Whiskybase in een nieuw jasje!

Hier kan gediscussieerd worden en kunnen meningen en ervaringen gedeeld worden m.b.t. websites, verenigingen, clubs en commerciële instellingen inclusief leveranciers en Independend Bottlers, die al dan niet staan in de onderstaande geclassificeerde lijsten.
Mermur
Top bijdrager
Top bijdrager

Re: Whiskybase in een nieuw jasje!

Ongelezen berichtdoor Mermur » 16 Mei 2017, 14:56

Klein esthetisch puntje: het icoontje voor een fles waarvoor nog geen foto beschikbaar is, is wel erg groot en grof.
0 x
Afbeelding

Wouter1981
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Wouter1981 » 16 Mei 2017, 18:06

Edit. Laat maar, verkeerd gekeken
Laatst gewijzigd door Wouter1981 op 16 Mei 2017, 23:02, 2 keer totaal gewijzigd.
0 x

FGG
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor FGG » 16 Mei 2017, 19:03

Mermur schreef:Klein esthetisch puntje: het icoontje voor een fles waarvoor nog geen foto beschikbaar is, is wel erg groot en grof.

Ik vind 'm wel prettig en duidelijk. Geen twijfel mogelijk.
0 x
Whisky is the answer... (I don't remember the question)

Afbeelding

Rien68
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Rien68 » 17 Mei 2017, 16:31

Rien68 schreef:Loopt goed en ziet er geinig uit.

Ik mis alleen nog wel de unlisted functie, nu staan ook de lege flessen tussen de rest.
Even uitvogelen hoe en wat... Ik wil mijn open en gesloten flessen weer in een overzicht, zonder de lege.

Dit werkt inmiddels weer :goedgedaan
0 x

Caledonians
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Caledonians » 17 Mei 2017, 18:24

Moet er nog heel erg aan wennen. Eerste indruk is dat het op verfrissendere kleurtjes na voor mij persoonlijk niet echt een vooruitgang is.
5 x
AfbeeldingAfbeelding

JacobaEd
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor JacobaEd » 17 Mei 2017, 20:55

Caledonians schreef:Moet er nog heel erg aan wennen. Eerste indruk is dat het op verfrissendere kleurtjes na voor mij persoonlijk niet echt een vooruitgang is.

tja, de oude was ook wel erg goed in mijn ogen, lastig om een 2.0 versie te maken die daar weer overheen gaat
0 x

gerritbakker57
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor gerritbakker57 » 17 Mei 2017, 21:13

ik krijg het niet voor elkaar om OB's te selecteren. Daarnaast vind ik de presentatie van de flessen echt beroerd. :(
0 x

Wouter1981
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Wouter1981 » 17 Mei 2017, 21:19

gerritbakker57 schreef:ik krijg het niet voor elkaar om OB's te selecteren. Daarnaast vind ik de presentatie van de flessen echt beroerd. :(

Heb hier ook lang naar moeten zoeken.
Waarschijnlijk gebruik je de zoekfunctie en kom je zo in de lijst met zoekresultaten.
Je ziet dan ook verschillende tabjes, met Whisky, Distillery, Brand, Members.
Daar moet je dan de distilleerderij kiezen en op op de distilleerderij pagina kan je vervolgens wel op OB filteren
0 x

Reichenbach
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 17 Mei 2017, 21:21

Te veel scrollen op een 16:9 monitor. Een probleem dat wel meer webpagina's hebben. Beter om de beschikbare informatie over de breedte te presenteren. Voor de mobile weergave zou je de boel dan wel weer verticaal georiënteerd kunnen presenteren.
0 x

mer1973
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor mer1973 » 17 Mei 2017, 21:42

Mis ook de oude versie. Vind deze te druk en minder overzichtelijk.

Vindt het geen vooruitgang helaas.
2 x

Dre
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Dre » 17 Mei 2017, 22:11

mer1973 schreef:Mis ook de oude versie. Vind deze te druk en minder overzichtelijk.

Vindt het geen vooruitgang helaas.

Ik moet me hier helaas bij aansluiten. Ben er na een paar dagen nog niet een béétje aan gewend, vind het ook onoverzichtelijk en merk dat ik al gelijk veel minder geneigd ben om Whiskybase te bezoeken. Jammer jammer...
0 x
Afbeelding

henri
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor henri » 17 Mei 2017, 22:15

ik mis eigenlijk een beetje de gemiddelde "review" scores
gaat dat nog terugkomen dirk?

oh.. en als ik in mn 4x25 rates een foutje maak, heb ik dus pech, want die krijg ik niet meer verwijderd
CORRECTIE.. gelukt, bovenaan bij edit kan je verschillende vormen van scoren via een kruisje wegkrijgen
0 x
Afbeelding

ViViTroNL
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor ViViTroNL » 17 Mei 2017, 23:02

Heb dit naar de boys van WB gestuurd

Beste webdesigners van Whiskybase ik wil aangeven hoe ik het uiterlijk van de nieuwe database vind.

