GESLOTEN "KICK OUT PEAT, NO PEAT" GESLOTEN

Aanbod van Whisky en gerelateerde objecten en unieke koopjes. Interessant aanbod? Reageren kan per PB.

Moderators: AquaVitae, FGG, Bram84

Forumregels
De verkoper gaat door het plaatsen van het aanbod expliciet akkoord met de geldende voorwaarden zoals opgenomen in Re: Lees dit eerst: Aanbod. Het Whisky Forum neemt geen enkele verantwoordelijkheid op zich voor de inhoud van het aangebodene, zoals bijvoorbeeld maar niet uitsluitend de authenticiteit van de inhoud van de aangeboden flessen, de vulgraad, andere kwaliteitsaspecten, alsmede het verloop van de transactie en daaruit voortvloeiende consequenties.
sch@ker
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

GESLOTEN "KICK OUT PEAT, NO PEAT" GESLOTEN

Ongelezen berichtdoor sch@ker » 12 Nov 2018, 15:28

Mijn smaak is veranderd en de verzameling wordt verkleind.
Daarom doe ik met spijt in het hart ALLE PORT CHARLOTTES uit mijn verzameling in de verkoop (verpakking en vulniveaus perfect in orde tenzij anders vermeld)

PS
Beste mensen het whisky forum is blijkbaar niet de plek om mijn flesjes Port Charlotte aan te bieden.
Ik heb daarom besloten mijn post te wissen en deze te sluiten.
Vriendelijke groet, Herman
Laatst gewijzigd door sch@ker op 08 Dec 2018, 16:02, 109 keer totaal gewijzigd.
5 x

Wouter1981
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Re: KICK PEAT OUT !

Ongelezen berichtdoor Wouter1981 » 04 Dec 2018, 16:12

:P
Moest toch ff grinniken om de titel
5 x
"Whisky, because no great story ever started with someone eating a salad"

Afbeelding
https://www.instagram.com/wonderingwhisky/

defeatless
Forum goeroe
Forum goeroe

Re: KICK OUT PEAT, NO PEAT

Ongelezen berichtdoor defeatless » 04 Dec 2018, 19:39

Zeg Herman!

Ik voel me toch genoodzaakt om wat te zeggen van je prijsstelling.

https://www.whiskybase.com/whiskies/whi ... te-2001-ba Ging bijvoorbeeld een goed jaar geleden weg voor €169,- en dat is dan gelijk de meest extreme uitspatting, voor de rest heb je de prijzen overal, bijna, minimaal verdubbeld.
8 x
Afbeelding

Het altijd 50 samples van Defeatless topic! Klik hier!

10% korting op je whisky tot de volgende update! niet op de verzendkosten natuurlijk

hfos
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor hfos » 04 Dec 2018, 21:50

defeatless schreef:https://www.whiskybase.com/whiskies/whisky/98801/port-charlotte-2001-ba Ging bijvoorbeeld een goed jaar geleden weg voor €169,- en dat is dan gelijk de meest extreme uitspatting, voor de rest heb je de prijzen overal, bijna, minimaal verdubbeld.

... En die heb ik indertijd zelfs voor die prijs voor hem geregeld. Ik bied er nu weer €169 voor!
12 x
Afbeelding

sch@ker
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor sch@ker » 04 Dec 2018, 22:49

Goh, dit lijstje )in iets kleinere vorm) stond al eventjes op het forum, dat ik nu pas iets daarover lees.
Ja, ik weet het en ik wist het.
Waar welk flesje vandaan komt heb ik er overigens niet bij gezet dacht ik. Dus waar die info nu op slaat...?
Ik handhaaf voorlopig mijn prijsstelling, mocht er belangstelling zijn, dan hoor ik dat graag via pb (misschien dat ik dat er nog even bij zet in de post). Verder staat er ook nog iets te lezen over "geen koopjes" maar ook "dat er over de prijs te praten valt" en wanneer.
Ik laat het hier bij en reageer verder niet (meer) in het openbaar hier over.
Groetjes, Herman
1 x

Wouter1981
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Wouter1981 » 04 Dec 2018, 23:33

Ik denk dat Alex wel een punt heeft en dat de prijzen uit verhouding zijn en niet volgens de gedachte van dit forum gedeelte.
Verklaart wellicht ook wel waarom er nagenoeg nog niets verkocht is denk ik.

Strikt genomen valt het wel binnen de richtlijnen als ik het zo snel zie. Het zijn geen recente releases die even snel geflipt worden.

Maar handig is het niet. Zeker niet omdat je zelf al aangeeft dat alles boven je aankoopprijs ligt, veel dik boven de WB prijs ligt en een ander forumlid aangeeft dat hij een van de flessen voor heel veel minder aan je verkocht heeft.

Dat er nu pas gereageerd wordt is volgens mij geen issue en kan geen vrijwaring zijn. Komt denk ik vooral omdat iedereen al die discussie nu wel zat is. Een tijd geleden zou iedereen hier bovenop gedoken zijn.

Wellicht een mooie case voor de mods om hier duidelijkheid in te scheppen.
5 x
"Whisky, because no great story ever started with someone eating a salad"

Afbeelding
https://www.instagram.com/wonderingwhisky/

RvdB
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor RvdB » 05 Dec 2018, 07:49

Wouter1981 schreef:Maar handig is het niet. Zeker niet omdat je zelf al aangeeft dat alles boven je aankoopprijs ligt, veel dik boven de WB prijs ligt en een ander forumlid aangeeft dat hij een van de flessen voor heel veel minder aan je verkocht heeft.

Wellicht een mooie case voor de mods om hier duidelijkheid in te scheppen.

Met name de onderstreepte reden zou wat mij betreft reden mogen zijn dit topic te sluiten. Voor dit soort woekeraars is catawiki een mooie oplossing.
0 x
Afbeelding

FGG
Aanbod sub-moderator
Aanbod sub-moderator

Ongelezen berichtdoor FGG » 05 Dec 2018, 08:03

Dit topic heeft ondertussen de aandacht van het sub-modteam.
5 x
Whisky is the answer... (I don't remember the question)

Afbeelding

Mijn samplelijst

FGG
Aanbod sub-moderator
Aanbod sub-moderator

Ongelezen berichtdoor FGG » 05 Dec 2018, 10:22

Na overleg met de aanbieder zijn we tot een overeenkomst gekomen. De aanbieder zal in de loop van de dag de prijzen waar nodig aanpassen.
6 x
Whisky is the answer... (I don't remember the question)

Afbeelding

Mijn samplelijst

sch@ker
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor sch@ker » 06 Dec 2018, 17:29

“Kick Out Peat”: feiten, aannames en uitlatingen.
Ik wil op deze plek toch nog een paar woorden zeggen over de ophef die is ontstaan over mijn post “Kick Out Peat etc”
Ik beperk mij hoofdzakelijk tot twee reacties met name die van Alex (Defeatless) en van Robin (hfos) en tenslotte komt en passant nog een derde aan bod, namelijk die van Robbie (RvdB).
Kortheidshalve verwijs ik naar hun bijdrage (zie mijn inmiddels gesloten en weer geopende aanbodpost op pag. 1). Ook laat ik het al of niet marktconform zijn van de overige prijzen die ik heb gehanteerd en of deze binnen dan wel buiten de richtlijnen van het forum vallen, buiten beschouwing maar onderstaand
voorbeeld gebruik ik wel als pars pro toto:

Als het zou zijn zoals jullie beweren, dan wel suggereren, namelijk dat ik anderhalf jaar geleden o.i.d. voor € 169.00 een fles Port Charlotte BA 15 y. heb gekocht en deze nu, voor ruim meer dan het dubbele hiervan
(€ 525.00) op HWF zou hebben aangeboden, dan zou ik jullie reactie kunnen begrijpen. Maar de (mijn) werkelijkheid is een andere.

