HELLUP

Als je wilt kun je hier in het kort aangeven wie je bent en vanwaar of wanneer je interesse voor Whisky is ontstaan dan wel wat je interesse of motivatie is. Deze achtergrondinformatie wordt door velen zeer gewaardeerd.
wmp1976
Nieuwkomer
Nieuwkomer
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 Mar 2018, 21:29

HELLUP

Ongelezen berichtdoor wmp1976 » 21 Mar 2018, 21:38

Hallo Whiskey liefhebbers der lage landen.
Mijn naam is Wieger en heb niks met whiskey..... waarom dan toch op dit forum?
Mijn beste maat en bloedbroeder wordt 50 en is een enorme whiskey fanaat/liefhebber.
Mijn vriendin en ik hebben hebben al een mooi cadeau voor hem, maar ik wil hem verassen met een unieke/zeldzame/bijzondere whiskey.
Mijn budget is rond de €100,- beetje meer mag mits het echt een unieke fles is

Dus, wie zou mij kunnen helpen met grote vriend Dirk te verassen??

Hartelijke groet

Wieger Postma
0 x

wmp1976
Nieuwkomer
Nieuwkomer
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 Mar 2018, 21:29

Re: HELLUP

Ongelezen berichtdoor wmp1976 » 21 Mar 2018, 21:47

Ohhh en hij heeft 6 jaar terug meegedaan met de Glenfidich challenge via Discovery Channel

Die zonder baard in zde rode jas haha (zie link)

0 x

Gebruikersavatar
MacErik
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 692
Lid geworden op: 27 Jul 2015, 17:45
Locatie: Amersfoort

Re: HELLUP

Ongelezen berichtdoor MacErik » 21 Mar 2018, 21:58

Hallo Wieger,

Leuk dat je je vriend wilt verrassen met iets bijzonders!
Het is alleen een beetje lastig in te schatten wat bijzonder en uniek is voor je vriend. Je geeft aan dat hij een enorme fanaat/liefhebber is...heb je enig idee wat en hoeveel flessen hij heeft staan, geeft hij er veel geld aan uit? Enig idee wat voor soort whisky hij lekker vind, gerijpt op sherryvaten, bourbon etc....er zijn nogal wat mogelijkheden

Voor de een is een fles van rond de 100 Euro iets bijzonders en heel speciaal, maar er zijn er ook genoeg waar het gewoon een mooie fles is en er zijn er zelfs die het als instapper gebruiken.

Het is een kleine moeite je een mooie fles van rond de 100 Euro voor te schotelen, maar hoe weet je nou of je vriend het ook een mooie fles zal vinden? :Pipersmile
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
defeatless
Moderator
Moderator
Berichten: 3189
Lid geworden op: 11 Jun 2014, 23:45
Locatie: Wageningen

Re: HELLUP

Ongelezen berichtdoor defeatless » 21 Mar 2018, 22:17

Hoi Wieger!

We helpen je graag hoor! Maar wat Erik zegt, we weten niet zo heel veel van zijn voorkeuren!
Als hij actief is op bijvoorbeeld Whiskybase.com, dan zou het leuk zijn als je achter zijn nickname komt, dan kunnen we (met wat mazzel) er goed achter komen.

Het moet echt wel lukken om hem perplex te laten staan met een fles van €100,-, maar dan moeten we wel een beetje weten waar zijn smaakvoorkeur ligt.
0 x

jerroen
Actief lid
Actief lid
Berichten: 37
Lid geworden op: 02 Feb 2018, 00:00

Re: HELLUP

Ongelezen berichtdoor jerroen » 21 Mar 2018, 22:19

Dan moet het wel bijna een Glenfiddich worden zou ik zeggen
Een Age of Discovery wellicht of 125th anniversary edition

Verder altijd moeilijk als je iemands smaak niet kent en zelfs dan nog.

