BEEK spirits

Het laatste nieuws over ontwikkelingen op gebied van Whisky.
Heeft u een nieuwtje te melden ? Dit is de plek, ook voor wetenswaardigheden die niet goed elders passen.
Cor - Vinabc
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

BEEK spirits

Ongelezen berichtdoor Cor - Vinabc » 25 Mar 2018, 21:06

Morgen presenteert Jan Beek zijn eigen drankenmerk; BEEK. Jan is bij velen wel bekend van de jaren dat hij bij Van Wees heeft gewerkt. Honderden proeverijen deed hij door het land, dus grote kans dat je er ook eens een bij m hebt meegemaakt. Enfin, Jan komt met een reeks dranken, zoals Korenwijn, oude genever, gin, rum en (en daar wordt t voor een whiskydrinker interessant) een blend van 6 Nederlandse :nl-vlag distilleerderijen en Schotse grain en een single Cask malt whisky :Slainte

Het is wat teveel werk om alle smaaknotities hier over te nemen, maar die vind je op mijn site (link onderaan het bericht). Mooie vind ik ook dat je niet hoeft te gissen wat er in zit, hij vermeld de namen.

Morgen is een Utrecht een presentatie dan heb ik het geluk de dranken meteen te kunnen proeven.
Laatst gewijzigd door Cor - Vinabc op 25 Mar 2018, 23:08, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
http://www.vinabc.nl - voor online whisky bestellen.

MacErik
Top bijdrager
Top bijdrager

Re: BEEK spirits

Ongelezen berichtdoor MacErik » 25 Mar 2018, 22:25

Goed te lezen dat Jan wat moois heeft opgestart. We gaan het op de voet volgen :Pipersmile
1 x
Afbeelding

defeatless
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor defeatless » 01 Apr 2018, 13:10

Gisteren had Jan zijn eerste festival, het Wageningse Whiskyevent.

Hij stond daar achter z'n kraam, met z'n duivenmelkers jas aan. Praatje gemaakt en zijn rum geproefd. Prima spul, niks op aan te merken en qua prijs ook niet verkeerd. Zijn ouwe klare is ook prima.

Zijn Blended Dutch is gewaagd! 8 Nederlandse whisky's zitten erin. Persoonlijk zeg ik: prima geslaagd. Millstone voert duidelijk de boventoon in deze blend. Gezien de prijs (onder €30,-) en de smaak, heb ik een flesje meegenomen.

Het idee achter de blended Dutch wordt dat het gaat bestaan uit whisky die Jan zelf gemaakt heeft. Dus dat hij een paar keer zelf whisky stookt in de bekendere en wat grotere distilleerderijen in NL, deze laat rijpen en vervolgens in de blend stopt. Als ik het goed heb begrepen is dat al zo met de Millstone in deze blend het geval.

Met Edradour heeft Jan, als je hem een beetje kent is dat niet nieuw, een speciaal dingetje. Daarom heeft hij ook een mooi vaatje kunnen inslaan bij de distillery. Maar, zoals vaker bij Edradour, zijn het dure vaatjes geweest. De whisky is goed, echt een zoetig sherrybommetje. Maar prijs technisch te duur naar mijn mening.

Al met al een positieve start naar mijn mening! En op de Edradour na, zijn alle prijzen ook dik in orde!
4 x
Afbeelding

Het altijd 50 samples van Defeatless topic! Klik hier!

10% korting op je whisky tot de volgende update! niet op de verzendkosten natuurlijk

JacobaEd
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor JacobaEd » 03 Apr 2018, 12:25

defeatless schreef:Gisteren had Jan zijn eerste festival, het Wageningse Whiskyevent.

Hij stond daar achter z'n kraam, met z'n duivenmelkers jas aan. Praatje gemaakt en zijn rum geproefd. Prima spul, niks op aan te merken en qua prijs ook niet verkeerd. Zijn ouwe klare is ook prima.

Zijn Blended Dutch is gewaagd! 8 Nederlandse whisky's zitten erin. Persoonlijk zeg ik: prima geslaagd. Millstone voert duidelijk de boventoon in deze blend. Gezien de prijs (onder €30,-) en de smaak, heb ik een flesje meegenomen.

Het idee achter de blended Dutch wordt dat het gaat bestaan uit whisky die Jan zelf gemaakt heeft. Dus dat hij een paar keer zelf whisky stookt in de bekendere en wat grotere distilleerderijen in NL, deze laat rijpen en vervolgens in de blend stopt. Als ik het goed heb begrepen is dat al zo met de Millstone in deze blend het geval.

Met Edradour heeft Jan, als je hem een beetje kent is dat niet nieuw, een speciaal dingetje. Daarom heeft hij ook een mooi vaatje kunnen inslaan bij de distillery. Maar, zoals vaker bij Edradour, zijn het dure vaatjes geweest. De whisky is goed, echt een zoetig sherrybommetje. Maar prijs technisch te duur naar mijn mening.

Al met al een positieve start naar mijn mening! En op de Edradour na, zijn alle prijzen ook dik in orde!

Dank voor je update, leuk verhaal
0 x

Rien68
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Rien68 » 10 Apr 2018, 13:12

Volgens diverse bronnen heeft de Edradour nog een staartje.
Naar het blijkt mocht de naam niet op het etiket staan, iets met rechten heb ik me laten vertellen.
Is er iemand hier die het juiste verhaal kent?
0 x

JacobaEd
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor JacobaEd » 10 Apr 2018, 18:57

Rien68 schreef:Volgens diverse bronnen heeft de Edradour nog een staartje.
Naar het blijkt mocht de naam niet op het etiket staan, iets met rechten heb ik me laten vertellen.

morgen krijg ik de samples van BEEK, dan ga ik er eens lekker van genieten (hoop ik)
0 x

BergWhisky
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor BergWhisky » 11 Apr 2018, 19:36

Zo ziet het er inderdaad naar uit, want ook op z'n site is het aangepast naar ''Whisky 2008''.

Ook is de omschrijving aangepast:
Dit eerste vat whisky in de vintage-serie, een First Fill Sherry Butt, leverde 844 flessen op. Deze Vintage whisky uit 2008 – waarvan we de afkomst helaas niet mogen noemen – heeft in de geur rozijnen, kruiden, rijp rood fruit, ananas en een hintje vanille. Naast rozijnen en kruiden is de smaak romig met eikenhout en cacao. Een mooie indruk van pure chocolade, kers, leer en tabak blijft hangen.

Ben benieuwd of dit effect heeft op de nog niet uitgeleverde flessen aan de slijters.

Het kan natuurlijk ook een goede marketingstunt zijn...
0 x

Reichenbach
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 11 Apr 2018, 22:40

Teaspooned whisky?
0 x

Rien68
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Rien68 » 12 Apr 2018, 11:56

Ik meen dat het een logistiek iets is, waar de SWA het niet mee eens was.
0 x

JacobaEd
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor JacobaEd » 14 Apr 2018, 19:36

BergWhisky schreef:

Zo ziet het er inderdaad naar uit, want ook op z'n site is het aangepast naar ''Whisky 2008''.

Ook is de omschrijving aangepast:
Dit eerste vat whisky in de vintage-serie, een First Fill Sherry Butt, leverde 844 flessen op. Deze Vintage whisky uit 2008 – waarvan we de afkomst helaas niet mogen noemen – heeft in de geur rozijnen, kruiden, rijp rood fruit, ananas en een hintje vanille. Naast rozijnen en kruiden is de smaak romig met eikenhout en cacao. Een mooie indruk van pure chocolade, kers, leer en tabak blijft hangen.

Ben benieuwd of dit effect heeft op de nog niet uitgeleverde flessen aan de slijters.

Het kan natuurlijk ook een goede marketingstunt zijn...

Vond het een lekkere dram, maar niet heel veel bijzonders hoor
0 x

Terug naar “Nieuwtjes en wetenswaar- en aardigheden”