Range Share 3 poll!

Plaats hier je whisky zoekertje of aanbod. Voor iedereen die om wat voor reden dan ook "té veel" Whisky (of ander distillaat) heeft. Een eenvoudige en gratis manier om in contact te komen met gegadigden. Unieke koopjes, nieuwe releases, ook commercieel, kunnen hier in de schijnwerpers gezet worden.
Forumregels
LET OP: Het direct aanbieden van flessen in dit het forum "vraag" is niet toegestaan voor mensen die nog geen toegang hebben tot het aanbodgedeelte van het forum. Deze personen mogen alleen per PB een fles aanbieden. De desbetreffende berichten worden verwijderd.

Voor alle verkooponderwerpen geldt: Je kan pas posten in Aanbod als je 50 posts hebt op de rest van het forum.
Verder: De verkoper gaat door het plaatsen van het aanbod expliciet akkoord met de geldende voorwaarden zoals opgenomen in Re: Lees dit eerst: Aanbod. Het Whisky Forum neemt geen enkele verantwoordelijkheid op zich voor de inhoud van het aangebodene, zoals bijvoorbeeld maar niet uitsluitend de authenticiteit van de inhoud van de aangeboden flessen, de vulgraad, andere kwaliteitsaspecten, alsmede het verloop van de transactie en daaruit voortvloeiende consequenties.

Aan de volgende Range Share zou ik graag deelnemen:

De Game Of Thrones set
4
3%
Een mooie Amerikaanse set
12
8%
Een mooie Ierse set
13
9%
Een mooie Azië set
10
7%
Een set top blends
10
7%
Aberlour
2
1%
Ardbeg
16
11%
Balvenie
13
9%
Bowmore
8
5%
Caol Ila
22
15%
Dalmore
16
11%
Glenmorangie
6
4%
Glenrothes
11
7%
Talisker
7
5%

Totaal aantal stemmen: 150

dannyp44
Senior
Senior

Re: Range Share 3 poll!

Ongelezen berichtdoor dannyp44 » 08 Feb 2019, 09:09

Nu Caol Ila zo hoog staat is het misschien een idee om een overzicht te maken van wat er in deze set kan gaan zitten. Ik twijfel nog maar dat komt doordat ik de unpeated echt minder vind dan de peated.
1 x

Freezeroz
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Freezeroz » 08 Feb 2019, 10:27

dannyp44 schreef:Nu Caol Ila zo hoog staat is het misschien een idee om een overzicht te maken van wat er in deze set kan gaan zitten. Ik twijfel nog maar dat komt doordat ik de unpeated echt minder vind dan de peated.

Hallo Danny,
Ja dat is wel een beetje een probleem bij Caol Ila. In het voorbeeld dat ik plaatste van een Caol Ila Range Share zitten drie samples uit de Unpeated lijn. Die heb je eigenlijk ook wel nodig om tot een range van 8 samples te komen.
Ik zou er wel voor kunnen zorgen (zoals ik ook bij de Lagavulin Share heb gedaan) dat er bijvoorbeeld diverse Distillers Editions in de set komen.
Zolang er nog niks is aangeschaft sta ik open voor alle adviezen.
0 x

dannyp44
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor dannyp44 » 08 Feb 2019, 10:48

Dan denk ik dat er meer vraag is naar Distillers Editions dan unpeated maar dat gaan we zien aan de reacties. En de Moch is ook mogelijk.
1 x

Xqlusive
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Xqlusive » 08 Feb 2019, 11:15

Ah de 3e poll, leuk ! :yes

(Zelf weer Caol Ila & Ardbeg gekozen)
0 x
Afbeelding

Freezeroz
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Freezeroz » 08 Feb 2019, 11:49

Ik had wel een Caol Ila set uitgewerkt, maar kan hem niet meer vinden. Kennelijk heb ik die wel op papier uitgewerkt maar nooit in de post gezet.

