in je eentje.
Het ga je goed!
Laatst gewijzigd door Wolf2112 op 03 Nov 2019, 22:22, 1 keer totaal gewijzigd.
1 x

Nickolaas
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Nickolaas » 03 Nov 2019, 22:50

Wolf2112 schreef:Ik heb net vorige week Campbeltown bezocht. Zowel Glen Scotia als Springbank. Bij Glen Scotia en topbezoek gehad. Heel relaxte distilleerderij. Ik zou daar ook zeker de Shop tasting doen. Krijg je 4 puike drams te proeven.
En onderweg er naar toe zou ik ook zeker Glengoyne (boven Glasgow) aandoen.
Genieten kan ook prima in je eentje.
Het ga je goed!

Dit helpt erg in het mij over de streep trekken :bigsmile

Wat heb je bij Springbank gedaan qua tasting? Ook Cadenhead's tasting gedaan?

Oeh, en hoe lang ben je geweest? Op Glasgow gevlogen en huurauto gepakt? Ik hoor het allemaal graag. Dank!
0 x

Wolf2112
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Wolf2112 » 04 Nov 2019, 07:18

Bij Springbank hebben we een gewone tour geboekt. Omdat we na de rondleiding snel moesten vertrekken om de boot naar Islay te halen. :bigsmile Daar ging het avontuur verder...
We hebben op Edinburgh gevlogen - was voor ons qua tijd gunstiger - en daar een vooraf gehuurde auto mee genomen.
Na Glen Scotia nog wel in de Cadenhead shop geweest. Gevaarlijk... er staat veel lekkers.
1 x

thijs100
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor thijs100 » 04 Nov 2019, 09:56

Ik ben regelmatig in mijn eentje naar Schotland geweest en dat is altijd goed bevallen, met het verschil dat ik dan wel bij een vriend in Dufftown verbleef. Maar overdag deed ik gewoon mijn ding (hij moest wel gewoon werken namelijk), had ik afspraken met mensen en bezocht ik distilleerderijen. Tijdens een tour van een distilleerderij kan je aansluiten bij andere whiskyliefhebbers of je hebt een privétour, wat ook helemaal niet vervelend is. Als je 's avonds nog een drankje wilt doen, heb ik dat ook nooit als een drempel ervaren. In een leuke bar vermaak je je altijd wel, is het niet met een vriendelijke bartender dan wel met andere gasten.

Ik zou zeggen dat in Campbeltown (net als in Dufftown) altijd wel whiskyliefhebbers rondstruinen, ook 's avonds in de bar van het Ardshiel Hotel bijvoorbeeld.
1 x
Afbeelding | Afbeelding

Casketje
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Casketje » 06 Nov 2019, 20:44

Ik ben ook al vaak alleen in Schotland geweest, maar dan niet specifiek voor whisky. Helemaal geen enkel probleem, enige waar je rekening mee moet houden is dat je alleen aan de andere kant van de weg rijdt indien je een huurauto zou overwegen.
0 x

2nstra
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor 2nstra » 20 Nov 2019, 15:21

Nickolaas schreef:Hi guys and galls,

Ik heb al een poos op m'n bucketlist staan om Schotland te bezoeken en dan volle bak voor distilleriebezoeken te gaan, waarbij Campbeltown hoog op mijn lijstje staat. Nu zie ik het echt niet zitten om dat met vrouwlief en drie jonge koters te doen. En het is de vraag of ik vrienden mee ga krijgen. Ik bedoel, het is natuurlijk wel een specifieke trip en je moet wel echt gek op whisky zijn om zoiets te ondernemen. Die vrienden zijn bij mij dungezaaid slash ik verwacht dat ze ergens in 20134 eens mee willen.

Dus ik zit er ernstig over na te denken eens alleen te gaan. Lijkt me eigenlijk wel reterielekst. Heeft iemand hier ervaring mee? Ook bijvoorbeeld in relatie tot het feit dat je vaak met x-man moet zijn om een leuke tour te doen. In ieder geval lijkt dat in Campbeltown wel zo te zijn.

Let me know!

Klinkt erg leuk je plan. Zeker Campbeltown is de moeite waard. Zowel qua plaats als distilleerderijen.
Enne zoals andere ook al melden, het is geen probleem met een tour hoor.
Dat moet altijd lukken
1 x

Terug naar “Whisky-reis, -evenementen en Nosing & Tasting reviews, ervaringen en meningen”