Range Share vervolg!

Hier bespreken we Whisky als zijnde de "Gouden Godendrank" in de volle breedte.

Van de volgende distilleerderij zou ik graag de hele basis range willen proeven.

Peiling eindigde op 27 Dec 2018, 15:51

Aberlour
4
2%
Ardbeg
13
7%
Arran
7
4%
Balvenie
7
4%
Ben Riach
6
3%
Bowmore
5
3%
Bruichladdich
20
11%
Bunnahabhain
21
12%
Caol Ila
13
7%
Dalmore
9
5%
Glengoyne
15
9%
Glenmorangie
3
2%
Glen Moray
2
1%
Glenrothes
9
5%
Highland Park
3
2%
Laphroaig
10
6%
Macallan
4
2%
Talisker
6
3%
Tomatin
10
6%
Loch Lomond
7
4%

Totaal aantal stemmen: 174

Freezeroz
Top bijdrager
Top bijdrager

Re: Range Share vervolg!

Ongelezen berichtdoor Freezeroz » 29 Dec 2018, 12:01

Dre schreef:
Freezeroz schreef:De range share is officieel nog niet begonnen. Officieus heb ik echter van de eerste drie ranges wel al zoveel reserveringen gehad, dat het me logistiek gezien handiger leek om eerst alle reserveringen alvast te behandelen.

Dat is dus exáct wat ik bedoel. De 'verkoop' is officieel nog niet begonnen maar het is wel al (grotendeels) uitverkocht... Terwijl exacte prijzen e.d. nog niet eens bekend waren, omdat je niet alles al direct had ingekocht (logisch).
Interessepeilingen zijn dus kennelijk al plekken voor reserveringen, al is de precieze samen- en prijsstelling soms nog niet duidelijk. En sowieso, welke sets nu wel of niet beschikbaar zijn, eerlijk gezegd geen zin om dat allemaal in de vele posts en topics zelf te moeten extraheren. Vandaar dus het spoor bijster.
Maar prima verder, succes ermee.

Ik zal mijn eigen post van 2 dagen geleden dan maar even herhalen.
Wellicht heb ik door die grote hoeveelheid reserveringen niet helemaal volgens de forum regels gehandeld, maar van onduidelijkheid over prijzen enzo is volgens mij geen sprake.
Ik had de laatste fles voor de eerst volgende toevoeging al binnen moeten hebben, maar de verzending uit Belgie en de kerstdagen hebben de boel een beetje vertraagd. Volgens track en trace komt ie vandaag dan echt binnen.
Hopelijk kan ik nog met daglicht foto's maken. Dan volgt ook vandaag nog een post in het vraag en aanbod gedeelte.

Hier nogmaals mijn eigen post van 2 dagen geleden.
Officieel is er dus nog niks in behandeling. De Share is nog niet in het vraag en aanbod gedeelte geplaatst. Dat komt omdat ik op de aankondiging van de Glendronach/Lagavulin en Glenfarclas sets, al heel veel aanmeldingen/reserveringen heb gekregen. Om het voor mij overzichtelijk en controleerbaar te houden heb ik me eerst op die reserveringen gericht. Alle reserveringen van die drie ranges zijn nu behandeld en verzonden of staan verzend klaar.

Ik hoop vandaag de laatste fles Laphroaig binnen te krijgen voor de eerste aanvulling. Zodra ik die fles binnen heb en fotos heb kunnen nemen, gaat de Range Share dan eindelijk officieel het vraag en aanbod deel op. Met dus nog 2 Lagavulin sets en 7 van Glenfarclas.
Omdat de Glendronach set op reservering al helemaal is uitverkocht, kom ik dus wat eerder dan gepland met 2 aanvullingen.
Dat zullen Glengoyne en Laphroaig zijn.

De Share zal, zodra die officieel op het forum geplaatst wordt, dan dus bestaan uit:

-Lagavulin set (nog 2 te gaan):
8Y, 12Y CS-2014, 12Y CS-2018, 16Y, Distillers Editions 99,00,01 en 02 voor 33.30€.

-Glenfarclas set (nog 7 te gaan):
Vintage 2004 CS/105 en Family Malt 2007/12Y/15Y/18Y/21Y en 25Y voor 26.90€.

-Laphroaig set:
15Y, Brodir, Lore, Triple Wood, PX Cask,AnCuanMor, Legacy 1815 en Cairdeas 2017 voor 36.80€.

-Glengoyne set:
10Y, 12Y, 15Y, 15Y Distillers Gold, 18Y, 21Y, PX-finish en Cask Strength Batch 6 voor 29.90€.
0 x

edwinedje
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor edwinedje » 29 Dec 2018, 13:25

Freezeroz schreef:Wellicht heb ik door die grote hoeveelheid reserveringen niet helemaal volgens de forum regels gehandeld
- - - - 8< - - - -

Ik denk dat (een deel) van de verwarring is ontstaan omdat in het draadje van de poll mensen aangaven geïnteresseerd te zijn.
Deze interesse is gelijk in een reservering omgezet en ondertussen ook als bestelling behandeld.
Hierbij hebben misschien enkele mensen mis gegrepen. [??]

Wellicht is het idee (om maar niet te zeggen netjes) om voor de nieuwe ranges gewoon een topic per range te starten in het aanbod forum.
In de startpost kan je dan de beoogde range en richtprijs zetten. Dan kunnen de mensen die daar interesse in hebben hun reservering melden.
Als je dan een definitief voorstel heb kan je daarop verder borduren en reserveringen in bestellingen omzetten.

Want eerlijk gezegd kan ik me wel een beetje vinden in de opmerkingen van Dre en FGG.