Met de normaal verkrijgbare Caol Ila expressies kwam ik toen op papier tot het volgende lijstje:
12Y/15Y-Unpeated/17Y -Unpeated/18Y/25Y/Moch/Distillers-Edition en Stitchel Unpeated.
0 x

SecondHandPants
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor SecondHandPants » 08 Feb 2019, 15:55

Leuke poll, en grote diversiteit aan uitslagen. Mij lijkt een Bourbon en/of Whiskey setje erg leuk, juist omdat ik zo erg op Schots gefocust ben. Heb ook op Bowmore gestemd, maar als ik zie dat die set op €53 uitkomt trek ik die stem snel weer in. Misschien toch maar eens Talisker proberen?
1 x

Freezeroz
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Freezeroz » 08 Feb 2019, 16:02

SecondHandPants schreef:Leuke poll, en grote diversiteit aan uitslagen. Mij lijkt een Bourbon en/of Whiskey setje erg leuk, juist omdat ik zo erg op Schots gefocust ben. Heb ook op Bowmore gestemd, maar als ik zie dat die set op €53 uitkomt trek ik die stem snel weer in. Misschien toch maar eens Talisker proberen?

In dat rekenvoorbeeld had ik ook de Bowmore Springtide, Devils Cask 3 en de 25Y mee genomen.
Maar zulke dure sets wil/ga ik helemaal niet aanbieden hoor.
0 x

Freezeroz
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Freezeroz » 14 Feb 2019, 01:06

De poll voor Range Share 3 staat nu bijna 2 weken online dus tijd voor een tussenstand:
Caol Ila gaat aan de leiding, met een gedeelde 2e plaats voor Dalmore en Balvenie.
Een gedeelde 3e plaats is er voor Ardbeg en de Ierse set.

Begin maart maak ik de eindstand op en dan plaats ik de vijf populairste shares in dit topic met alle benodigde info per set erbij.

Vanaf dat moment kunnen de sets 'gereserveerd' worden via PB.
De drie sets met de meeste reserveringen probeer ik dan zoveel mogelijk via
online aanbiedingen aan te kopen. Zodat de prijs zo laag mogelijk kan blijven.
0 x

Freezeroz
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Freezeroz » 26 Feb 2019, 12:44

Beste volgers van de Range Share, het is tijd om de poll te sluiten en tot kopen van de volgende 3 Range Shares over te gaan.
Volgens de uitslag van de poll zien jullie het liefst Caol Ila, Dalmore en Balvenie in Range Share 3 komen met vlak daar achter Ardbeg en de Ierse set.
Deze 5 ranges zal ik hieronder dan ook verder uitwerken.

De Caol Ila set zou er dan als volgt uit kunnen zien:

-12Y
-15Y Unpeated
-17Y Unpeated
-18Y
-25Y
-Moch
-Distillers Edition
-Stitchel Unpeated

Deze set zou dan een gemiddelde WB rating hebben van 86 punten en zou rond de 35€ moeten kosten.

De Dalmore set zou er dan als volgt uit kunnen zien:

-10Y
-12Y
-15Y
-18Y
-King Alexander
-Cigar Malt
-Luceo
-Dominium

Deze set zou dan een gemiddelde WB rating hebben van 85 punten en rond de 33€ moeten kosten.

De Balvenie set zou er dan als volgt uit kunnen zien:

-12Y Single Barrel First Fill
-12Y Double Wood
-14Y Caribbean Cask
-14Y Peat Week
-15Y Single Barrel Sherry Cask
-16Y Triple Cask
-17Y Double Wood
-21Y Port Wood

Deze set zou dan een gemiddelde WB rating hebben van 85,5 punten en rond de 37€ moeten kosten.

De Ardbeg set zou er als volgt uit kunnen zien:

-10Y
-Uigeadail
-Corryvreckan
-An Oa
-Kelpie
-Perpetuum
-Ardbog
-Nog nader te bepalen

Deze set zou dan een gemiddelde WB rating hebben van ongeveer 87 punten en rond de 37€ moeten kosten.

Tot slot: de Ierse set zou er dan als volgt uit kunnen zien:

-Yellow Spot 12Y
-Tyrconell 15Y Madeira
-Red Breast 12Y CS
-Writers Tears CS
-Teeling 13Y Calvados
-Irishman 2014 CS
-Bushmills 16Y
-Knappoque 12Y

Deze set zou dan een gemiddelde WB rating hebben van ongeveer 86 punten en rond de 34€ moeten kosten.

Voor alle sets geldt dat ze nog grotendeels aangeschaft moeten gaan worden. En dus ook nog iets kunnen wijzigen. De exacte prijzen zijn daarom ook nog niet te geven.
Als er al forum leden zijn die van 1 van deze ranges al een sample set kunnen leveren, dan hoor ik het graag en trek ik die betreffende range set terug.
Prijzen zijn inclusief nieuw 3cl glaswerk en worden verzonden via Postnl.

Je kan via een reactie in deze post of via een PB aangeven voor welke set(s) je een reservering wilt plaatsen.

PS: Ik heb ook nog enkele sets Glenfarclas, Glengoyne, Bunnahabhain en Laphroaig beschikbaar uit Range Share 1 en 2.

Groet Roelof
2 x

dannyp44
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor dannyp44 » 26 Feb 2019, 23:30

Ik doe graag mee voor Balvenie en Dalmore.
1 x

Nickolaas
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Nickolaas » 27 Feb 2019, 08:25

Voor mij graag iig de Ardbeg set. Mogelijk vul ik aan met nog wat andere sets. Ik twijfel zelf wat over de Caol Ila. Zelf zou ik er warmer voor lopen wanneer er twee unpeateds minder inzaten en bijv. wat meer DE.
1 x

Freezeroz
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Freezeroz » 27 Feb 2019, 08:58

Nickolaas schreef:Voor mij graag iig de Ardbeg set. Mogelijk vul ik aan met nog wat andere sets. Ik twijfel zelf wat over de Caol Ila. Zelf zou ik er warmer voor lopen wanneer er twee unpeateds minder inzaten en bijv. wat meer DE.

Daar dacht ikzelf ook al aan, en die reactie heb ik nog een keer gekregen. Dat ga ik nog veranderen dus.
Ik denk dat ik net als bij de LGV set vier DE ga toevoegen. Daar word de set ook een stuk goedkoper van :duimop.
1 x

Freezeroz
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Freezeroz » 02 Mar 2019, 23:09

Ik ben vandaag begonnen met het aankopen van flessen voor Range Share 3.
Ik heb gekozen voor de top 3 uit de poll. Balvenie, Dalmore en Caol Ila.
Van Balvenie en Dalmore heb ik me aan de voorbeelden gehouden. Bij de Caol Ila set heb ik (op verzoek) de Unpeated 15Y en 17Y vervangen door Distillers Editions. Dat maakte de set ook gelijk een paar euro goedkoper :duimop.
Ik verwacht tweede helft volgende week foto's van de nieuwe ranges te kunnen plaatsen. Dan open ik ook een Range Share 3 topic.
1 x

Ardking
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Ardking » 03 Mar 2019, 10:42

Freezeroz schreef:Ik ben vandaag begonnen met het aankopen van flessen voor Range Share 3.
Ik heb gekozen voor de top 3 uit de poll. Balvenie, Dalmore en Caol Ila.
Van Balvenie en Dalmore heb ik me aan de voorbeelden gehouden. Bij de Caol Ila set heb ik (op verzoek) de Unpeated 15Y en 17Y vervangen door Distillers Editions. Dat maakte de set ook gelijk een paar euro goedkoper :duimop.
Ik verwacht tweede helft volgende week foto's van de nieuwe ranges te kunnen plaatsen. Dan open ik ook een Range Share 3 topic.

Nice nice nice looking forward!! (Glenfarclas en bunna zijn namelijk zo goed als op) :duimop
1 x
"Volo et Valeo"

Nuyts
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Nuyts » 05 Mar 2019, 21:26

Freezeroz schreef:
De Dalmore set zou er dan als volgt uit kunnen zien:

-10Y
-12Y
-15Y
-18Y
-King Alexander
-Cigar Malt
-Luceo
-Dominium

Deze set zou dan een gemiddelde WB rating hebben van 85 punten en rond de 33€ moeten kosten.
Groet Roelof

Voor mij mag je alvast een setje Dalmore reserveren ;)
1 x
Afbeelding

Terug naar “Vraag (gezocht) en aanbod en unieke koopjes”