Omdenken: Wat is de laatste fles whisk(e)y die je niet hebt aangeschaft?

Hier bespreken we Whisky als zijnde de "Gouden Godendrank" in de volle breedte.
Reichenbach
Top bijdrager
Top bijdrager

Re: Omdenken: Wat is de laatste fles whisk(e)y die je niet hebt aangeschaft?

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 15 Mar 2019, 20:09

Breedút_Genietsje schreef:In Azië geeft het een bepaalde status als je whisky voor veel te veel geld koopt...
En wordt het vervolgens aangelengd met wat jus d'orange om het naar binnen te werken.
1 x

nigel_tufnel
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor nigel_tufnel » 15 Mar 2019, 20:27

henri schreef:ik hoef geen licht op te steken, weet al lang genoeg.. Complete absurditeit...
was bij de eerste springbank van ze er al klaar mee.
Ook daar waren ze zo praktisch de eerste ( twa ook ) die ineens een sprong in de prijs maakten. Snel daarna werd het al de nieuwe "normaal"... hetzelfde moment waar vanaf ik geen enkele release springbank meer heb gekocht van welke indie botteler dan ook

Volledig met je eens Henri!
Idem hier afgehaakt bij de eerste Springbank.
En ze waren bij de eerste die de absurde prijsverhoging deden.
En zo’n prijs voor een 1990 Caol Ila? :domdom :P
Onder het mom een duur vat? Kan, maar kan ook een excuus zijn.
Ze doen maar voor dat geld koop ik wel wat leukers.
3 x

Freezeroz
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Freezeroz » 15 Mar 2019, 22:14

De Lagavulin 25 in de distillery shop. Hij was mooi geprijsd voor 799£ maar toch maar niet gedaan :domdom.
0 x

thijs100
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor thijs100 » 15 Mar 2019, 22:19

Freezeroz schreef:De Lagavulin 25 in de distillery shop. Hij was mooi geprijsd voor 799£ maar toch maar niet gedaan :domdom.

Veel geld, maar idd, dat is echt een goede deal. Had je voor mij wel mee mogen nemen ;)
0 x
Afbeelding | Afbeelding

Freezeroz
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Freezeroz » 15 Mar 2019, 22:38

thijs100 schreef:
Freezeroz schreef:De Lagavulin 25 in de distillery shop. Hij was mooi geprijsd voor 799£ maar toch maar niet gedaan :domdom.

Veel geld, maar idd, dat is echt een goede deal. Had je voor mij wel mee mogen nemen ;)

Ik had nu al problemen met mijn 4 flessen, diverse tasters en sampeltjes in de kleine 'handbagage' tas die we mee mochten nemen op de trip :bigsmile. En dan heb ik bij Caol Ila en Bunna nog niet eens wat gekocht :lekker.
3 x

Freezeroz
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Freezeroz » 16 Mar 2019, 10:47

Overigens was de distillery shop financieel gezien niet echt interessant. Op de 25Y na zijn alle 'standaard' bottelingen er duurder dan we ze in Nederland kunnen krijgen. Iedereen van het reisgezelschap heeft zich dan ook op de distillery only bottelingen gericht.
Vanwege de aanwezigheid van Herman vd Meij (Diageo NL) in het gezelschap kregen nog wel een korting van 20% op alle merchandise en standaard bottelingen, maar dan nog waren de 8/12/16 en DE prijzen niet echt interessant.
Ik heb die 20% Diageo korting alleen kunnen gebruiken voor een Lagavulin hoody.
Helaas niet voor mijn Laga Jazz 18 en distillery only 17.
Wat wel weer erg tof was, was dat Diageo's Herman had geregeld dat we onze flessen na aanschaf konden laten tekenen door warehouse manager Ian mcArthur.
Wat wel erg cool was in de shop, was de prachtige gegraveerde Lagavulin decanter die je kado kreeg bij aanschaf van drie distillery only bottelingen.
Wat ik een gemis vond was dat je alleen Lagavulin tumblers kon kopen in de shop en geen tasters.
Kreeg wel een gratis glas bij mijn Jazz '18. maar ook dat was een tumbler.
Dat deden ze bij Ardbeg en Bunna beter in de shop, bij Ardbeg twee prachtige Ardbeg tasters gescoord met dekseltje voor 6€.

Bij alle tastings werden overigens kleine (Lagavulin/Ardbeg/Bunna) of grote (Caol Ila) Glencairns gebruikt die je mee mocht nemen na afloop.
Bij Caol Ila kreeg je er zelfs een doosje voor.
Maar Bunna scoorde echt punten op dat vlak. De tasting sessie ging in naamloze mini Glencairns, maar voor de laatste ronde van de tasting kregen we een prachtige Bunna Glencairn Copita uitgereikt incl doosje om mee te nemen naar huis. In de shop koste dat glas 11£.
8 x

Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”