Whiskybase in een nieuw jasje!

Hier kan gediscussieerd worden en kunnen meningen en ervaringen gedeeld worden m.b.t. websites, verenigingen, clubs en commerciële instellingen inclusief leveranciers en Independend Bottlers, die al dan niet staan in de onderstaande geclassificeerde lijsten.
Gebruikersavatar
squaadgras
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 3942
Lid geworden op: 21 Jun 2015, 23:04

Re: Whiskybase in een nieuw jasje!

Ongelezen berichtdoor squaadgras » 18 Mei 2017, 00:07

Lijkt er toch op dat het iets anders is, zie bijv hier: Laphroaig 5yo 2011/2017 CWC. WB Value = €60,- / Laagste Shoplink = €68,99.
0 x
2 ∞ & →

Gebruikersavatar
Dre
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 3042
Lid geworden op: 16 Dec 2015, 01:03
Locatie: Breda

Re: Whiskybase in een nieuw jasje!

Ongelezen berichtdoor Dre » 18 Mei 2017, 00:19

Yep, jullie hebben inderdaad gelijk. Ik had zelf een aantal links opengeklikt waar de WB value wel exact gelijk was aan de laagste prijs, maar da's kennelijk niet altijd zo. Vreemd, en dan heb ik verder ook geen idee :HitHead

EDIT: mooie 'foto' van de fles overigens, die van die Laphroaig link... :o
0 x

Gebruikersavatar
Wouter1981
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1874
Lid geworden op: 09 Jul 2015, 20:01
Contact:

Re: Whiskybase in een nieuw jasje!

Ongelezen berichtdoor Wouter1981 » 18 Mei 2017, 09:32

Vraagje om te kijken hoe jullie dit nu doen op de nieuwe website.
Ter info, ik kijk op mobiel.

Er staat bij Whiskybroker een fles Breas of Glenlivet. Daar staat netjes een vatnummer bij vermeld en wat ik normaal dan doe, is dat ik op WB naar de distilleerderij ga en daar van het zelfde jaar vatnummers zoek die daar bij in de buurt liggen, om te kijken wat de scores daarvan zijn.

Ik krijg dat nu met geen mogelijkheid meer voor elkaar, omdat het overzicht niet meer in een tabel wordt weergegeven.
0 x
"Whisky, because no great story ever started with someone eating a salad"


Afbeelding

Gebruikersavatar
Zolt
Actief lid
Actief lid
Berichten: 31
Lid geworden op: 15 Mei 2017, 18:28

Re: Whiskybase in een nieuw jasje!

Ongelezen berichtdoor Zolt » 18 Mei 2017, 11:29

Ik ben nu een aantal dagen aan spelen met de nieuwe site. Er zijn zeker verbeteringen tov de oude versie, maar ook een aantal zaken die hopelijk snel opgelost worden.
Ik kijk zowel op lap top als mobiel.
Het op mobiel tonen van de flessen op distillery nivo als rapportage ipv tabel is voor mij ook niet echt werkbaar.
Je kan niet sorteren ook geen kolommen toevoegen of verbergen. Met name het vatnummer gebruik ik ook vaak als zoekcriterium en dat gaat nu niet op mobiel. Op lap top is dit wel mogelijk. Ik vind het wel mooi dat je nu bij sorteren op vat op laptop alle independent bottelaars door elkaar heen ziet. Voorheen werkte dat nooit.
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
HammerHead
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1617
Lid geworden op: 07 Jan 2016, 13:10
Locatie: Delft
Contact:

Re: Whiskybase in een nieuw jasje!

Ongelezen berichtdoor HammerHead » 18 Mei 2017, 19:59

squaadgras schreef:Lijkt er toch op dat het iets anders is, zie bijv hier: Laphroaig 5yo 2011/2017 CWC. WB Value = €60,- / Laagste Shoplink = €68,99.


Bij de Springbank Local Barley 2006 is het wel het gemiddelde.

Verder lijkt mij de layout vooral geschikt voor tablets en telefoons, maar bepaald niet voor een scherm op full HD resolutie. De informatie staat daardoor veel te breed uiteengesmeerd
1 x

Gebruikersavatar
Reichenbach
Moderator
Moderator
Berichten: 3945
Lid geworden op: 11 Feb 2017, 18:53
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: Whiskybase in een nieuw jasje!

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 18 Mei 2017, 20:29

HammerHead schreef:Verder lijkt mij de layout vooral geschikt voor tablets en telefoons, maar bepaald niet voor een scherm op full HD resolutie. De informatie staat daardoor veel te breed uiteengesmeerd
Vaak zie je bij dergelijke websites een versie voor laptop/pc en een versie voor smartphones. Dat is wel wat meer werk natuurlijk.
0 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"

Gebruikersavatar
HammerHead
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1617
Lid geworden op: 07 Jan 2016, 13:10
Locatie: Delft
Contact:

Re: Whiskybase in een nieuw jasje!

Ongelezen berichtdoor HammerHead » 19 Mei 2017, 00:08

Whiskybase had voorheen juist al een aparte mobiele website, dat wil zeggen een site waar de breedte van de pagina op een mobieltje was aangepast.


Inmiddels zie ik overigens diverse flessen in m'n collectie waar de waarde obv het gemiddelde van de shoplinks wordt berekend. Blijkbaar is een Ardmore Traditional Cask nu meer dan 50 euro waard, omdat Australische webshops het gemiddelde enorm omhoog trekken. Bij Drankdozijn betaal je er echter gewoon €27,50 voor. Merkwaardige manier van waardebepaling.
1 x

Nickolaas
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1915
Lid geworden op: 11 Mar 2014, 22:29
Locatie: Midden-Limburg

Re: Whiskybase in een nieuw jasje!

Ongelezen berichtdoor Nickolaas » 19 Mei 2017, 10:26

Ik kan er nog slecht mee uit de voeten man. Wat een berg onoverzichtelijke info. En veel kleine ongemakjes; bijvoorbeeld doorklikken op een shoplink lukt niet?

Even offtopic: thanks voor de impliciete tip, Sören. Was nog op zoek naar een betaalbare Laphie op sherry :goedgedaan

squaadgras schreef:Lijkt er toch op dat het iets anders is, zie bijv hier: Laphroaig 5yo 2011/2017 CWC. WB Value = €60,- / Laagste Shoplink = €68,99.
1 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Nino
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 Jan 2015, 11:45
Locatie: Drenthe

Re: Whiskybase in een nieuw jasje!

Ongelezen berichtdoor Nino » 19 Mei 2017, 21:41

N.a.v. een gesprek in een ander topic vroeg ik me af of het eigenlijk gewoon een *** systeem is dat hele raten op WB? Heeft het ook niet een aandeel in het verpesten van de markt? En zouden die scores privé moeten worden en of alleen zichtbaar voor vrienden?
2 x
Afbeelding

D. T.
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 557
Lid geworden op: 01 Nov 2014, 00:35
Locatie: Regio Gent

Re: Whiskybase in een nieuw jasje!

Ongelezen berichtdoor D. T. » 20 Mei 2017, 02:14

HammerHead schreef:Whiskybase had voorheen juist al een aparte mobiele website, dat wil zeggen een site waar de breedte van de pagina op een mobieltje was aangepast.


Inmiddels zie ik overigens diverse flessen in m'n collectie waar de waarde obv het gemiddelde van de shoplinks wordt berekend. Blijkbaar is een Ardmore Traditional Cask nu meer dan 50 euro waard, omdat Australische webshops het gemiddelde enorm omhoog trekken. Bij Drankdozijn betaal je er echter gewoon €27,50 voor. Merkwaardige manier van waardebepaling.


Dit is een leuke ...
https://www.whiskybase.com/whiskies/whi ... kilderkins
Mijn Hazelburn is plots + 300 Euro waard ... :yes
Blijkbaar wordt er op een Deense site meer dan 1.000 Euro voor gevraagd ...
Het wordt nog lachen jongens ...
Laatst gewijzigd door D. T. op 20 Mei 2017, 15:42, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x

Gebruikersavatar
caskstrength
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 3542
Lid geworden op: 04 Jun 2013, 01:46

Re: Whiskybase in een nieuw jasje!

Ongelezen berichtdoor caskstrength » 20 Mei 2017, 08:13

Wellicht dat men in het begin de door hen aangepaste zaken live wil testen. Ik gun ze die tijd, want het is nog steeds een onnoemelijk schat met informatie.
1 x
Affirmanti incumbit probatio

Gebruikersavatar
Mermur
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2015
Lid geworden op: 09 Feb 2014, 18:28
Locatie: Nijmegen
Contact:

Re: Whiskybase in een nieuw jasje!

Ongelezen berichtdoor Mermur » 20 Mei 2017, 09:27

Voor de draad over oudste distillatiedatum mijn collectie geordend op vintage (en ook getest voor leeftijd); daar klopt helemaal niets van.
0 x
Afbeelding

mmbrouwer
Senior
Senior
Berichten: 164
Lid geworden op: 10 Mei 2014, 11:43
Locatie: Arnhem

Re: Whiskybase in een nieuw jasje!

Ongelezen berichtdoor mmbrouwer » 01 Jun 2017, 23:24

Ik ben nog niet heel actief op de nieuwe WB website geweest maar vind het zeker geen vooruitgang.
De shoplinks bijvoorbeeld werken niet bij mij, het lijkt geen link te zijn (meerdere browsers/computers geprobeerd).
Het lijkt behoorlijk vol bugs te zitten in de zoekfunctie, standaard zoekacties die voorheen prima werkten (bv "talisker 30 2009") worden niet opgepakt. Als ik meer speficiek op distilleerderij zoek lijken er (af en toe) bottelaars compleet te ontbreken.

Op mobiel (android) werkte de site voorheen best aardig, op wat layout foutjes en inconsistenties na. Die vind ik echt slechter geworden nu. Veel schermen die half in mijn beeld verschijnen zijn niet heen en weer te scrollen. Ik probeer net bv een fles aan mijn collectie toe te voegen, krijg het halve beeld waarbij de knop ergens rechts zit, niet naartoe te scrollen dus lukt gewoon niet.
Ook versturen van berichten met mobiel is onhandig. Ik heb met iemand een chain van 10+ berichten over en weer, als ik hierop wil reageren moet ik een kilometer omlaag scrollen door alle berichten heen voor de verzendknop.

Dan de layout en algemene overzichtelijkheid, touch & feel, etc.
Dit is iets meer een kwestie van smaak maar ook hier, helaas, vind ik het niet echt vooruit gegaan. Door de vrij vlakke/saaie kleurstellingen en het gebrek aan contrasten vind ik het navigeren vrij onoverzichtelijk. Dat in combinatie met links/koppelingen die niet altijd op de meest voor de hand liggende plek geplaatst zijn maakt het een beetje chaotisch. Dit gaat natuurlijk wennen na meer gebruik maar volgens mij hoort een goede website direct overzichtelijk en helder te zijn.

Vooralsnog op het gebied van vernieuwing weinig ontdekt (maar zoals eerder vermeld nog niet genoeg tijd in gestoken). Het linkt vooral een facelift waarbij de body hetzelfde is gebleven.
0 x

Gebruikersavatar
henri
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 5362
Lid geworden op: 10 Apr 2013, 17:02
Locatie: Rotterdam

Re: Whiskybase in een nieuw jasje!