Goooo Bunnaaaaa. Goooo Laddiiiiiieee.
<zou je als een reservering of interesse kunnen zien>

Met groet en een klein mod zetje
:Slainte
2 x
Afbeelding / Mijn Website met mijn Distillery Visits

Ik wil niet veel willen, want dan krijg je maar een deel...
...maar van de dingen die je niet wil krijg je altijd lekker veel. {Def P.}

Ik ben mezelf in principe dus dan ben ik in feite mij {Brainpower}

sjenkie22
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor sjenkie22 » 29 Dec 2018, 13:41

edwinedje schreef:Goooo Bunnaaaaa. Goooo Laddiiiiiieee.
<zou je als een reservering of interesse kunnen zien>

Hier sluit ik me bij aan, door de drukte rond kerst heb ik de Glendronach set gemist. Bunna en Laddie zou ik zeker wel willen reserveren. Zoals Edwin al vermeld, het is misschien handiger voor ons en misschien ook wel voor jouw als we dit in het vraag en aanbod gedeelte kunnen doen per set die je wilt gaan maken.

Nogmaals top initiatief :duimop . Timing kan niet beter, nu ik bijna door mijn zelf samengestelde sample advent kalender van Henri heen ben kan ik wel weer een nieuw setje (of twee) gebruiken
1 x

andre8x8
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor andre8x8 » 29 Dec 2018, 13:42

Vandaag mijn Glenfarclas setje in ontvangst mogen nemen. Je kunt zien dat je er veel aandacht en werk in hebt gestoken, :duimop

Alleen de WB link van de 12Y is volgens mij niet de juiste, volgens mij komt deze beter in de richting:
https://www.whiskybase.com/whiskies/whisky/109937/glenfarclas-12-year-old

:nat
0 x
Afbeelding

Freezeroz
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Freezeroz » 29 Dec 2018, 14:46

andre8x8 schreef:Vandaag mijn Glenfarclas setje in ontvangst mogen nemen. Je kunt zien dat je er veel aandacht en werk in hebt gestoken, :duimop

Alleen de WB link van de 12Y is volgens mij niet de juiste, volgens mij komt deze beter in de richting:
https://www.whiskybase.com/whiskies/whisky/109937/glenfarclas-12-year-old

:nat

Ik zie het. Inmiddels aangepast, maar daar heb jij nu niks meer aan. Dank voor de tip.
De WB code is het algemene zoek resultaat van Glenfarclas 12, ik ben daar vergeten de juiste botteling te selecteren.
De juiste code is #75651. De rating is ook iets lager zie ik. 82.3 ipv 83.5.
1 x

Nickolaas
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Nickolaas » 29 Dec 2018, 15:24

De setjes Glendronach en Lagavulin zijn binnen. Nogmaals dank voor het organiseren, Roelof!
1 x

Reichenbach
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 29 Dec 2018, 15:40

Freezeroz schreef:
Reichenbach schreef:Je proeft ze zelf toch ook wel toch?

Ja natuurlijk. Hoezo twijfel je daar aan?
Dat je in al je ijver niet vergeet er zelf ook van te genieten.
1 x

blaaat
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor blaaat » 29 Dec 2018, 15:43

Voor mij is alles wel klaar en duidelijk verlopen hoor...

Misschien is er zoveel interesse in de GD set om die een tweede keer aan te bieden?
2 x

glazer3
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor glazer3 » 30 Dec 2018, 10:15

Prachtig initiatief! Zal binnenkort wat setjes bestellen om een proeverij te houden onder de vrienden! :Slainte
1 x

Freezeroz
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Freezeroz » 30 Dec 2018, 10:50

blaaat schreef:Voor mij is alles wel klaar en duidelijk verlopen hoor...

Misschien is er zoveel interesse in de GD set om die een tweede keer aan te bieden?

Dat viel mee hoor. Ik heb iedereen die besteld heeft een setje kunnen toezeggen.
0 x

Freezeroz
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Freezeroz » 30 Dec 2018, 11:05

Reichenbach schreef:
Freezeroz schreef:
Reichenbach schreef:Je proeft ze zelf toch ook wel toch?

Ja natuurlijk. Hoezo twijfel je daar aan?
Dat je in al je ijver niet vergeet er zelf ook van te genieten.

Jazeker.
Meer willen proeven, daar is het uiteindelijk allemaal mee begonnen. Ik denk voor iedereen hier op het forum ;).
0 x

MaltMuppet
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor MaltMuppet » 30 Dec 2018, 14:37

Ik heb gisteren mn pakketje binnengekregen. Net geprobeerd om alles in mn whisky kast te zetten, maar heb een groot ruimte probleem geloof ik :bigsmile Zit er maar een ding op... :nat

Voorlopig kan ik weer even vooruit met mn samples. Nog bedankt voor het regelen Freezeroz!
1 x
The answer may not lie at the bottom of a glass of whisky. But you should at least check!

Afbeelding

Freezeroz
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Freezeroz » 30 Dec 2018, 22:50

De Range Share is nu dan ook officieel aan de vraag en aanbod sectie toegevoegd.

Range Share Sets Bunnahabhain, Glenfarclas, Glengoyne en Laphroaig
1 x

gerritbakker57
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor gerritbakker57 » 31 Dec 2018, 16:01

Ook hier zijn de setjes binnen. Alles goed verpakt en geweldig gelabeld. De trip naar Lagga is zeer verdient :goedgedaan
1 x

Whiskieke
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Whiskieke » 31 Dec 2018, 20:00

Kan ik alleen maar bevestigen ! Mooi werk :goedgedaan
0 x

Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”