Ik ben benieuwd wat anderen je ook nog adviseren.
0 x

wmp1976
Nieuwkomer
Nieuwkomer
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 Mar 2018, 21:29

Re: HELLUP

Ongelezen berichtdoor wmp1976 » 21 Mar 2018, 22:31

Hij heeft een fles of 25, schots dat weet ik wel
Z'n slobber whiskey is Jack Daniels.. in alle vormen haha.. (single barrel, iets met een rabbit, etc etc)
Ik heb eens een keer een Japanse whiskey gegevenn (ook 100 euro) en die vond hij te scherp...

En alvast bedankt voor de enthousiaste reacties echt top!!
0 x

Gebruikersavatar
MacErik
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 692
Lid geworden op: 27 Jul 2015, 17:45
Locatie: Amersfoort

Re: HELLUP

Ongelezen berichtdoor MacErik » 22 Mar 2018, 07:51

...een andere mogelijkheid is dat je hier samples besteld. Misschien heb je het al (of niet gezien) maar er worden hier ook veel flessen met elkaar gedeeld middels samples. Dat zijn 3CL flesjes die je dan (natuurlijk gevuld) thuis gestuurd krijgt. 3CL is een normale dram!

Voordeel is ook dat je voor 100 Euro best veel samples kunt krijgen en zelfs heel exclusieve waarvan je (bijna) wel zeker weet dat je vriend die niet heeft. Bovendien is de kans groter dat er relatief veel lekkers tussen zit en je geeft het de kans eens wat anders te proeven......
Ook in samples kun je het zo duur maken als je wilt bijv 10 van rond de 10 Euro: ben je heel exclusief bezig, maar 20 stuksvan rond de 5 Euro per stuk levert ook heel veel moois op......

Ik geef toe: een fles geven is misschien wel leuker geven, maar als goede vriend....kun je prima met samples aankomen denk ik!

Kijk maar eens "rond" bij samples op het forum....we horen het wel :nat
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
MacErik
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 692
Lid geworden op: 27 Jul 2015, 17:45
Locatie: Amersfoort

Re: HELLUP

Ongelezen berichtdoor MacErik » 22 Mar 2018, 07:53

...een andere mogelijkheid is dat je hier samples besteld. Misschien heb je het al (of niet gezien) maar er worden hier ook veel flessen met elkaar gedeeld middels samples. Dat zijn 3CL flesjes die je dan (natuurlijk gevuld) thuis gestuurd krijgt. 3CL is een normale dram!

Voordeel is ook dat je voor 100 Euro best veel samples kunt krijgen en zelfs heel exclusieve waarvan je (bijna) wel zeker weet dat je vriend die niet heeft. Bovendien is de kans groter dat er relatief veel lekkers tussen zit en je geeft het de kans eens wat anders te proeven......
Ook in samples kun je het zo duur maken als je wilt bijv 10 van rond de 10 Euro: ben je heel exclusief bezig, maar 20 stuksvan rond de 5 Euro per stuk levert ook heel veel moois op......

Ik geef toe: een fles geven is misschien wel leuker geven, maar als goede vriend....kun je prima met samples aankomen denk ik!

Kijk maar eens "rond" bij samples op het forum....we horen het wel :nat
0 x
Afbeelding

Kikkerneve
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 603
Lid geworden op: 27 Dec 2015, 21:56

Re: HELLUP

Ongelezen berichtdoor Kikkerneve » 22 Mar 2018, 09:51

Het staat al een aantal keer genoemd, maar het is inderdaad erg lastig om iets leuks aan te dragen als de voorkeuren niet bekend zijn. Daarom is samples zeker ook een leuk idee. Als ik naar mezelf kijk, zou ik echter ook liever een fles geven. Misschien om aan iets "echt" bijzonders te komen aan 100 Euro ook eens kijken naar onafhankelijke bottelingen. Een Cadenhead botteling van een of ander dat je weet dat hij drinkt?
0 x

Gebruikersavatar
Dre
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 3042
Lid geworden op: 16 Dec 2015, 01:03
Locatie: Breda

Re: HELLUP

Ongelezen berichtdoor Dre » 22 Mar 2018, 11:22

wmp1976 schreef:Hij heeft een fles of 25, schots dat weet ik wel
...
Ik heb eens een keer een Japanse whiskey gegevenn (ook 100 euro) en die vond hij te scherp...


Ah, Schots...nu komen we ergens! :P
Probeer inderdaad wat meer achter de specifiekere smaak/distillery voorkeuren te komen.
Een vrij dure fles (wat 100,- gewoon is uiteindelijk, ook al trekken mensen dit soms als daily dram open) is natuurlijk super tof om te geven, maar wel extra zonde als het niet helemaal naar wens blijkt. In dat geval zou je ook naar 2 of 3 minder dure verschillende flessen kunnen kijken bijvoorbeeld. Of inderdaad samples, al is dat toch iets minder leuk geven (tenzij in van die luxe koffers met mooie buisjes).

En kleine nuancering: Japanse whisky is niet per definitie té scherp of scherper dan Schotse. Het is maar net wat voor soort whisky het is, hoe hoog Abv etc.
0 x

JacobaEd
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2309
Lid geworden op: 22 Jan 2014, 14:34
Locatie: Gouda
Contact:

Re: HELLUP

Ongelezen berichtdoor JacobaEd » 22 Mar 2018, 15:08

Beetje raar dat je maat een enorme whisky fanaat is, en dan geen lid is van dit Forum :lekker :Slainte :Tongue
1 x

Gebruikersavatar
FGG
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2694
Lid geworden op: 31 Aug 2016, 19:35
Locatie: Hengelo
Contact:

Re: HELLUP

Ongelezen berichtdoor FGG » 22 Mar 2018, 16:14

JacobaEd schreef:Beetje raar dat je maat een enorme whisky fanaat is, en dan geen lid is van dit Forum :lekker :Slainte :Tongue

Da's een aanname. Wie weet leest ie gewoon mee onder een niet te linken nickname.



wmp1976 schreef:Dus, wie zou mij kunnen helpen met grote vriend Dirk te verassen??

Zal dan een rokerige whisky worden, vrees ik... :roll:
2 x
Whisky is the answer... (I don't remember the question)

Afbeelding

Mijn samplelijst

Gebruikersavatar
HammerHead
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1617
Lid geworden op: 07 Jan 2016, 13:10
Locatie: Delft
Contact:

Re: HELLUP

Ongelezen berichtdoor HammerHead » 24 Mar 2018, 11:44

Een puur persoonlijke tip, één van mijn favoriete whiskies tot nu toe dit jaar:

Bruichladdich 2003 van Malts of Scotland

Ontzettend fruitig, wel cask strength dus dat kan iets zijn om aan te wennen, maar een pipetje met een beetje water kan wonderen doen.
0 x

wmp1976
Nieuwkomer
Nieuwkomer
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 Mar 2018, 21:29

Re: HELLUP

Ongelezen berichtdoor wmp1976 » 24 Mar 2018, 17:11

Het is geworden,

De 125year van Glenfidich... beetje lame... maar zat een prachtige doos omheen incl mooie dop en certificaat.

Bedankt allemaal voor jullie geweldige hulp

Gr Wieger
1 x

Gebruikersavatar
Jacky
Senior
Senior
Berichten: 293
Lid geworden op: 24 Jan 2018, 15:23
Locatie: Heppen (BE)

Re: HELLUP

Ongelezen berichtdoor Jacky » 25 Mar 2018, 09:43

wmp1976 schreef:Het is geworden,
De 125year van Glenfidich... beetje lame... maar zat een prachtige doos omheen incl mooie dop en certificaat.
Bedankt allemaal voor jullie geweldige hulp
Gr Wieger


Als je nog een beste maat zoekt die whisky liefhebber is... :Party
0 x
Afbeelding

Everything will be okay in the end. If it's not okay, there's always whisky...


Terug naar “Even voorstellen, dat vinden we leuk !”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten