I_SPEY schreef:...Met ingang van vandaag stop ik met het geven van punten, waardoor het (voor mij, althans!) wat makkelijker wordt; 'n fles, die dan bijv. 89 pnt. zou scoren, geef ik ****+ en 90 pnt. gewoon *****
Komt, denk ik, wat vriendelijker over en is voor mij rustiger én practischer. Mijn naam is geen Serge Valintin, JIm Murray of anderszins, overigens met alle respect uiteraard voor genoemde personen
Ik doe ook al zoiets wanneer ik alleen een sample proef. Dan geef ik een "range" (bereik) aanduiding, b.v. in het 86-90 bereik.
Op de gebruikte schaal hebben we er daar 10 van (10 sterren: **********).
Dat zou ook kunnen met 5 bereiken, b.v. in het 81-90 bereik, dan hebben we er 5, ***** !
Alleen kun je in dit laatste geval de poll niet gebruiken, in de 10-sterren cq 10-ranges waardering gaat dat prima. Dan zit alles met een ster (voor de moeite) onder de 56 en dat is ook verder geen aandacht waard, althans op dit gebied.
Op zich vind ik de range-benadering ook prima passen in de huidige poll, dan maak je geen verdere onderverdeling. Het kan er zelfs bij. Zie dit voorbeeld !

) serieuzer verwacht maar voor een gevatte opmerking maak ik een uitzondering.