Kijk er nu een paar dagen tegen maar ga me eigenlijk steeds meer irriteren aan het uiterlijk.

Bij de opening is mijn scherm voor de helft gevuld met rijen informatie .. 8 rijen maar liefst met de mogelijkheid om zo’n 35!!!!!! click mogelijke keuzes te kunnen maken.
En dan de flessen die ik dan te zien krijg… een heeeeeel lange rij van 17 flessen (met vector flessen die niet voorzien zijn van een foto die totaal uit de toon vallen)

Afbeelding

Dan wil ik kijken bij Market of er wellicht iets voor mij erbij is..

Afbeelding

Click dan op Market en wederom een scherm waar een banner groots wordt weergegeven. Dit scherm staat ook weer vol met informatie
Links in het groen de keuze Market of Auction Items maar ook active buyers/sellers waarbij bij het nut ervan mij ontgaat.
Dan ook de informatie/omschrijving en hoe je iets kan kopen en rechts een uitvergrote fles die te koop is.
Gelukkig … er zit nog een heleboel extra info op dit scherm maar dan moet ik natuurlijk wel even scrollen..
4 uitvergrote flessen die nieuw in de Market zijn opgenomen en het zelfde bij de Auctions

Nu daar heb natuurlijk niet zoveel aan dus moet ik verder clicken op Market zodat er nu eindelijk de flessen worden getoond die te koop staan..

Afbeelding

Jullie zien het… groot gedeelte weer voorzien van rijen met keuze mogelijkheden tot zoeken
Gelukkig heb je nog zelf de mogelijk om het tonen van de flessen wat aan te passen via dat kleine vierkantje naast de search button.

Mijn verzoek is om er voor te zorgen dat
- het opgeblazen uiterlijk automatisch aangepast wordt naar gelang je resolutie vh beeldscherm
- al die rijen om iets te selecteren is dat echt nodig kan er niet een keuze menu worden gemaakt die, anders dan nu, openklapt en waarbij je kunt aanvinken hoe te zoeken
- fles zonder foto.. dit kan echt niet .. creer bv een blauwgroene fles met jullie logo erop zonder zo’n dikke zwarte rand zo iets bv Afbeelding
- die groene button View/Offer/Bid bij Market wat is de toegevoegde waarde hiervan?
- kan me voorstellen dat er members zijn die zoveel mogelijk willen weten van een fles en daarbij ook de mogelijkheid hebben om hierop te zoeken.. maar maak geen kunstwerk van keuzes.
- vind het 1 brij aan informatie waardoor ik het zeer rommelig vindt

Wellicht hebben jullie het gedaan maar wellicht een idee om een aantal gebruikers uit te nodigen om te testen hoe het werkt, wat ze ervan vinden voordat jullie het live gooien en achteraf waarschijnlijk nog wellicht veel moeten aanpassen.

Groeten
Jos

Misschien ook handig om jullie email adres nog even te vermelden onderaan de site bij jullie adres

ps haal foto's weg bij quote van dit bericht
Laatst gewijzigd door ViViTroNL op 18 Mei 2017, 01:01, 1 keer totaal gewijzigd.
2 x
Afbeelding

Toontje
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Toontje » 17 Mei 2017, 23:47

Mij is ook opgevallen dat de wb value kennelijk anders wordt berekend. Is het nu een gemiddelde van de shoplinks geworden ofzo?
Edit: nee een gemiddelde is het niet...
0 x

Dre
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Dre » 18 Mei 2017, 00:03

Toontje schreef:Mij is ook opgevallen dat de wb value kennelijk anders wordt berekend. Is het nu een gemiddelde van de shoplinks geworden ofzo?
Edit: nee een gemiddelde is het niet...

Volgens mij toch gewoon de prijs van de laagst geprijsde shoplink, en da's volgens mij nog hetzelfde als dat het in de oude versie ook was. Hoe deze bepaald wordt als er geen shoplinks (meer) bekend zijn weet ik ook niet.
0 x
Afbeelding

Terug naar “Discussies, ervaringen en meningen over websites, verenigingen, clubs en commerciële instellingen inclusief leveranciers en IB's”