Ik lees hier zoveel, dan maar ook ff voorstellen.

Als je wilt kun je hier in het kort aangeven wie je bent en vanwaar of wanneer je interesse voor Whisky is ontstaan dan wel wat je interesse of motivatie is. Deze achtergrondinformatie wordt door velen zeer gewaardeerd.
Xqlusive
Senior
Senior

Ik lees hier zoveel, dan maar ook ff voorstellen.

Ongelezen berichtdoor Xqlusive » 28 Sep 2017, 23:02

Hallo mede-liefhebbers,

Ik ben Joey, 30 jaar en komt uit regio Rotterdam. Opgegroeid met biermaten :Proost maar kon het zelf nooit waarderen dus altijd blijven hangen op de Bacardi / Havana mixes, soms af en toe een pure oude rum fles maar nooit echt mijn ding geweest :vies .

Later werd ik een liefhebber van Bourbon vanwege de wat diepere smaak en het feit dat het naar mijn smaak ook leuker om mee te experimenteren is qua smaak, en zo een tijdje blijven hangen op Jim Beam, Jack Daniels en soms ook de honing varienten. Trouwens kan altijd nog een Jack Daniels waarderen :goedgedaan

Echter sinds 1,5 jaar ben ik begonnen met een Glenfiddich 12, daarna een Jura 10, en wat andere populaire merken, echter sommige waren zo smering (Cardhu, loch Lomond, en nog wat andere smerige flessen :shock: ). Maar kwam bij toeval bij deze Forum, via deze forum op WB, etc :Tongue. En ondertussen leer ik een hoop bij...

Wat ik wel merk als rookie, is dat smaak toch echt wel je eigen ding is, 5 of 50 euro, niemand die mij verteld wat wel en niet lekker is, maar ook tevens gemerkt dat dat ook ten zeerste gerespecteerd wordt hier, en daar hou ik wel van!

Ondertussen al een Tomatin CS op jullie advies gekocht maar ook een Connemara 12, omdat ik verliefd ben geworden op de smaak.

De volgnde stap is wat samples kopen, want ja inderdaad, soms koop je 70cl en smaakt die smerig, beter eerst proeven en dan schelden!
1 x
Afbeelding

Kikkerneve
Top bijdrager
Top bijdrager

Re: Ik lees hier zoveel, dan maar ook ff voorstellen.

Ongelezen berichtdoor Kikkerneve » 28 Sep 2017, 23:51

Welkom! ik zie dat je ook een Talisker 10 hebt staan. Was ook een van mijn eerste whiskies die ik geweldig vond. Goede benchmark :)
0 x

Dre
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Dre » 29 Sep 2017, 07:40

Welkom Joey!

Veel plezier op het forum, toch knap dat je je interesse in whisky hebt gehouden als ik dít lees:
Xqlusive schreef:sinds 1,5 jaar ben ik begonnen met een Glenfiddich 12, daarna een Jura 10, en wat andere populaire merken, echter sommige waren zo smerig (Cardhu, loch Lomond, en nog wat andere smerige flessen :shock: ).

Ik dacht dat de écht smerige whisky's wel zo'n beetje in het Wat zijn nou echte horror-whisky's? topic waren samengevat :bigsmile

Succes in ieder geval met het ontdekken welke whisky's wél lekker zijn (en dat zijn er genoeg hoor ;-)), samples zijn daar inderdaad een hele handige manier voor :goedgedaan .
0 x

Xqlusive
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Xqlusive » 29 Sep 2017, 08:44

Dre schreef:Welkom Joey!

Veel plezier op het forum, toch knap dat je je interesse in whisky hebt gehouden als ik dít lees:
Xqlusive schreef:sinds 1,5 jaar ben ik begonnen met een Glenfiddich 12, daarna een Jura 10, en wat andere populaire merken, echter sommige waren zo smerig (Cardhu, loch Lomond, en nog wat andere smerige flessen :shock: ).

Naast de smerige whisky ook altijd een paar reserve staan die wel lekker waren / zijn :nat En waar ik enorm plezier in beleef is het uit zoeken van een nieuwe whisky voor de volgende maand, tegenwoordig veel lezen en ontdekt dat bepaalde merken waar je straal voorbij liep nu ineens wel je interesse heeft. Ach het is één grote ontdekkingsreis (al verklaart mijn vrouw me voor gek :domdom ).
0 x
Afbeelding

Dre
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Dre » 29 Sep 2017, 08:57

Xqlusive schreef:En waar ik enorm plezier in beleef is het uit zoeken van een nieuwe whisky

Yep, dat uit- en onderzoeken van nieuwe whisky's is inderdaad bijna net zo leuk als het drinken zelf ;-)
Xqlusive schreef: Ach het is één grote ontdekkingsreis (al verklaart mijn vrouw me voor gek :domdom ).

Missschien is ze wel een beetje jaloers dat je zo'n gave hobby hebt :bigsmile
0 x

sch@ker
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor sch@ker » 29 Sep 2017, 10:46

Joey, welkom en veel plezier op het forum!
0 x

Freddy
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Freddy » 29 Sep 2017, 16:41

Welkom Jouy :hoedaf
Zo zie maar dat smaak enorm per persoon kan verschillen.
Ik heb ooit een Connemara CS gehad en vondt hem niet te zuipen.
Maar de Teeling single malt die je in je collectie heb weer een heerlijke Ier.
0 x
Afbeelding

Ruil of verkoop samples van mijn open flessen behoort altijd tot de mogelijkheid.

Xqlusive
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Xqlusive » 29 Sep 2017, 16:47

Freddy schreef:Welkom Jouy :hoedaf
Zo zie maar dat smaak enorm per persoon kan verschillen.
Ik heb ooit een Connemara CS gehad en vondt hem niet te zuipen.
Maar de Teeling single malt die je in je collectie heb weer een heerlijke Ier.

The Teeling single malt heb ik nog nooit geproefd, was een cado van mijn ploeg toen ik de dagdienst in ging :duimop En moet eerlijk zeggen dat de 12 en TM van Connemara ook nog nooit geproefd hebt, maar dat komt nog wel een keer!

Heb nu de Akashi White Oak geopend staan, maar die vind ik dus niet lekker, zelfs niet nadat ik hem een tijd heb laten staan :vies
1 x
Afbeelding

JacobaEd
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor JacobaEd » 30 Sep 2017, 19:12

welkom, en afstoten die biermaten, wij zijn veel leuker
2 x

Xqlusive
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Xqlusive » 30 Sep 2017, 22:24

JacobaEd schreef:welkom, en afstoten die biermaten, wij zijn veel leuker

Ach respecteer iedereen zijn smaak, bier, rum, of what ever, de whisk(e)y plezier kan ik overal beleven, wel lollig dat ik dan op Dublin Airport staat, en dan een verkoper me komt vertellen dat de Connemara Turf Mór speciaal is, en alleen verkocht wordt op vliegvelden, toen ik hem de DG website liet zien was die verward en begreep er niks van :lol: echter heb ik de fles uit emotie gekocht voor 10 euro meer als hier...

Whisky doet rare dingen met je als beginner, volgende keer gewoon wachten voor de volgende bestelling :dancing
0 x
Afbeelding

FGG
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor FGG » 01 Okt 2017, 12:10

Welkom op ‘t Forum, Joey.

Je hebt al een mooie basis staan. Van daaruit wordt ‘t alleen maar lekkerder.

Florian
0 x
Whisky is the answer... (I don't remember the question)

Afbeelding

Mijn samplelijst

bavert
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor bavert » 04 Okt 2017, 12:16

Welkom Joey!

Die biermaten, zo heb ik er ook een paar.
Eerlijk gezegd ook nooit begrepen wat mensen leuk vinden aan het leegdrinken van een (halve) bak per avond... :roll:

Ik zie nog veel gesloten flessen in je collectie: je hebt nog werk! :duimop
0 x

Terug naar “Even voorstellen, dat vinden we leuk !”