Whisky Wijsheid zoekt een ruimte

Hier kan gediscussieerd worden en kunnen meningen en ervaringen gedeeld worden m.b.t. websites, verenigingen, clubs en commerciële instellingen inclusief leveranciers en Independend Bottlers, die al dan niet staan in de onderstaande geclassificeerde lijsten.
WhiskyWijsheid
Actief lid
Actief lid

Whisky Wijsheid zoekt een ruimte

Ongelezen berichtdoor WhiskyWijsheid » 10 Aug 2017, 13:41

Ik ben gestart met mijn droom te verwezenlijken. Als fervent whisky liefhebber ben ik www.whiskywijsheid.nl gestart. We bieden exclusieve whisky proeverijen aan die de klant online kan bestellen om thuis van te genieten.

Alles staat klaar, de verkoop kan elk moment starten.

Maar om online sterke drank te mogen verkopen, heb ik nog een drankvergunning nodig. en om een drankvergunning te kunnen krijgen heb ik een fysieke winkelruimten nodig.

Hebben jullie een ruimte beschikbaar of kunnen jullie iemand die dit heeft? Het gaat om minimaal 15 vierkante meter en de ruimte moet volgens de gemeente voor detailhandel bestemd zijn.

Degene met de gouden tip krijgt een jaar lang (6x dus) gratis de proeverij en krijgt een leven lang korting op de proeverij.
0 x

gerritbakker57
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Re: Whisky Wijsheid zoekt een ruimte

Ongelezen berichtdoor gerritbakker57 » 10 Aug 2017, 16:00

Wie, waar, wat? Misschien eerst even jezelf voorstellen en dan zien wat je voor reacties krijgt.
0 x

WhiskyWijsheid
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor WhiskyWijsheid » 10 Aug 2017, 16:03

gerritbakker57 schreef:Wie, waar, wat? Misschien eerst even jezelf voorstellen en dan zien wat je voor reacties krijgt.

Vraag maar raak wat je wilt weten :D

Ik heb de oproep wat kort gehouden omdat de website al helemaal af is en daar alle informatie staat.
En de details over de ruimte kan ik het beste bespreken als er ergens een lead is.

Of wil je meer over mij weten? Ik ben in ieder geval whisky liefhebber verrassend ;-) :Slainte
0 x

totalatool
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor totalatool » 10 Aug 2017, 16:13

De verkoop kan elk moment van start gaan, maar je hebt al referenties?
1 x
Afbeelding

gerritbakker57
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor gerritbakker57 » 10 Aug 2017, 16:29

WhiskyWijsheid schreef:
gerritbakker57 schreef:Wie, waar, wat? Misschien eerst even jezelf voorstellen en dan zien wat je voor reacties krijgt.

Vraag maar raak wat je wilt weten :D

Ik heb de oproep wat kort gehouden omdat de website al helemaal af is en daar alle informatie staat.
En de details over de ruimte kan ik het beste bespreken als er ergens een lead is.

Of wil je meer over mij weten? Ik ben in ieder geval whisky liefhebber verrassend ;-) :Slainte

Toch fijn om te weten wie je bent, even voorstellen op het forum kan geen kwaad. Daar is een aparte site voor op het forum.
0 x

Whiskieke
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Whiskieke » 10 Aug 2017, 18:40

Veel succes met je nieuwe zaak! :goedgedaan
Je weet niet op voorrand welke samples\proeverij je hebt besteld? Op zich niks mis mee maar voor mij dan een reden om net niet te bestellen ;)
Dan lijken de samples via het forum hier een betere optie (voor mij)
2 x

Nino
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Nino » 10 Aug 2017, 19:15

Hoe oud moet whisky zijn?
In Schotland wordt er een eis gesteld aan de leeftijd. Voordat whisky ‘Schotse whisky’ mag heten, moet het minimaal 2 jaar gerijpt zijn.

Even een quote uit jullie blog.
2 x
Afbeelding

"You live more for 5 minutes going fast on a bike than other people do in-
all of their life" Marco Simoncelli

MisterMonkeyDonkey
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor MisterMonkeyDonkey » 10 Aug 2017, 19:16

Nino schreef:
Hoe oud moet whisky zijn?
In Schotland wordt er een eis gesteld aan de leeftijd. Voordat whisky ‘Schotse whisky’ mag heten, moet het minimaal 2 jaar gerijpt zijn.

Even een quote uit jullie blog.

Nog wel wat werk dus...
0 x

Bram84
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Bram84 » 10 Aug 2017, 19:29

Een slimme manier van gratis reclame maken dit...
volgens mij aan de prijzige kant, zeker als je niet weet wat je krijgt. Kan even goed gaan om een Bunna 12, Ardbeg 10, Glenmorangie 10, etc... zit ik uiteraard niet op te wachten en is het sample aanbod op het forum een veel betere oplossing.

On topic: waar zoek je opslag?
0 x
Afbeelding

fjharms
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor fjharms » 10 Aug 2017, 19:34

Ik heb de topic starter verzocht om zijn verzoek wat te verduidelijken.
Hij heeft in een PB al aangegeven dat zijn vraag alleen om een ruimte gaat, dat hij zelf de benodigde vergunningen regelt (en al een slijtersdiploma heeft).
Ik wil de TS nogmaals verzoeken om zich ook even voor te stellen in Even voorstellen, dat vinden we leuk !
0 x

WhiskyWijsheid
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor WhiskyWijsheid » 10 Aug 2017, 21:07

Excuses ik ben inderdaad niet duidelijk genoeg geweest. Ik ben niet uit op gratis reclame, ik ben gewoon echt hard op zoek naar een ruimte en dat speelt nu al een tijdje. Ik benut graag alle mogelijkheden om aan de gouden tip te komen.

Ik heb inderdaad alles al klaar. De website, KVK inschrijving, betaalsysteem, zakelijke bankrekening, de verpakking is helemaal rond. Alles is geregeld dus. Ik heb inderdaad ook al mijn slijtersdiploma. Echt het enige wat nog mist is de ruimte die nodig is om een drankvergunning te krijgen.

Ik neem de tip zeker ter harte om een voorbeeld te noemen van wat voor whisky's je zoal kunt verwachten. Het hele concept is dat je blind gaat proeven, dus ik kan het niet bij voorbaat verklappen. Maar ik kan wel een voorbeeld geven van wat je kunt verwachten.
Ter indicatie: Het gaat om flessen waar je als consument tussen de 30 en de 100 euro voor betaald in de winkel per 700ml. Ik streef ernaar om 4 erin te doen met een goede prijs/kwaliteit verhouding en 1 die echt wat meer exclusief is. Je zult er niet de standaard whisky's in aantreffen (denk de top 50 sellers bij de Mitra).
0 x

MacErik
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor MacErik » 10 Aug 2017, 21:36

Ik begrijp dat het hetzelfde concept heeft als "tasting collection" proeverijen?
https://www.tastingcollection.com/nl/

Ook een tijdje "lid" van geweest, maar het aanbod (ook verrassing elke keer) valt toch wel wat tegen, zeker als je het aanbod op het forum gewend bent..... Ik hou het wel bij de samples op het forum voorlopig :bigsmile
Evenzogoed: succes met je nieuwe zaak :goedgedaan
0 x
Afbeelding

WhiskyWijsheid
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor WhiskyWijsheid » 11 Aug 2017, 08:33

MacErik schreef:Ik begrijp dat het hetzelfde concept heeft als "tasting collection" proeverijen?
https://www.tastingcollection.com/nl/

Ook een tijdje "lid" van geweest, maar het aanbod (ook verrassing elke keer) valt toch wel wat tegen, zeker als je het aanbod op het forum gewend bent..... Ik hou het wel bij de samples op het forum voorlopig :bigsmile
Evenzogoed: succes met je nieuwe zaak :goedgedaan

Dat is inderdaad de enige grotere concurrent die ik ontdekt heb. Maar ook ik ergerde me aan de goedkope flessen die zij gebruiken. Dat matched niet met de verkoopprijs. Ook doen zij proefporties van 20ml, ik doe 35ml. Tenslotte doen zij niet aan het blind proeven element, je krijgt gewoon een boekje erbij met informatie over de whisky's.
0 x

fjharms
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor fjharms » 11 Aug 2017, 09:04

De Tasting collection sets zijn buisjes van 25ml (geen 20).
Hun grote voordeel is dat het platte pakketjes zijn, die door de brievenbus passen. Gaat dat met jouw pakketjes ook lukken?
Overigens vind ik 25ml een prima proef-hoeveelheid. Met de standaard maat hier op het forum (30ml) doe ik meestal al 2x.

Ik heb ook een tijdje een abonnement gehad (kado gekregen van familie) maar na een jaar niet verlengd omdat ik niet kapot was van de prijs/kwaliteitsverhouding van hun samples. Veel standaard bottlings, heel weinig spannends.
Net als MacErik, sinds ik samples via het forum (of via Bottle Share) kan kopen, is zoiets als de Tasting collection voor mij niet interessant...
0 x

-Roy-
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor -Roy- » 11 Aug 2017, 09:04

Uiteraard blijft de vraag: waar? En wil je in dat pand de proeverijen gaan doen of is het alleen maar voor de papieren? Met alle leegstand in winkelcentra kan het nooit moeilijk zijn om een ruimte te vinden. Er zijn zelfs websites voor horecagelegenheden ter overname, bv. horecasite.nl of gewoon Funda.

Of is je vraag specifieker?
0 x

Terug naar “Discussies, ervaringen en meningen over websites, verenigingen, clubs en commerciële instellingen inclusief leveranciers en IB's”