Ik ben Joey, 30 jaar en komt uit regio Rotterdam. Opgegroeid met biermaten
maar kon het zelf nooit waarderen dus altijd blijven hangen op de Bacardi / Havana mixes, soms af en toe een pure oude rum fles maar nooit echt mijn ding geweest
.Later werd ik een liefhebber van Bourbon vanwege de wat diepere smaak en het feit dat het naar mijn smaak ook leuker om mee te experimenteren is qua smaak, en zo een tijdje blijven hangen op Jim Beam, Jack Daniels en soms ook de honing varienten. Trouwens kan altijd nog een Jack Daniels waarderen
Echter sinds 1,5 jaar ben ik begonnen met een Glenfiddich 12, daarna een Jura 10, en wat andere populaire merken, echter sommige waren zo smering (Cardhu, loch Lomond, en nog wat andere smerige flessen
. En ondertussen leer ik een hoop bij...Wat ik wel merk als rookie, is dat smaak toch echt wel je eigen ding is, 5 of 50 euro, niemand die mij verteld wat wel en niet lekker is, maar ook tevens gemerkt dat dat ook ten zeerste gerespecteerd wordt hier, en daar hou ik wel van!
Ondertussen al een Tomatin CS op jullie advies gekocht maar ook een Connemara 12, omdat ik verliefd ben geworden op de smaak.
De volgnde stap is wat samples kopen, want ja inderdaad, soms koop je 70cl en smaakt die smerig, beter eerst proeven en dan schelden!

En waar ik enorm plezier in beleef is het uit zoeken van een nieuwe whisky voor de volgende maand, tegenwoordig veel lezen en ontdekt dat bepaalde merken waar je straal voorbij liep nu ineens wel je interesse heeft. Ach het is één grote ontdekkingsreis (al verklaart mijn vrouw me voor gek
).