Geheelonthouder aan de Whisk(e)y - MuziekDrank

Als je wilt kun je hier in het kort aangeven wie je bent en vanwaar of wanneer je interesse voor Whisky is ontstaan dan wel wat je interesse of motivatie is. Deze achtergrondinformatie wordt door velen zeer gewaardeerd.
MuziekDrank
Actief lid
Actief lid

Geheelonthouder aan de Whisk(e)y - MuziekDrank

Ongelezen berichtdoor MuziekDrank » 06 Jan 2019, 09:57

Hallo allemaal, ik wil mij hierbij graag even voorstellen. De titel van deze post is misschien een beetje overdreven maar het scheelt niet veel. Ik heb nooit echt de behoefte gehad om alcohol te drinken.

Hoe of wat weet ik eigenlijk niet eens maar halverwege December moest ik opeens aan iets denken. Een opmerking van iemand jaren geleden dat Whiskey honing lekker is. Aangezien ik wel een nieuwe "hobby" kon gebruiken heb ik besloten mij in Whiskey te gaan verdiepen (maar niet te serieus). Een hopelijk goede combo met mijn andere hobby "headfi". Al hoop ik wel dat het hier wat vriendelijker aan toe gaat dan sommige audio forums. Daar wordt je rustig vergruist omdat jouw versterker niet hot genoeg is :.b

Oh, voordat ik het vergeet, nog bedankt voor de hoge drempel die wordt opgeworpen bij het registreren. Ik heb Google maar gebruikt want ik kon de Wishkeys niet scheiden van de overige dranken :P

Niet belemerd door enige kennis heb ik maar wat gele drank op de gok gekocht. De Tennessee honey op gladde rotsen was even wennen (raar hoofd enzo) maar ik lust nu elke avond wel een glaasje. De label 5 vind ik scherp en niet lekker. Gemixed met cola vond ik het een ander verhaal, lekker dus. En verder ben ik nog niet gekomen.

IMG_1697klein.JPG
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen te bekijken van dit bericht.
4 x

pascaldo
Senior
Senior

Re: Geheelonthouder aan de Whisk(e)y

Ongelezen berichtdoor pascaldo » 06 Jan 2019, 10:52

Welkom op het forum,

Voor verdieping en verbreding van je whisky(e)y kennis zit je hier goed.
Mijn whiskyreis is ook vorig jaar begonnen. Ik kan je garanderen dat als je je openstelt tot deze reis dat je heel binnenkort andere whisky's gaat drinken.

Oh..wacht, ik zie in het sampleforum dat die al is begonnen.. :goedgedaan
2 x
Afbeelding

Freezeroz
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Freezeroz » 06 Jan 2019, 10:57

Hallo Muziekdrank,

Wat een introductie was dat. Een combi van meerdere dingen waar ik ook erg van kan genieten, lees en zie ik in je introductie.
Op het gebied van muziek en apparatuur zit je wel goed. Mooie Pink Floyd poster aan je muur trouwens :goedgedaan.
Maar waar je je oren verwend met hi-fi, straf je je smaak organen bijna met lo-fi whisky.
Gelukkig is dit de goeie plek om te leren dat je ook je neus en mond kan verwennen met hi-fi in vloeibare vorm.
Veel succes bij je zoektocht hier naar die vloeibare kwaliteit.
Voordeel van deze hobby is dat vloeibare hifi echt bestaat en een stuk goedkoper is dan hifi voor je oren ;).
Ik wil je adviseren om eens rond te kijken in het vraag en aanbod deel hier op het forum. Daar kan je heel gemakkelijk aan samples komen van mooie betaalbare 'hifi' whisky. Zo kan je voor relatief weinig geld je ontdekkingsreis in de whisky wereld starten. Het aanschaffen van willekeurige flessen whisky is ook een manier hoor maar kan ook erg frustrerend en kostbaar zijn.

Groet Roelof :Slainte.
2 x
Voor sample ruil hou ik mij aanbevolen.
Afbeelding

Jacky
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Jacky » 06 Jan 2019, 11:15

Meer dan welkom bij dit stel ongeregelden :bigsmile
:nat
1 x
Afbeelding

Everything will be okay in the end. If it's not okay, there's always whisky...

MuziekDrank
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor MuziekDrank » 06 Jan 2019, 11:39

Freezeroz schreef:Op het gebied van muziek en apparatuur zit je wel goed. Mooie Pink Floyd poster aan je muur trouwens :goedgedaan.
Maar waar je je oren verwend met hi-fi, straf je je smaak organen bijna met lo-fi whisky...

Ha! Waarom verbaasd mij dat helemaal niets en gelukkig maar want dan valt er een hoop te leren. Zoals @pascaldo al heeft gezien probeer ik heel voorzichtig het eerste treedje te nemen door bij @henri een proefsetje te scoren.

Overigens vind ik het niet erg om met lo-fi Whisky te beginnen. Waardeer je het betere spul testemeer en verspil ik dit niet aan het wennen aan alcohol enzo :.b
0 x

defeatless
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor defeatless » 06 Jan 2019, 13:27

Hoi!

Welkom op het forum!

Weet je, we zijn allemaal ergens begonnen waar we achteraf van denken: "getsie, dat ik dat weg kreeg".
Maar voordat je het weet gaat het weer helemaal mis, en zit je met flessen van boven de €100,- thuis.

Inderdaad zijn samples een prima manier om eens kennis te maken. Ook zijn er kennismakings pakketjes te koop hier op het forum. Zeker doen zou ik zeggen.
1 x

Bram84
Aanbod sub-moderator
Aanbod sub-moderator

Ongelezen berichtdoor Bram84 » 06 Jan 2019, 16:51

Voel ik hier een prijzenoorlog in de maak tussen de sampleboeren met instapsetjes, beetje reclame?... het is dan ook solden eh heren :bigsmile

Laat je vooral niet beïnvloeden, de voorstellen zijn met de beste bedoelingen gemaakt (daar twijfel ik niet aan) Doe vooral wat je het beste lijkt en waar je jezelf goed bij voelt. Je kan hier in een relatief veilige omgeving zaakjes doen, maar dit kan zeker ook bij de slijter (die 9/10 wel een flesje heeft openstaan dat je eerst kan proeven.)

Welkom!
1 x

Reichenbach
Top bijdrager
Top bijdrager

Re: Geheelonthouder aan de Whisk(e)y - MuziekDrank

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 07 Jan 2019, 22:11

Veel plezier hier.
Whisky is wel een zogenaamde 'verworven smaak' maar veel plezier op de ontdekkingsreis.

Wat betreft je andere hobby; zo fout is die schiit toch niet? Misschien zit je daar op het verkeerde forum.
1 x

FGG
Aanbod sub-moderator
Aanbod sub-moderator

Ongelezen berichtdoor FGG » 08 Jan 2019, 08:00

Welkom op het Forum.

Heel herkenbaar. Ruim twee jaar geleden dronk ik nog geen alcohol, nu heb ik ruim 60 open flessen whisky in de kast staan. Veel sterkte dus...

Goed bezig met die samplesets, die gaa n je wel op de goede weg helpen.

Florian
1 x
Whisky is the answer... (I don't remember the question)

Afbeelding

Mijn samplelijst

polley82
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor polley82 » 13 Jan 2019, 10:13

Welkom hier! Deel vooral je ervaringen. Word een mooi avontuur.
1 x

MuziekDrank
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor MuziekDrank » 14 Jan 2019, 07:32

Reichenbach schreef:Veel plezier hier.
Whisky is wel een zogenaamde 'verworven smaak' maar veel plezier op de ontdekkingsreis.

Wat betreft je andere hobby; zo fout is die schiit toch niet? Misschien zit je daar op het verkeerde forum.

Sorry, ik ben non-stop aan het lezen en whiskies kijken (webshop) en vergat deze post :nono.

:offtopic De Schiit Audio Gungnir G5 MB is een pareltje en was het probleem niet. Ik doelde meer op de Sennheiser HDVA600 versterker die ik had voor de aanschaf van de Auralic Taurus. Hoewel ik de negatieve reacties ver overtrokken vond, moet ik eerlijk zeggen dat de Taurus naast anders ook wel een stapje beter is. Vandaar mijn huidige setup ondanks mijn liefde voor de HDVA600 en het berouw deze verkocht te hebben.

Om met Whisky te eindigen...
Na mijn blinde aanschaf om ergens maar te beginnen, een heleboel posts gelezen. Naast een sample set, iets bewuster nog wat flessen aangekocht. Ik moet zeggen dat het best overdonderend is, het aantal posts op dit forum en het aantal verschillende whiskys maar ik vermaak mij prima :.)
1 x

Terug naar “Even voorstellen, dat vinden we leuk !”