Aanpassing regels Aanbod

Suggesties ter verbetering van website of forum kunnen hier gedaan worden. Ook zaken m.b.t. de site passen hier. Het is uiteindelijk aan de beheerder om te beoordelen en bepalen wat er wanneer wordt doorgevoerd.

1)Welke reacties buiten een onderbouwde reply kunnen? 2)bumpen na 5dagen via de knop of een reply?

Peiling eindigde op 21 Mei 2018, 15:08

1) Wat maakt mij dat nu uit!
27
39%
1) Enkel een reply met links mbt op de prijs, de rest via Pb
8
11%
2) Bumpen via knop
13
19%
2) Reply
2
3%
2) Allemaal goed... BUMP
9
13%
2) Het moet gedaan zijn met dat gebump... afschaffen die handel!
11
16%
 
Totaal aantal stemmen: 70

Gebruikersavatar
dannyp44
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 750
Lid geworden op: 25 Feb 2017, 14:45
Locatie: Elburg

Re: Aanpassing regels Aanbod

Ongelezen berichtdoor dannyp44 » 18 Mei 2018, 18:41

Bij marktplaats is na een bepaalde periode gewon de advertentie weg. Dan moet de aanbieder echt moeite doen om zijn fles opnieuw aan te bieden.
0 x

nigel_tufnel
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1850
Lid geworden op: 21 Jun 2013, 20:13

Re: Aanpassing regels Aanbod

Ongelezen berichtdoor nigel_tufnel » 18 Mei 2018, 18:57

Bram84 schreef:Ik voel gewoon aan m’n theewater dat nog niet idereeen zijn gedacht heeft kunnen/durven zeggen...


Om heel eerlijk te zijn snap ik niet waarom er nu ineens weer een heleboel moet veranderen...
Is deze fuss er nu echt naar aanleiding van de opmerking van 1 iemand naar aanleiding van 1 verkooptopic?
Volgens mij zijn er al talloze polls geweest betreffende het verkooptopic.
Uiteindelijk wil de meerderheid het niet weg en wil de meerderheid ook geen strengere regels.
Er zijn namelijk/blijkbaar al genoeg regels op het forum.
Reageren in het verkooptopic hoeft wat mij betreft ook niet.
Je krijgt net zoals vroeger onnodige discussies/opmerkingen met als gevolg dat het topic weer naar boven gaat.

Is er niet door de meerderheid gezegd: als de prijzen te hoog zijn, maak je niet druk.
De flessen raken toch niet verkocht en de verkoper ziet dit uiteindelijk zelf ook wel in? Lijkt me prima.
En als het aanbodtopic erover of regelrecht flippen is dan grijpen de aanbodmods gewoon in.
In principe is het bij samples eigenlijk ook hetzelfde als je een aanbod -tig keer moet uppen met amper reactie.
Dan is er a: geen interesse of b: de prijs te duur, lijkt me.
3 x

Gebruikersavatar
henri
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 5362
Lid geworden op: 10 Apr 2013, 17:02
Locatie: Rotterdam

Re: Aanpassing regels Aanbod

Ongelezen berichtdoor henri » 18 Mei 2018, 19:09

nigel_tufnel schreef:In principe is het bij samples eigenlijk ook hetzelfde als je een aanbod -tig keer moet uppen met amper reactie.


met de side-note dat een tiental gebruikers ( ikzelf ook ) hun post gebruiken om binnen dezelfde post updates te plaatsen
dit om niet telkens een nieuwe post aan te maken, wat veel extra onnodige topics scheelt
voor 99% wordt op deze posten per pb gereageerd naar deze gebruikers
wat ook maar goed is, want dan gaan dit soort posts niet bij elke reactie weer omhoog :)
1 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
fjharms
Moderator
Moderator
Berichten: 1727
Lid geworden op: 24 Mar 2016, 11:56
Locatie: regio Eindhoven

Re: Aanpassing regels Aanbod

Ongelezen berichtdoor fjharms » 18 Mei 2018, 19:13

nigel_tufnel schreef:Om heel eerlijk te zijn snap ik niet waarom er nu ineens weer een heleboel moet veranderen...
<knip>.