Ongelezen berichtdoor henri » 01 Jun 2017, 23:40

mmbrouwer schreef:Ik ben nog niet heel actief op de nieuwe WB website geweest maar vind het zeker geen vooruitgang.
De shoplinks bijvoorbeeld werken niet bij mij, het lijkt geen link te zijn (meerdere browsers/computers geprobeerd).
Het lijkt behoorlijk vol bugs te zitten in de zoekfunctie, standaard zoekacties die voorheen prima werkten (bv "talisker 30 2009") worden niet opgepakt. Als ik meer speficiek op distilleerderij zoek lijken er (af en toe) bottelaars compleet te ontbreken.

Op mobiel (android) werkte de site voorheen best aardig, op wat layout foutjes en inconsistenties na. Die vind ik echt slechter geworden nu. Veel schermen die half in mijn beeld verschijnen zijn niet heen en weer te scrollen. Ik probeer net bv een fles aan mijn collectie toe te voegen, krijg het halve beeld waarbij de knop ergens rechts zit, niet naartoe te scrollen dus lukt gewoon niet.
Ook versturen van berichten met mobiel is onhandig. Ik heb met iemand een chain van 10+ berichten over en weer, als ik hierop wil reageren moet ik een kilometer omlaag scrollen door alle berichten heen voor de verzendknop.

Dan de layout en algemene overzichtelijkheid, touch & feel, etc.
Dit is iets meer een kwestie van smaak maar ook hier, helaas, vind ik het niet echt vooruit gegaan. Door de vrij vlakke/saaie kleurstellingen en het gebrek aan contrasten vind ik het navigeren vrij onoverzichtelijk. Dat in combinatie met links/koppelingen die niet altijd op de meest voor de hand liggende plek geplaatst zijn maakt het een beetje chaotisch. Dit gaat natuurlijk wennen na meer gebruik maar volgens mij hoort een goede website direct overzichtelijk en helder te zijn.

Vooralsnog op het gebied van vernieuwing weinig ontdekt (maar zoals eerder vermeld nog niet genoeg tijd in gestoken). Het linkt vooral een facelift waarbij de body hetzelfde is gebleven.


shoplinks: niet op de naam, maar op de prijs klikken
zoekopdracht talisker 30 en 2009 en enter ( of vergrootglas ) en dan krijg je gelijk degene die je zoekt
je eerste 2 puntjes kun je als het goed is nu wel vinden
verder zijn er nog zat punten aan te pakken, ze zijn zeker nog niet klaar.
1 x
Afbeelding

mmbrouwer
Senior
Senior
Berichten: 164
Lid geworden op: 10 Mei 2014, 11:43
Locatie: Arnhem

Re: Whiskybase in een nieuw jasje!

Ongelezen berichtdoor mmbrouwer » 02 Jun 2017, 08:13

Thanks Henri,

Inderdaad gewoon enteren bij "Talisker 30 2009" geeft het goede resultaat. Wel apart dat hij niet als suggestie naar voren komt in de query zelf. M.a.w. als ik typ "Talisker 30" krijg ik de suggestie "Talisker 30-year-old" direct als dropdown. Maar als ik daar 2009 aan toevoeg dan default hij weer gewoon naar Talisker als suggestie, terwijl er toch echt maar 1 zoekresultaat naar boven komt. Maargoed is iets kleins.
Wbt die links, dat moet ik even corrigeren, die werken niet met Internet explorer bij mij, ook niet als ik op de prijzen klik. Was bij de vorige versie van WB geen probleem. Met mijn prive computer (chrome) openen ze prima, ook via de shopnaam zelf.

Nog een opmerking, misschien een idee om de site eens te laten proofreaden op taalgebruik/spelling/grammatica. Nog niet tot in detail gecheckt maar er vallen direct dingen op: then = than in de banner van de marketplace. Build = built in de footer. regret not to buy = regret not having bought op de marketplace. Gebruik van interpunctie is ook niet overal in de haak.
0 x


Terug naar “Discussies, ervaringen en meningen over websites, verenigingen, clubs en commerciële instellingen inclusief leveranciers en IB's”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten