Whiskybase in een nieuw jasje!

Hier kan gediscussieerd worden en kunnen meningen en ervaringen gedeeld worden m.b.t. websites, verenigingen, clubs en commerciële instellingen inclusief leveranciers en Independend Bottlers, die al dan niet staan in de onderstaande geclassificeerde lijsten.
Ernestoo
Actief lid
Actief lid

Re: Whiskybase in een nieuw jasje!

Ongelezen berichtdoor Ernestoo » 11 Jan 2019, 09:55

Bimbam schreef:Wellicht staat het hier al ergens...
Maar mij valt op de er best veel dubbele flessen, meestal zonder rating of foto, tussen staan. Om een fles aan m'n verzameling toe te voegen (zeker een wat oudere) zoek ik mij soms een breuk het juiste exemplaar te vinden.
Ook onhandig: als je terugspringt via pijltjes toetsen, gaat die helemaal terug naar het begin vd zoektocht naar de juiste fles.
En: in de oude versie kon je selecteren op alcohol percentage en veel makkelijker flessen terugvinden.
Ik vrees dat over een paar jaar met nog meer gebruikers de site teveel vervuild raakt met dubbele flessen met 2-3 ratings en dito verschillende prijzen.
Zou jammer zijn, want vind het verder een prima site!

Is inherent aan het systeem. Als ze dat willen voorkomen moet er behoorlijk wat tijd in datamanagement worden gestoken en dat kost geld.
0 x

Ernestoo
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Ernestoo » 11 Jan 2019, 09:56

goosebumps schreef:Nog even inhaken op die prijshistorie. Ik zou het graag zo zien zoals bij de pricewatch van tweakers gedaan wordt:
Afbeelding
Dan zou ik naast de minimum en gemiddelde ook de maximum aangeven. Interessant voor zowel kopers als verkopers. Check ook de aantal views, daarmee kun je zien hoe de populariteit van de whisky zich ontwikkeld.

Of misschien zelfs een 95% (licht rood) en/of 99% (donker rood) confidence interval zoals bijvoorbeeld hier:
Afbeelding
Met op de horizontale as weken of maanden, en op de verticale as de prijs. In plaats van alle punten tekenen kun je ook alleen de punten tekenen die buiten de 99% range vallen.

Dat zou inderdaad top zijn! :duimop
0 x

blaaat
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor blaaat » 11 Jan 2019, 12:34

Ga je dan geen analisten krijgen die ganse pagina's en datasets automatisch ophalen, om die whiskies te vinden die ondergewaardeerd zijn, met als gevolg dat liefhebbers geen kans meer hebben en alles nog duurder dreigt te worden?
0 x

goosebumps
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor goosebumps » 11 Jan 2019, 15:55

Wat belet een data scraper om deze data te verzamelen zonder deze plaatjes?
0 x
Afbeelding

blaaat
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor blaaat » 11 Jan 2019, 15:57

De extra moeite om periodiek alle sites te gaan scrapen, plus het feit dat hij pas data begint te verzamelen vanaf zijn eerste scrape, en dus geen toegang tot historische data, maw het duurt lang eer hij evoluties en trends begint te zien.
0 x

Bimbam
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Bimbam » 12 Jan 2019, 10:24

Ernestoo schreef:
Maar mij valt op de er best veel dubbele flessen, meestal zonder rating of foto, tussen staan. Om een fles aan m'n verzameling toe te voegen (zeker een wat oudere) zoek ik mij soms een breuk het juiste exemplaar te vinden.
En: in de oude versie kon je selecteren op alcohol percentage en veel makkelijker flessen terugvinden.
Ik vrees dat over een paar jaar met nog meer gebruikers de site teveel vervuild raakt met dubbele flessen met 2-3 ratings en dito verschillende prijzen.
Zou jammer zijn, want vind het verder een prima site!

Is inherent aan het systeem. Als ze dat willen voorkomen moet er behoorlijk wat tijd in datamanagement worden gestoken en dat kost geld.

