Hallo allemaal, ik heb een vraagje.
Ik begrijp dat er in Frankrijk veel whisky gedronken wordt (afgelopen weekend nog festival in Parijs).
Ik vraag me echter af hoe je hier (ben nu in Frankrijk op vakantie) aan leuke whisky kunt komen. En met leuk bedoel ik dus wat niet bij de Carrefour en dergelijke te vinden is.
Wie o wie heeft tips? Tevens een vraag van een Schotse vriend, waar we nu logeren. Locatie: middle of nowhere, Auvergne.
Whisky kopen in Frankrijk
Re: Whisky kopen in Frankrijk
Wahlee schreef:Hallo allemaal, ik heb een vraagje.
Ik begrijp dat er in Frankrijk veel whisky gedronken wordt (afgelopen weekend nog festival in Parijs).
Ik vraag me echter af hoe je hier (ben nu in Frankrijk op vakantie) aan leuke whisky kunt komen. En met leuk bedoel ik dus wat niet bij de Carrefour en dergelijke te vinden is.
Wie o wie heeft tips? Tevens een vraag van een Schotse vriend, waar we nu logeren. Locatie: middle of nowhere, Auvergne.
Ik heb een aantal weken geleden zelf dit geschreven.
Inmiddels ook wat speciaalzaken in Frankrijk bezocht, waaronder een Maison du Whisky. Mijn conclusie is dat de speciaalzaken best mooie en interessante flessen hebben staan, maar dat daar geen mooie en interessante prijskaartjes aan hangen.
Ik kwam uiteindelijk alleen met een Glenlivet 18 (49.75€) thuis. Gescoord bij E.Leclerc.
0 x
- Breedút_Genietsje
- Whisk(e)y goeroe
Mijn tip is: Kijk eens boven op de schappen.
Bij sommige Hypermachés verdwijnt alles wat niet in het schap past er bovenop,
met als gevolg dat het blijft staan...
Of controleer de barcodes; soms zit er een afwijkend 'opruiming barcode' op de koker,
scan deze even bij de prijsscanner en misschien zit er een leuk voordeeltje in.
Succes!
Bij sommige Hypermachés verdwijnt alles wat niet in het schap past er bovenop,
met als gevolg dat het blijft staan...
Of controleer de barcodes; soms zit er een afwijkend 'opruiming barcode' op de koker,
scan deze even bij de prijsscanner en misschien zit er een leuk voordeeltje in.
Succes!
0 x
46%, Non Chill-Filtered, Natural Colour; it's a sign of quality
Breedút Genietsje
Breedút Genietsje
- Wouter1981
- Whisk(e)y goeroe
Via de Whiskybase maps functie wellicht, maar vorig jaar op vakantie waren de speciaalzakenin de regio en schaars, en duur.
0 x
Ik zat dit jaar in de Dordogne en er waren een paar lokale slijters met niet veel bijzonders op de schappen. En supermarkten hebben veel maar in de range van 20 tot 60 euries OB voornamelijk die je hier goedkoper kan krijgen.
Succes met je zoektocht wie weet kom je een pareltje tegen
Succes met je zoektocht wie weet kom je een pareltje tegen

0 x
"Volo et Valeo"
Sommige wijnwinkels hebben wel een plankje met gedistilleerd, daar kan je wel eens een “dusty find” tegenkomen, of anders in de supermarchés, bv betaalbare Japanse instappers, ik kwam net weer een Taketsuru pure malt voor €34 (lmdw import) tegen, prima spul.
0 x
Wahlee schreef:Hallo allemaal, ik heb een vraagje.
En is het je gelukt om en mooie fles te vinden?
0 x
"Volo et Valeo"
Helaas, nog wat onbekende Japanse blends, maar een vlugge blik op wiskunde, maakte me niet bepaald enthousiast.
Ik denk dat die vriend van mij moet hopen dat er af en toe bekenden uit Nederland op bezoek moeten komen.
Hij had overigens nog wel leuke anekdotes dat hij als kind bij Littlemill speelde, bij het terrein daar.
Ik denk dat die vriend van mij moet hopen dat er af en toe bekenden uit Nederland op bezoek moeten komen.
Hij had overigens nog wel leuke anekdotes dat hij als kind bij Littlemill speelde, bij het terrein daar.
0 x
Ik moet zeggen dat in Frankrijk ik toch telkens schrik van de prijzen van whisky in de goeie zin. In de hypermarche staan leuke whisky's die toch enkele euro's schelen tov België.
Speciaalzaken heb ik er nog niet bezocht. Maar het aanbod in de gewone supermarkt is al redelijk vond ik.
Speciaalzaken heb ik er nog niet bezocht. Maar het aanbod in de gewone supermarkt is al redelijk vond ik.
0 x
ook al een paar keer een leuke fles gescoord in de Auchan!
een vlugge blik op de smartphone naar d12 of drankgigant dan heb je al vlug een redelijke richtlijn.
een vlugge blik op de smartphone naar d12 of drankgigant dan heb je al vlug een redelijke richtlijn.
0 x
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”