Flessen (inhoud) wegmikken

Hier bespreken we Whisky als zijnde de "Gouden Godendrank" in de volle breedte.

Wat doe jij met je bocht-whisky?

Enkeltje riool, zonder tussenkomst van mezelf. Het leven is te kort voor slechte whisky.
7
13%
Weggeven. Misschien kan ik er nog iemand blij mee maken. Mijn bocht is misschien andermans godendrank?
17
32%
Hij staat klaar voor de whisky-cola.
10
19%
Dikke pech. Vermannen en opzuipen!
10
19%
Iets anders.
9
17%

Totaal aantal stemmen: 53

Bram84
Aanbod sub-moderator
Aanbod sub-moderator

Re: Flessen (inhoud) wegmikken

Ongelezen berichtdoor Bram84 » 11 Mei 2018, 22:48

hoogheid2015 schreef::offtopic

Bram en Sören, bedoelen jullie deze ? https://www.whiskybase.com/whiskies/whisky/83779/edradour-2008-vw, ik vind deze na een half uurtje met wat water zeker wel aangenaam , 86-87 puntjes.. baby kots niet gemerkt.

Neen... bijna...
Het is deze https://www.whiskybase.com/whiskies/whi ... ur-2008-vw ik krijg m echt niet na binnen man... komt me zelden voor...
0 x

Wouter1981
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Wouter1981 » 11 Mei 2018, 22:59

Bram84 schreef:

Bram en Sören, bedoelen jullie deze ? https://www.whiskybase.com/whiskies/whisky/83779/edradour-2008-vw, ik vind deze na een half uurtje met wat water zeker wel aangenaam , 86-87 puntjes.. baby kots niet gemerkt.

Neen... bijna...
Het is deze https://www.whiskybase.com/whiskies/whi ... ur-2008-vw ik krijg m echt niet na binnen man... komt me zelden voor...

Die ga je hier vast nog wel als open fles kunnen verkopen.
Voldoende liefhebbers als ik WB zo zie.

Alleen je marketing verhaal is niet heel erg goed op deze manier...
0 x
"Whisky, because no great story ever started with someone eating a salad"

Afbeelding
https://www.instagram.com/wonderingwhisky/

Bram84
Aanbod sub-moderator
Aanbod sub-moderator

Ongelezen berichtdoor Bram84 » 11 Mei 2018, 23:07

Inderdaad voldoende liefhebbers op WB. Daarom had ik m ook blind aangekocht... kwestie die marketing heb je vast gelijk
:gnif
Ik zou gratis samples moeten uitdelen om mijn gelijk te halen. (Das ook, een manier om de inhoud weg te mikken :lekker )
Die WB score is echt belachelijk.
0 x

Dre
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Dre » 11 Mei 2018, 23:11

Bram84 schreef:Inderdaad voldoende liefhebbers op WB. Daarom had ik m ook blind aangekocht... kwestie die marketing heb je vast gelijk
Ik zou gratis samples moeten uitdelen om mijn gelijk te halen. (Das ook, een manier om de inhoud weg te mikken :lekker )

Als je uiteindelijk echt maar één drammetje geproefd hebt zóu het theoretisch nog zo kunnen zijn dat je ervoor iets gegeten hebt wat niet goed matcht met deze whisky. Zou je je het beste tóch nog een keer moeten vermannen en er nog een dram van inschenken, als je dan exact dezelfde ervaring hebt is er voor jou inderdaad geen redden meer aan met deze whisky ;) .
Maar sommige whisky's hebben dat wat sterker, dat ze in beleving nogal fluctueren.
1 x

Paulini
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Paulini » 11 Mei 2018, 23:14

Bram84 schreef:

Neen... bijna...

Edradour... Heb eens een ob fles gehad, de 10 of 12 jaar geloof ik... Zulke fijne herinneringen aan.... Die heerlijke bedorven muffe geur en smaak krijg je nergens :domdom
1 x

hoogheid2015
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor hoogheid2015 » 11 Mei 2018, 23:22

Bram84 schreef:Inderdaad voldoende liefhebbers op WB. Daarom had ik m ook blind aangekocht... kwestie die marketing heb je vast gelijk

ik heb cask 117 niet geproefd maar het lijkt me sterk dat ze sterk afwijken. kan natuurlijk. zojuist van cask 118 nog een drammetje ingeschonken en natuurlijk op zoek gegaan naar de baby kots, moeders de vrouw , dochter en zoon laten ruiken :lol: , okay in het begin een beetje zurig maar de sherry invloeden nemen het snel over . echt het verkeerde topic dit maar ik geef hem na iets langer in het glas 88 punten/ smaken verschillen en gelukkig maar :Slainte
2 x

Breedút_Genietsje
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Breedút_Genietsje » 12 Mei 2018, 00:30

Eerste fles 'rood label' is door de gootsteen gegaan
(een paar glaasjes geprobeerd, achter in de kast verdwenen en tenslotte - 'zal wel niet goed meer zijn' - weggegaan.