Was te snel met mijn commentaar over de zoekfuncties. De mobiele versie is hierin veel beperkter dan de pc versie. Ik was tot eergisteren alleen bekend met de mobiele versie...
0 x

squaadgras
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor squaadgras » 20 Jan 2019, 10:26

Is het mogelijk een eerder gedownloade .csv list in te laden op WB? Iemand die dat weet?
0 x
squaadgras | One of the Whiskydudes ©

FGG
Aanbod sub-moderator
Aanbod sub-moderator

Ongelezen berichtdoor FGG » 21 Jan 2019, 08:05

squaadgras schreef:Is het mogelijk een eerder gedownloade .csv list in te laden op WB? Iemand die dat weet?

Dat betwijfel ik. Kan me niet voorstellen dat ze gebruikers bulk-data laten importeren in de database.
0 x
Whisky is the answer... (I don't remember the question)

Afbeelding

Mijn samplelijst

Freezeroz
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Freezeroz » 21 Jan 2019, 09:32

Ook onhandig: als je terugspringt via pijltjes toetsen, gaat die helemaal terug naar het begin vd zoektocht naar de juiste fles.

Vooral dat laatste is erg irritant.

Van de problemen met slotjes en beveiligings certificaten heb ik geen last.
0 x

Nuyts
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Nuyts » 04 Feb 2019, 21:51

Kan je eigenlijk op whiskybase kijken wat de verschillende categorieën zijn qua punten? Nergens gevonden in alle eerlijkheid...
Kent iemand hier de punten in combinatie met de status?
Niet dat dit van hemels groot belang is, echter leuk om weten...
0 x
Afbeelding

edwinedje
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor edwinedje » 04 Feb 2019, 22:15

Nuyts schreef:Kan je eigenlijk op whiskybase kijken wat de verschillende categorieën zijn qua punten? Nergens gevonden in alle eerlijkheid...

HINT: Onderaan de main page... klik op Help... :goedgedaan
1 x
Afbeelding / Mijn Website met mijn Distillery Visits

Ik wil niet veel willen, want dan krijg je maar een deel...
...maar van de dingen die je niet wil krijg je altijd lekker veel. {Def P.}

Ik ben mezelf in principe dus dan ben ik in feite mij {Brainpower}

Nuyts
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Nuyts » 04 Feb 2019, 22:35

edwinedje schreef:
Nuyts schreef:Kan je eigenlijk op whiskybase kijken wat de verschillende categorieën zijn qua punten? Nergens gevonden in alle eerlijkheid...

HINT: Onderaan de main page... klik op Help... :goedgedaan

Dank je... daar had ik dus niet bij stil gestaan :domdom
1 x
Afbeelding

squaadgras
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor squaadgras » 12 Feb 2019, 10:12

Heeft iemand meer info wanneer en het reviewsysteem van WB is veranderd? Tegenwoordig heb je "Tasting Notes", waar je vroeger "Review Notes" e.a. had.. zijn die laatste allemaal geïntegreerd in de TN?
0 x

defeatless
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor defeatless » 12 Feb 2019, 10:47

squaadgras schreef:Heeft iemand meer info wanneer en het reviewsysteem van WB is veranderd? Tegenwoordig heb je "Tasting Notes", waar je vroeger "Review Notes" e.a. had.. zijn die laatste allemaal geïntegreerd in de TN?

Pfoe! Dat is al eventjes zo hoor. Augustus dat ik meen.
Maar alles is omgezet voor je. Ik heb even een kleine steekproef genomen en bij mij was er niks veranderd. Behalve dat sommige reviews die ik in het Nederlands had gedaan, nu standaard in het Engels staan en dat er dus nog wel wat aan te merken valt op Google translate.
0 x

squaadgras
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor squaadgras » 12 Feb 2019, 10:55

Zag dat het allemaal omgezet was inderdaad.. so far no issies. Behalve dat mijn OCD opspeelt nu ik zie dat ik X aantal Review Notes heb en een X aantal Tasting Notes.. moet gewoon alles-omvattend zijn :P
0 x

Terug naar “Discussies, ervaringen en meningen over websites, verenigingen, clubs en commerciële instellingen inclusief leveranciers en IB's”