Inderdaad heb ik samen met Robin indertijd twee van deze flessen in Oostenrijk kunnen bemachtigen voor ca de prijs die hierboven is genoemd. Een fles voor hem en 1 voor mij.
Deze fles is al lang en breed opgegaan, door er zelf van te genieten. Maar ik heb ook anderen (o.a. hier op het forum) zonder hiervoor iets te berekenen hierin laten delen en diverse sampeltjes tegen aankoopprijs verkocht.
Vervolgens heb ik 1 zo’n fles (dus een 2e)kunnen ruilen voor drie andere flessen uit mijn verzameling. De gezamenlijke waarde van deze drie flessen was aanzienlijk hoger dan € 169.00.
Daarna heb ik via Whiskybase in het buitenland nog 1 fles (dus mijn 3e) op de kop kunnen tikken voor zegge en schrijve € 450.00 maar toen was de eerste al lang en breed op. Op dit moment staan er 1 fles open en 1 fles dicht.
Het moge duidelijk zijn dat het verschil tussen mijn aankoop prijs en de gevraagde verkoopprijs in mijn post aanzienlijk kleiner is dan door jullie wordt aangenomen. Tot zo ver de feiten.

Het ware te wensen wanneer er kritiek op een medeforumlid wordt gegeven, en zeker in het openbaar, dat eerst onderzoek wordt gedaan naar de feiten en omstandigheden (bijvoorbeeld bij de persoon in kwestie), alvorens op basis van aannames en plein public kritiek te leveren en iemand het etiket “woekeraar” op te plakken.
Dit was het en ik laat het hier bij.

Vriendelijke groeten, Herman
3 x

defeatless
Forum goeroe
Forum goeroe

Re: GESLOTEN/heropend KICK OUT PEAT, NO PEAT

Ongelezen berichtdoor defeatless » 07 Dec 2018, 00:44

Ja eeeuh Herman.... je nodigt wel uit tot het leveren van commentaar.

Dus bij deze:

Met jouw verhaal kan je twee kanten op, een absurde en een minder absurde.

Even de meest absurde:
Je koopt die fles voor €169,- en drinkt deze leeg, geeft wat samples weg en verkoopt wat samples tegen kost prijs. Vervolgens open je een tweede fles, met een relatief ongunstige ruil verkregen. Daarna koop je een 3e voor €450,- En probeer je nu, omdat je zo aardig bent geweest om mensen samples te geven en verkopen tegen kostprijs, jouw kosten te drukken door €75,- erop te gooien.
Dan denk ik, moet je maar niet je drank gratis weggeven.
Maar goed, ik ga er even niet vanuit dat je zo in elkaar steekt.

Dan de minder absurde:
Je hebt een fles gekocht voor €450,- een goed jaar geleden en hebt nu zoiets van: 'hier wil ik wel van af, 't zou mooi zijn als ik er wat aan over hou'. Nou dat is op zich niet een hele stomme gedachte.
Maar toch, je koopt zelf, binnen een jaar, een fles tegen meer dan 250% van de release-prijs. Maar gooit daar nogmaals 17% bovenop. Ja, dan ben je of niet slim geweest met je aankoop en moet je nu je verlies pakken, of je ben dus aan het woekeren.

Een fles proberen te verkopen tegen 310% van de aankoopprijs, binnen goed 1,5 jaar, dat is vragen om commentaar.

Mijn insteek zou zijn:
Als je zoveel geld uitgeeft aan flessen en je komt nu tot de conclusie dat je smaak is veranderd. Dat je dan besluit om je verlies te nemen. Je hebt destijds bedacht dat je een goede deal sloot, maar bleek je smaak ineens te veranderen. Dat kan, maar dan kun je ook zeggen: 'gegokt en verloren, ik heb destijds met mijn 'hebzucht' teveel betaald en daar betaal ik nu een prijs voor, blij dat ik er nog wat voor terug krijg'.

Naast de ene specifieke van BA stonden je andere flessen ook voor minimaal 175% releaseprijs, voor zover ik kon zien. Dus dan heb ik zoiets van: gooi het lekker op Catawiki dan!

ps.: Ik kwam op jouw topic terecht omdat ik op zoek ben naar een cadeau voor iemand die erg van peated whisky houdt. Niet dat jullie ineens allemaal denken dat mijn smaak is veranderd :vies, en ook niet omdat ik iets persoonlijks heb tegen Herman ofzo, t gaat me meer om dit/deze soort uitspattingen.
8 x
Afbeelding

Het altijd 50 samples van Defeatless topic! Klik hier!

10% korting op je whisky tot de volgende update! niet op de verzendkosten natuurlijk

Jonadawi
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Jonadawi » 07 Dec 2018, 09:51

Volgens mij is de aanschafprijs niet van belang.

De afspraak voor de forum is dat er geen woekerprijzen
gevraagd mogen worden in de verkoop/koop gedeelte. Of degene die iets verkoopt zelf woekerprijzen heeft betaald voor een fles is niet van belang.

Dat is sowieso voor geen enkel moderator te controleren.
1 x

Berrysaki
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Berrysaki » 07 Dec 2018, 10:06

Volgens mij is er al voldoende gezegd in dit topic. Laten we weer terug gaan naar waar dit deel van het forum voor bedoeld is: het aanbieden/kopen van flessen whisky. Al vind je een fles te duur...koop hem dan vooral niet.

Slainte! :Proost
3 x

Wouterk
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Wouterk » 07 Dec 2018, 10:18

Berrysaki schreef:Volgens mij is er al voldoende gezegd in dit topic. Laten we weer terug gaan naar waar dit deel van het forum voor bedoeld is: het aanbieden/kopen van flessen whisky. Al vind je een fles te duur...koop hem dan vooral niet.

Slainte! :Proost

Amen
1 x

hfos
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor hfos » 07 Dec 2018, 10:27

sch@ker schreef:Inderdaad heb ik samen met Robin indertijd twee van deze flessen in Oostenrijk kunnen bemachtigen voor ca de prijs die hierboven is genoemd. Een fles voor hem en 1 voor mij.

Je laat het voorkomen alsof dit een joint effort is geweest. Ik heb de research gedaan en communicatie gevoerd, en daarna de flessen aangeschaft nadat je op dit forum letterlijk dit plaatste:

sch@ker schreef:Helaas behoor ik tot die groep, die na dit flesje te hebben besteld en betaald bij Bestofwhisky.com bericht hebben gekregen, dat er meer bestellers waren dan voorraad aanwezig. Dus achter het net gevist.
Iemand van jullie die een flesje beschikbaar heeft of mij op het juiste spoor kan zetten....?

Dus ik dacht, laat ik deze liefhebber helpen met een fles tegen de aankkoopprijs. Nou ben ik niet gek, ik kon je op een briefje geven dat deze flessen zeer gewild gingen zijn gezien de reactie erop (in NL na 30 minuten uitverkocht en zo), maar het gaat mij ook niet om het geld en hoe meer mensen ervan kunnen genieten hoe beter, toch? Ik had hem net zo graag gehouden, daar had ik geen enkel probleem mee gehad. Zeker omdat ik wist dat ik hem nooit meer voor die prijs tegen zou komen. Maar aan de andere kant, als ik er een liefhebber mee kan helpen...

sch@ker schreef:Deze fles is al lang en breed opgegaan, door er zelf van te genieten. Maar ik heb ook anderen (o.a. hier op het forum) zonder hiervoor iets te berekenen hierin laten delen en diverse sampeltjes tegen aankoopprijs verkocht.
Vervolgens heb ik 1 zo’n fles (dus een 2e)kunnen ruilen voor drie andere flessen uit mijn verzameling. De gezamenlijke waarde van deze drie flessen was aanzienlijk hoger dan € 169.00.

Ja kijk, dat is je eigen keuze natuurlijk. Maar om hem dan hier, amper een jaar later, voor zo'n prijs aan te bieden vind ik wat apart. Ik heb ook ooit flessen gekocht tegen opgeblazen prijzen maar ik haal het niet in mijn hoofd ze tegen diezelfde prijzen op een liefhebbersforum aan te bieden. Het heeft me in elk geval een les geleerd, mocht ik iets moois en zeldzaams tegenkomen voor een relatief nette prijs dan zal ik het wel laten om het hier nog te melden.
5 x
Afbeelding

Terug naar “Aanbod”