Tegenwoordig geef ik mindere flessen een paar maanden tijd.
Is het nog steeds niks;
- dan gaat íe naar de bejaardensoos om de hoek.
- druggeer ik er katten mee in de tuin
- gebruik het als luchtverfrisser op het toilet
2 x
Score - 50 × 0,2 = Raportcijfer

Len
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Len » 12 Mei 2018, 14:06

Slechte whisky gaat meestal de cocktailsaus in. Durf hem ook wel eens blind te schenken voor bezoek, altijd leuk om de reacties te zien :D
0 x
Afbeelding

FGG
Aanbod sub-moderator
Aanbod sub-moderator

Ongelezen berichtdoor FGG » 12 Mei 2018, 15:06

Het gaat niet door de gootsteen. Mijn vrouw kan er prima mee koken: BBQ, sauzen, e.d. Wondontsmetting kan ook nog wel. Ik heb alleen ooit eens in de Skybox een slok Ballantines uitgespuugd in de gootsteen omdat 't echt niet te zuipen was.
0 x
Whisky is the answer... (I don't remember the question)

Afbeelding

Mijn samplelijst

Lucca
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Lucca » 12 Mei 2018, 17:43

FGG schreef:Het gaat niet door de gootsteen. Mijn vrouw kan er prima mee koken: BBQ, sauzen, e.d. Wondontsmetting kan ook nog wel. Ik heb alleen ooit eens in de Skybox een slok Ballantines uitgespuugd in de gootsteen omdat 't echt niet te zuipen was.

Manmanman.....dit haalt een traumatische herinnering naar boven die ik eigenlijk dacht kwijt te zijn. 1986 op de bowlingbaan, mijn eerste glas whisky, Ballantines :shock: .....en opgedronken he, want je moest natuurlijk net doen of je het lekker vond. Brrrr....
1 x

Reichenbach
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 13 Mei 2018, 09:24

Naar mijn mening heeft Ballantines eigenlijk helemaal geen smaak; dus ook niet vies.

Met whisky heb ik eigenlijk nog nooit iets weggegooid, al had ik met Makers Mark Bourbon wel sterk deze neiging.

Wel kan ik mijn eerste Rodenbach Grand Cru herinneren; deze is wel door de gootsteen gegaan, bedorven dacht ik. Pas later, toen ik groot was, heb ik deze bierstijl leren waarderen.
0 x

zormik
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor zormik » 13 Mei 2018, 10:10

Weggeven is mijn optie.
Er zijn genoeg mensen die ik ken die niet weten wat goeie whisky is en die hetgeen ik niet lekker vind met plezier opdrinken. :Proost
1 x
Afbeelding

ovanpuyvelde
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor ovanpuyvelde » 13 Mei 2018, 19:32

zormik schreef:Weggeven is mijn optie.
Er zijn genoeg mensen die ik ken die niet weten wat goeie whisky is en die hetgeen ik niet lekker vind met plezier opdrinken. :Proost

Gewoon effe ter informatie: Ik weet wél wat goeie whisky is :D :yes
2 x
Afbeelding

mardo
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor mardo » 13 Mei 2018, 19:59

Als een whisky me echt niet smaakt, dan probeer ik t een paar maanden later nog eens. En dan een paar maanden later nog eens. En nog eens.
Als t na anderhalf of twee jaar niks is, dan vind ik wel iemand. Op dit moment 2 flesjes voor iemand klaar staan die er waarschijnlijk wel van kan genieten. Niet mijn ding. 2 peated blends. Te bheag en een black bottle (oude groene fles)
0 x

Laurens
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Laurens » 14 Mei 2018, 08:46

Als whisky me niet smaakt dan laat ik deze een paar maanden staan. Ik heb weleens een paar flessen gehad die niet zo lekker waren ik heb deze toen gemixt en de uitkomst was best lekker. Dit waren alleen geen horror whisky's.
0 x

Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”