Even voorstellen Ben (benrinnie)

Als je wilt kun je hier in het kort aangeven wie je bent en vanwaar of wanneer je interesse voor Whisky is ontstaan dan wel wat je interesse of motivatie is. Deze achtergrondinformatie wordt door velen zeer gewaardeerd.
benrinnie
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Even voorstellen Ben (benrinnie)

Ongelezen berichtdoor benrinnie » 12 Okt 2019, 21:48

Eerst mijn excuses, ik ben namelijk mij vergeten voor te stellen bij mijn eerste bericht van vorige week, dus dat wil ik bij deze rechttrekken. Ik kijk al sinds jaren af en toe naar het forum zonder daar eigenlijk actief op te zijn. Meer als een soort naslawerk voor informatie omtrent whisky-zaken. Ik ben 20 jaar geleden “gevallen” voor die drank in een slijterij in Breda vlakbij de grote kerk. De slijter liet mij toen drie smaken proeven, een Dalwinnie, een Lagavullin en een Laphroich. Ik had enkel af en toe een blend (JW) geprobeerd, maar was daar niet kapot van, ik was tot dan toe altijd een echte bierdrinker.
Die Dalwinnie en die Lagavullin vond ik wel wat, en daarmee is het begonnen. Voor de Laproich moest ik volgens hem gewoon nog een paar jaar oefenen, dan komt alles vanzelf wel goed, zei hij. Klopt, "palate" moet zich blijkbaar ontwikkelen. De zaak “onder de toren”, het zogenaamde Mansion House van slijter Nuiten, is niet meer, zeer jammer. Echter, ik heb nu sinds 15 jaar een nieuwe slijter, La Barrique van Eric Erkelens op de Haagse Markt in Breda. Eric is een slijter die heel veel moeite doet om mooie exemplaren van onafhankelijke bottelaars (Maltman, Ultimate, etc.) te vergaren en deze op proeverijen ook de revue te laten passeren.
Zelf hoor ik al bij de ouwe meuk (68 jaar), net een jaar met pensioen, gewezen HBO-docent Energietechniek. Mijn hobbies zijn Modelbouw, Gitaarbouw en muziek maken (elektrische gitaar). Ik hoop dat ik jullie hiermee voorlopig voldoende info over mijn achtergrond heb gegeven en tot ziens of tot schrijfs op dit prachtige forum, waar ik nu eindelijk wat meer tijd voor kan vrijmaken.
10 x

Erik1908
Senior
Senior

Re: Even voorstellen Ben (benrinnie)

Ongelezen berichtdoor Erik1908 » 13 Okt 2019, 12:12

Welkom op het forum.

Weet niet of er een verborgen boodschap in je naam zit, en dat mogelijk je favoriete whisky van Benrinnes is? Indien dat zo is, kan ik je adviseren om even bij forumlid Mermur te gaan winkelen. Die heeft mooi spul staan van Benrinnes.
1 x
Days up and down they come, like rain on a conga drum. Forgotten most, remember some but don't turn none away (Townes van Zandt).
Afbeelding

Freezeroz
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Freezeroz » 13 Okt 2019, 12:46

Welkom op het forum Ben,

Mooie introductie :goedgedaan.
Voel je vrij om je ervaringen met ons te delen. Heb je vragen, stel ze gerust.

Groet Roelof
0 x
Afbeelding
Bekijk mijn mooie Range Share sets ook maar eens.
Range Share 4! Met Bruichladdich, BenRiach en Glenallachie

Dre
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Dre » 15 Okt 2019, 20:11

Welkom Ben!

Altijd leuk, een (waarschijnlijk) plaats- dan wel regiogenoot! :goedgedaan
La Barrique is inderdaad een leuke slijterij, benieuwd hoe het gaat worden op de nieuwe locatie.
Veel plezier hier op het forum en wellicht komt ik je nog wel eens ergens tegen.

André
0 x

Terug naar “Even voorstellen, dat vinden we leuk !”