Ronde 5

Alleen voor leden van HWF Tasting Panel

Moderator: defeatless

defeatless
Forum goeroe
Forum goeroe

Ronde 5

Ongelezen berichtdoor defeatless » 03 Mei 2019, 23:37

Het wordt weer eens tijd om na te denken over de 5e ronde van het tastingpanel.

Voordat ik wil gaan kijken naar wat we gaan proeven wil ik graag even bomen met jullie of we op deze manier door moeten gaan.

Op dit moment is het tastingpanel een beetje suffig. Er wordt weinig gepost en de topics krijgen ook niet heel veel lezers. Ik vraag me ook af of we hiermee door moeten gaan, of dat misschien een en ander anders vorm moeten gaan geven.
In eerste instantie werd het idee van Paul erg enthousiast ontvangen, maar sinds die tijd is het niet heel erg gaan leven.
Persoonlijk heb ik niet een interventie of idee om dit meer levendig te maken, maar misschien jullie wel!

Zelf vind ik het leuk om dit te verzorgen en blijf dat dan ook graag doen. En als er voldoende mensen zijn die het leuk genoeg vinden op deze manier, dan vind ik dat ook prima, dan blijf ik de flessen kopen en de boel organiseren :duimop.

Ik hoort het graag!
0 x
Afbeelding

Het altijd 50 samples van Defeatless topic! Klik hier!

10% korting op je totale bestelling, of gratis verzending! Tot eind augustus!

Nickolaas
Top bijdrager
Top bijdrager

Re: Ronde 5

Ongelezen berichtdoor Nickolaas » 04 Mei 2019, 00:46

Terechte vraag Alex. Maar wat mij betreft: prima om zo door te gaan. Ik vind het persoonlijk leuk om - voor mij - wat onbekende spul te proeven en daarover wat uit te wisselen met forumgenoten. Als er mensen zijn met suggesties die het wat verlevendigen (want het is idd een bietje doods soms) dan sta ik daar erg voor open.
0 x

Rien68
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Rien68 » 04 Mei 2019, 10:19

Wat mij betreft, gewoon op deze manier doorgaan.
Het is een mooie gelegenheid om onbekende merken te proeven, en ervaringen/notes van andere liefhebbers te vergelijken.

Forumleden die opzoek zijn naar tastingnotes van een bepaald merk maken gebruik van Whiskybase.
Dus dat het topic niet veel lezers krijgt lijkt mij wel logisch, ook het tastingpanel vult daar tenslotte hun bevindingen in.
0 x

FGG
Aanbod sub-moderator
Aanbod sub-moderator

Ongelezen berichtdoor FGG » 04 Mei 2019, 17:06

Wat mij betreft gaan we gewoon door. Ik vind het een mooie manier om out-of-the-box te proeven. Tot nu steeds mooie rondes gehad.

Even voor de komende ronde: voor mij komt de vakantie er aan dus ik pas voor deze ronde even. Hadden we nog mensen op de reservebank zitten?
0 x
Whisky is the answer... (I don't remember the question)

Afbeelding

Mijn samplelijst

Willum
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Willum » 04 Mei 2019, 18:35

Ik vind het prima om op deze manier door te gaan.
Mooi om een set drams van een (voor mij vaak minder bekende) distillery naast elkaar te drinken en te kunnen kijken wat anderen er van vinden.

Het zou zeker levendiger morgen. Maar om bijvoorbeeld discussie over een sample voor elkaar te krijgen zou je meer moeten gaan afstemmen wanneer je precies proeft. En eigenlijk zit ik daar zelf ook niet op te wachten. Deze manier geeft alle ruimte om op een passend moment te proeven, prima zo! En natuurlijk helemaal top dat je de vlekkeloze organisatie wilt blijven doen! :duimop
0 x

MacErik
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor MacErik » 04 Mei 2019, 19:19

Sluit me graag aan bij de vorige forumleden.
Prima zo......vooral doorgaan :goedgedaan
0 x
Afbeelding

fjharms
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor fjharms » 05 Mei 2019, 19:28

Persoonlijk merk ik dat de samples voor het Tasting panel gewoon in de rij staan met samples die ik ook nog heb staan, of via weer een leuke actie heb besteld (zoals recent de set van Kurt, voor Wouter's Metakids actie). En dan is het meer zo van "Oh ja, die moeten ook nog".
Dus wat mij betreft hoeft het niet door te gaan. Maar er zitten geloof ik geen mensen op de reservebank?
0 x
Afbeelding

Wouterk
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Wouterk » 05 Mei 2019, 22:20

Heb van elke ronde nog wat staan en sommige helaas onderin de kast. De Dailuaine CA was top en de Burgie SMS ook, maar dat geldt helaas niet voor het overgrote deel van wat ik tot nu toe geproefd heb. Daarnaast heb ik nog veel samples die nog geproefd mogen worden.

Ik sta mijn plaats graag af aan een reservist.

Niets ten nadele van de organisatie en de gedane moeite. Veel respect daarvoor :goedgedaan
0 x

HammerHead
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor HammerHead » 07 Mei 2019, 16:22

Dat de samples in de kast blijven staan merk ik ook, andere drammetjes krijgen gewoon voorrang omdat mij die momenteel interessanter lijken dan nog een bourbon aged Glen Burgie. Het initiatief blijft natuurlijk heel leuk en de tijd die je erin steekt, Alex, wordt zeker gewaardeerd. Als ik dan een verandering mag voorstellen zou dat zijn om eens niet voor 4 bottelingen van een (onbekendere) Schotse distillery te gaan, maar iets heel anders qua thematiek. Bijvoorbeeld:

- Bourbons/American whiskey's;
- Ierland;
- Nederland;
- Azie (en dan persoonlijk liever geen Japan, want daar is de prijs-kwaliteit verhouding al een tijd volledig zoek);
- Overig Europa etc.
0 x

politrix
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor politrix » 08 Mei 2019, 07:29

Ik vind het nog steeds een prima initiatief. Het zorgt er zeker wel voor dat ik niet in mijn vaste groepje Islay distillers blijf hangen. het zou mij wel helpen als er een soort van deadline vast zit aan de tasting, een datum dat de notes ingeleverd 'moeten' worden. Dat zorgt er misschien ook voor dat het tasting panel rond dezelfde tijd met dezelfde drams bezig is wat dan weer het forumgedeelte een boost kan geven.
2 x

Terug naar “HWF Tasting Panel: interne paneldiscussie”