Even voorstellen - Remmit

Als je wilt kun je hier in het kort aangeven wie je bent en vanwaar of wanneer je interesse voor Whisky is ontstaan dan wel wat je interesse of motivatie is. Deze achtergrondinformatie wordt door velen zeer gewaardeerd.
Remmit
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Even voorstellen - Remmit

Ongelezen berichtdoor Remmit » 21 Sep 2019, 22:10

Hoi, ik lees al een klein jaar regelmatig mee op dit forum, en heb mij zojuist geregistreerd. Ik ben man, tussen de 40 en 50 jaar, en woon in de omgeving van Amsterdam.

Twaalf jaar geleden ben ik whisky begonnen te waarderen als versnapering voor af en toe, met toen nog voornamelijk Black Label en Chivas. Tijdens een rondreis door China nota bene. Een paar jaar later heb ik eens voor mijn vader een fles gekocht op een luchthaven in Spanje. Geen idee wat ik kocht maar het zag er wel leuk uit. Tot we hem samen opentrokken. Wat een sensatie was dat zeg! Dit was dus een Laphroaig Quartercask. Enorm rokerig en toch zacht en smaakvol. Meteen was mijn interesse in single malts gewekt (ook bij mijn vader, die daarvoor volgens mij niet verder kwam dan Chivas, Dimple en Glenfiddich) en sindsdien is het repertoire langzaam gegroeid.

Nu ben ik nog steeds op het punt dat ik vind dat ik hier niet teveel geld aan moet uitgeven. Ik koop zelden een fles, en dat is dan meestal onder de 50 Euro. Echt heel speciale whisky’s heb ik dan ook nog zelden gedronken. Mijn ouders doen mij graag een leuke fles cadeau (kerst, verjaardag, na vakanties) dus ik heb toch wel regelmatig iets nieuws in huis. Soms lever ik wat suggesties, en soms is het een verrassing. En ik geef mijn vader ook af en toe een mooie whisky cadeau waarvoor ik dan eerst eens goed ga zoeken (bijv. iets wat ik nog niet kende waar mensen hier op het forum over schrijven, daar dan op verschillende sites de reviews over lezen, om in te schatten of het er eentje is die hij zal waarderen). Overigens was een van mijn laatste cadeaus aan hem een oude jenever die op Islay vaten had gelegen. Ook erg lekker!

Normaal gesproken drink ik maar 1 glas whisky op een avond, misschien twee keer per week, en van zo’n bodempje kan ik dan wel een uur of langer genieten. Maar terwijl ik dit schrijf ben ik bezig met een kleine proeverij uit eigen kast en heb zojuist nr 4 ingeschonken (Talisker DE double matured in amoroso cask wood). Jawel, deze week cadeau gehad (en stond niet op mijn wensenlijst). Ik ben niet zo gek van de Talisker 10, maar deze variant kan ik wel waarderen.

Groeten,
Remmit
8 x

Freezeroz
Top bijdrager
Top bijdrager

Re: Even voorstellen - Remmit

Ongelezen berichtdoor Freezeroz » 22 Sep 2019, 00:04

Welkom op het forum Remmit.
Een leuke introductie. Je bent niet de eerste die hier via JW en Chivas op het forum is beland hoor.
Ook zullen de meesten (ook ik) zich eerst richten op de categorie tot 50€, er is echt al veel lekkers te vinden voor dat geld.
Voor de hogere categorieën zijn hier op het forum bij velen samples te scoren.
Veel plezier bij je ontdekkingsreis door de wondere whisky wereld.
Groet Roelof
1 x
Afbeelding
Bekijk mijn mooie Range Share sets ook maar eens.
Range Share 4! Met Bruichladdich, BenRiach en Glenallachie

defeatless
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor defeatless » 22 Sep 2019, 01:06

Hoi Remmit!

Welkom op het forum en leuke introductie!
Velen van ons zijn op deze manier ervoor gevallen. Bij mij was het Glenlivet 12yo wat de truc deed. En uiteindelijk zijn wel allemaal als een stel freaks hier bij elkaar gekomen, en t einde is nog niet in zicht.
Maar blijf vooral lezen en reageer ook zeker daar waar nodig!
En wat Freezeroz zegt: koop eens een zwikkie samples, dan ben je snel en goedkoop op de hoogte of je iets wilt aanschaffen of niet.
1 x

Daan
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Daan » 22 Sep 2019, 16:55

Welkom op het forum Remmit! :Slainte
1 x
The glass can be half empty or half full. As long as there's whisky in it.

Afbeelding

FGG
Aanbod sub-moderator
Aanbod sub-moderator

Ongelezen berichtdoor FGG » 25 Sep 2019, 08:38

Welkom op 't Forum, Remmit.

Onder de €50 kun je een leuke sampleset scoren hier op het forum. Kun je toch mooie exclusieve whisky's drinken zonder een fortuin te investeren. En van daaruit gaat het vanzelf mis. :lekker

Florian
1 x
Whisky is the answer... (I don't remember the question)

Afbeelding

Mijn samplelijst

Nuyts
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Nuyts » 25 Sep 2019, 19:57

Welkom Remmit op het forum.
Zoals FGG net aanhaalde, voor 50€ kan je hier op het forum heel wat mooie samples scoren.
Deze ga je zeker appreciëren als je 's avonds een drammetje voor jezelf hebt uitgeschonken :Slainte :Slainte
1 x
Afbeelding

Remmit
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Ongelezen berichtdoor Remmit » 25 Sep 2019, 20:11

Bedankt voor jullie suggesties.

@fgg, @defeatless, @freezeros en @nuyts, ik ben idd al een beetje aan het rondkijken in de sample topics. Ga ik binnenkort wel mee beginnen denk ik. Hoewel ik ook recent twee wenslijstjes (voor mijzelf en voor mijn vader) heb samengesteld, misschien moet ik er daar dan maar een paar van schrappen...

Die lijstjes zien er momenteel als volgt uit:

Voor Pa:
- JW Green Label
- Oban Little Bay Small Cask
- Ledaig 10yo
- Benromach 10yo of 15yo

Voor mij:
- Glendronach 12yo
- Glenfarclas 15yo
- Balvenie DoubleWood 12yo (al eens aan pa gegeven en vond ik erg lekker)
- Clynelish 14yo (al eens klein flesje van gehad)
- Nikka From The Barrel 50cl
- Kilkerran 12yo

Eea obv opmerkingen hier op het forum. We houden beiden van zacht en ook wel van rokerig. Maar obv online discussies ben ik ook wat minder zachte whisky’s gaan proberen, en ik heb wat teveel peaty gehad de laatste twee jaar dus wil ook wel wat andere dingen nu.

Nu ik toch al zo’n lange post aan het schrijven ben, dit is wat ik momenteel in de kast heb:
- Dimple Golden Selection
- Talisker Port Ruighe
- Talisker DE double matured amoroso cask wood
- Small Batch Big Peat
- Ardbeg 10yo (*)
- Lagavulin 16yo (*)

(*) de laatste twee kwamen van mijn eerdere wensenlijst, de rest waren een verrassing.
1 x

MarkM
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor MarkM » 26 Sep 2019, 17:21

Welkom hier Remmit! :)
1 x
Afbeelding

Petrovitski
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Petrovitski » 29 Sep 2019, 19:57

Welkom!
En ik sluit mij helemaal aan bij de eerdere posters.
Als je hier eenmaal rondhangt (en op whiskybase) dan gaat het vanzelf mis.
Maar wel op een leuke manier.
1 x
Afbeelding

Joerihoste
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Joerihoste » 30 Sep 2019, 14:27

Beste Remmit,

Welkom op het forum - veel leesplezier hier. Ik kan je het sample aanbod van vele actieve leden hier enorm aanbevelen - het heeft mij op een betaalbare manier geholpen om smaken en distillerijen te verkennen. Daarnaast zou ik zeggen - schuif zeker eens aan bij een van de proeverijen die we in het Amsterdamse organiseren - hier kom je heel veel te weten over whisky en is een heel gezellige manier om nieuwe dingen te proberen (zie m'n onderschrift voor wat meer info).
1 x
Afbeelding
ARCHIVES WHISKY PROEVERIJ AMSTERDAM 3 OKTOBER 22.00 uur > J.D. William's Whisky Bar, Prinsenstraat 5
SMWS PROEVERIJ AMSTERDAM 10 NOVEMBER 15.00 uur > J.D. William's Whisky Bar, Prinsenstraat 5

Remmit
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Ongelezen berichtdoor Remmit » 30 Sep 2019, 20:36

Joerihoste schreef:schuif zeker eens aan bij een van de proeverijen die we in het Amsterdamse organiseren - hier kom je heel veel te weten over whisky en is een heel gezellige manier om nieuwe dingen te proberen (zie m'n onderschrift voor wat meer info).

Leuk idee! Helaas op beide genoemde data al verhinderd. Maar ik ga dat in de gaten houden. Wordt zo’n proeverij hier ook nabesproken?
0 x

Joerihoste
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Joerihoste » 01 Okt 2019, 15:08

Remmit schreef:
Joerihoste schreef:schuif zeker eens aan bij een van de proeverijen die we in het Amsterdamse organiseren - hier kom je heel veel te weten over whisky en is een heel gezellige manier om nieuwe dingen te proberen (zie m'n onderschrift voor wat meer info).

Leuk idee! Helaas op beide genoemde data al verhinderd. Maar ik ga dat in de gaten houden. Wordt zo’n proeverij hier ook nabesproken?

Ik hou je op de hoogte! Nabesprekingen hebben we nog niet gedaan voor de Amsterdamse maar op het forum vind je wel nabesprekingen over andere events/proeverijen en reviews.
0 x
Afbeelding
ARCHIVES WHISKY PROEVERIJ AMSTERDAM 3 OKTOBER 22.00 uur > J.D. William's Whisky Bar, Prinsenstraat 5
SMWS PROEVERIJ AMSTERDAM 10 NOVEMBER 15.00 uur > J.D. William's Whisky Bar, Prinsenstraat 5

Terug naar “Even voorstellen, dat vinden we leuk !”