Op zich "moet" er niet een heleboel veranderen. Maar op verzoek van een deel van de forumleden hebben we ervoor gekozen om reageren in Aanbod weer mogelijk te maken. En Bram merkte vervolgens - terecht - op dat reageren er automatisch voor zorgt dat een post "gebumpt" wordt, waardoor deze bovenaan blijft. Vandaar dat hij deze poll gestart is.
Als een meerderheid van de leden toch liever heeft dat er niet kan worden gereageerd in Aanbod, dan kan dat uiteraard ook. Maar dan willen we dat wel duidelijk van jullie horen. We zijn dit experiment (weer openstellen van reageren in Aanbod, in combinatie met de nieuwe submods) immers juist gestart omdat meerdere leden aangaven dat niet kunnen reageren als beperking werd gezien...
0 x
Afbeelding

nigel_tufnel
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1850
Lid geworden op: 21 Jun 2013, 20:13

Re: Aanpassing regels Aanbod

Ongelezen berichtdoor nigel_tufnel » 18 Mei 2018, 19:16

henri schreef:met de side-note dat een tiental gebruikers ( ikzelf ook ) hun post gebruiken om binnen dezelfde post updates te plaatsen
dit om niet telkens een nieuwe post aan te maken, wat veel extra onnodige topics scheelt
voor 99% wordt op deze posten per pb gereageerd naar deze gebruikers
wat ook maar goed is, want dan gaan dit soort posts niet bij elke reactie weer omhoog :)


Ik heb het ook niet over de vaste sample topics, Henri.
Daar is het inderdaad logisch.
Ik heb het over éénmalige setjes, aanbiedingen,...
Het is trouwens mijn hoofdpunt niet.
Dat zit in het eerste deel van mijn bericht ;)
0 x

Gebruikersavatar
henri
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 5362
Lid geworden op: 10 Apr 2013, 17:02
Locatie: Rotterdam

Re: Aanpassing regels Aanbod

Ongelezen berichtdoor henri » 18 Mei 2018, 19:18

nigel_tufnel schreef:
henri schreef:met de side-note dat een tiental gebruikers ( ikzelf ook ) hun post gebruiken om binnen dezelfde post updates te plaatsen
dit om niet telkens een nieuwe post aan te maken, wat veel extra onnodige topics scheelt
voor 99% wordt op deze posten per pb gereageerd naar deze gebruikers
wat ook maar goed is, want dan gaan dit soort posts niet bij elke reactie weer omhoog :)


Ik heb het ook niet over de vaste sample topics, Henri.
Daar is het inderdaad logisch.
Ik heb het over éénmalige setjes, aanbiedingen,...


Begreep ik. Maar vond de side note zelf wel gepast als kleine extra verduidelijking :bigsmile
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
squaadgras
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 3942
Lid geworden op: 21 Jun 2015, 23:04

Re: Aanpassing regels Aanbod

Ongelezen berichtdoor squaadgras » 18 Mei 2018, 23:15

Nog geen tijd gehad om fatsoenlijk te reageren. Ik ben voorstander van het 'opengooien' van het aanbodforum voor het aanstippen van te hoge prijzen (op fatsoenlijke wijze, de mods kunnen niet van elke fles weten of & waar deze goedkoper beschikbaar zijn). Bumpen d.m.v. reacties (door potentiele kopben ik geen voorstander van om de reden die Oogadal al aanstipt. Dat zou iets moeten zijn voor de nieuwe moderators om te controleren. De bump-knop (en regel) mag wat dat betreft blijven bestaan, het liefst zie ik het aantal dagen voordat er gebumpt kan worden zelfs worden verhoogd naar 14 dagen o.i.d. (zorgt er indirect voor dat te hoge prijzen minder vaak omhoog komen).
2 x
2 ∞ & →

more4malt
Actief lid
Actief lid
Berichten: 98
Lid geworden op: 08 Sep 2015, 22:28

Re: Aanpassing regels Aanbod

Ongelezen berichtdoor more4malt » 18 Mei 2018, 23:45

Ik zou het prettig vinden, als het aanbod topic weer te bekijken is, zonder eerst te moeten inloggen.
Mijn voorkeur gaat uit om alleen te reageren op een aanbodpost met een recente link waar de fles goedkoper te verkrijgen is.
Daar heeft een geïnteresseerde koper baat bij en de verkoper kan als hij dat wil zijn prijs aanpassen.
En om de mensen die slapeloze nachten hebben van hoge vraagprijzen tegemoet te komen,
Kan het KLAAGTOPIC OVER AANBODPRIJZEN worden gecreëerd. Dit scheelt onnodig Bumpen
Hier kunnen de prijsfrusties lekker los gaan en alle frustratie van zich af schrijven. Daar is blijkbaar behoefte aan.
Voor geïnteresseerden leuk om te lezen en de mensen die het gezeur over prijzen beu zijn lezen dit topic gewoon niet.
Wat betreft het bumpen, lijkt mij 1x in de maand een bump voldoende. Gewilde flesjes voor faire prijzen worden immers wel gekocht/verkocht.
Wil men in de toekomst mensen aanspreken op (te) hoge vraagprijzen, dan hoop ik dat het wel duidelijk is, waarom de betreffende vraagprijs te hoog zou zijn.
De laatste discussie en de daarop dubieuze ingrepen bij de aanbodpost van eppo58 over veilingprijzen geven aan dat er geen duidelijkheid is.
Ik zou zeggen laat de vraagprijs vrij.
Ik wens de moderators veel succes en wijsheid toe. :Proost
0 x

Gebruikersavatar
Peter87
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 4021
Lid geworden op: 30 Okt 2014, 14:56
Contact:

Re: Aanpassing regels Aanbod

Ongelezen berichtdoor Peter87 » 18 Mei 2018, 23:55

Of anders alleen ruilen toestaan. Ook geen last meer van vraagprijzen
1 x
Afbeelding
Whiskydudes

Whisky drinken is net als Bbqen. Als je haast hebt moet je er niet aan beginnen!

Well I woke up Sunday morning, with no way to hold my head that didn’t hurt
And the beer I had for breakfast wasn’t bad so I had one more for dessert.-Johnny Cash

Gebruikersavatar
Bram84
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2281
Lid geworden op: 14 Jul 2015, 18:51
Locatie: Hierendaar

Re: Aanpassing regels Aanbod

Ongelezen berichtdoor Bram84 » 21 Mei 2018, 19:37

Alle stemmen zijn in de pot gegooid, meningen langs elkaar gelegd. Langs de ene kant lijkt het wel duidelijk, maar langs de andere kant zijn er ook tegenstanders.

Sowieso zal het aanbodtopic open blijven voor reacties, dat was wel de bedoeling denk ik.....

We rekenen op het gezond verstand van iedereen vooraleer wat te posten, replyen in het aanbodtopic. Maw zullen we (voorlopig) GEEN nieuwe regels neerschrijven. Laten we het gewoon met z’n allen eens testen gedurende 3maanden. Ik denk dat we allemaal volwassen genoeg zijn om hier mee om te kunnen... zijn al genoeg regels. :blacklist

De aangepaste versie ,up to date met huidige situatie (reply mag) zal binnenkort door de algemene moderators online worden gezet.

Ik verwacht niet al te veel problemen en hoop hiermee tegemoet te komen aan de wil voor de meesten onder jullie...

:Slainte

Bram
2 x

nigel_tufnel
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1850
Lid geworden op: 21 Jun 2013, 20:13

Re: Aanpassing regels Aanbod

Ongelezen berichtdoor nigel_tufnel » 21 Mei 2018, 20:14

Toch nog even dit voor het schandpaal verhaal start ;)
Waterdicht gaan we het aanbod topic nooit krijgen maar naar mijn gevoel is het al maanden redelijk OK.
Bepalen of een prijs al dan niet te hoog is gaat altijd moeilijk blijven.
Je hebt uiteraard de overduidelijke direct aangeboden "hot" releases tegen een hogere prijs.
Maar die worden hier tegenwoordig (terecht) steeds minder of amper aangeboden.
Verder zijn er nog zoveel mogelijkheden om een duurdere vraagprijs te verklaren:
prijsverschil België/Nederland/Duitsland/UK, verzendingskosten, buiten een aanbieding gekocht,...
Komt er nog eens bij dat verschillende forumleden bij een vaste slijter kopen en dus een korting krijgen.
Soms lijkt een prijs dus eerlijk en is hij dat misschien niet of omgekeerd.
En wat oudere bottelingen betreft kan je ondertussen stellen dat deze nu eenmaal een huidige marktwaarde hebben.
Buiten flippers en absurd hoge prijzen lijkt het me dus weinig zinvol om te reageren.
Succes alvast moderators! :goedgedaan
1 x

Gebruikersavatar
HammerHead
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1617
Lid geworden op: 07 Jan 2016, 13:10
Locatie: Delft
Contact:

Re: Aanpassing regels Aanbod

Ongelezen berichtdoor HammerHead » 21 Mei 2018, 22:38

Lijkt mij dat je binnen een marge van zo'n 20% inderdaad niet zoveel kunt zeggen over het feit of iemans nu een dikke winst probeert te pakken (20% is ook zelden een dikke winst, behalve bij heel erg dure flessen).
0 x

Lucca
Senior
Senior
Berichten: 131
Lid geworden op: 29 Nov 2016, 23:16

Re: Aanpassing regels Aanbod

Ongelezen berichtdoor Lucca » 21 Mei 2018, 23:21

HammerHead schreef:Lijkt mij dat je binnen een marge van zo'n 20% inderdaad niet zoveel kunt zeggen over het feit of iemans nu een dikke winst probeert te pakken (20% is ook zelden een dikke winst, behalve bij heel erg dure flessen).


Mee eens, maar (kan onwetendheid zijn van verkoper en/of koper); toch is er vandaag een fles alhier verkocht in een aanbod van meerdere flessen waarbij verkoper ruim 50% meer 'gevangen' heeft dan dat hij op een recente auction (JWA gisteren) gekregen zou hebben (en dan laat ik 5% kosten, verzendkosten enz... ook nog buiten beschouwing !). Prima, geen probleem als de koper het ervoor over had (niet iedereen wil op auctions kopen/verkopen), en de leden hadden er ook geen probleem mee, kennelijk.

Er zijn, een klein aantal, forumleden geweest die heel zinnige dingen opgemerkt hebben hoe e.e.a. aan te pakken m.b.t. aanbod. Men heeft toch anders besloten en naar ik meen in de behoefte voorzien waar meer vraag naar is ; 'discussies' en speciaal hiervoor topics opgericht. Ieder zijn meug.
0 x

Gebruikersavatar
henri
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 5362
Lid geworden op: 10 Apr 2013, 17:02
Locatie: Rotterdam

Re: Aanpassing regels Aanbod

Ongelezen berichtdoor henri » 21 Mei 2018, 23:54

Lucca schreef:Er zijn, een klein aantal, forumleden geweest die heel zinnige dingen opgemerkt hebben hoe e.e.a. aan te pakken m.b.t. aanbod. Men heeft toch anders besloten en naar ik meen in de behoefte voorzien waar meer vraag naar is ; 'discussies' en speciaal hiervoor topics opgericht. Ieder zijn meug.


er zijn inderdaad ( al meer dan een jaar lang ) mensen geweest die heel zinnige dingen opgemerkt hebben hoe e.e.a. aan te pakken m.b.t. aanbod.
hier is dan ook eindelijk naar geluisterd...
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Bram84
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2281
Lid geworden op: 14 Jul 2015, 18:51
Locatie: Hierendaar

Re: Aanpassing regels Aanbod

Ongelezen berichtdoor Bram84 » 08 Aug 2018, 12:06

Beste leden,

Nog 8 dagen en dan is onze proefperiode als Sub-moderator in het aanbodtopic verstreken. Tijd dus om eens een balans op te maken; zowel van ons, alsook van jullie. (Feel free)

Ik mag spreken van een zeer rustige 3 maanden, met hier en daar een tussenkomst door ofwel een reactie op een melding, een pro-actieve tussenkomst, beetje admin werk (zoals gesloten toevoegen in het aanbod dat op slot werd gedaan, dubbele posts, etc...)

De reacties die on topic door jullie werden geplaatst waren (bijna) altijd voldoende onderbouwd en met de juiste ingesteldheid geplaatst. :goedgedaan

Waar zijn de flippers? Een mooi iets dat we hier de laatste 3 maanden geen tot weinig last van hebben ondervonden....

Voor ons een mooie balans dus. Geeft voldoening en courage om het werk hier verder te zetten...

Mvg,

Het Sub-Mod-Team
16 x


Terug naar “Suggesties ter verbetering van de website en het forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast