Ledaig expressies

Hier beperken we ons tot Schotse single malt, dus afkomstig van één distilleerderij.
Nickolaas
Top bijdrager
Top bijdrager

Re: Ledaig expressies

Ongelezen berichtdoor Nickolaas » 09 Mar 2019, 11:36

Tom2 schreef:
Nickolaas schreef:Gisteren deze Ledaig van 3006 Whisky op. Was een mooi, vol beestje. Mooi in balans voor z'n leeftijd. Fris, veel citrus, vanille, goed op de peat zonder dat dit de overhand krijgt, lekker ziltig. Hij deed mij wel denken aan die Archives 2008 van even terug. Nog beschikbaar voor een kleine 6 tientjes; dus voor mij P/Q-wise meer dan oké. Ik overweeg 'm wel aan te schaffen; kan een fijne daily dram zijn.

Daar ben je laat achter. ;)
IK heb hem ook geproefd gefinishd op een sherry octave, nog beter, helaas gaan deze flessen niet op de vrije markt komen. (gebotteld voor een whiskyclub.)

Tom, deze is toch 'gewoon' van IB 3006 Whisky?
0 x

HammerHead
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor HammerHead » 09 Mar 2019, 14:21

Ja hoor, ik heb hier een paar maanden terug gewoon een flesje van gekocht bij de slijter. Persoonlijk vond ik 'm overigens toch wel anders dan de 2008 van archives. Die laatste had meer van de kolengas/creosoot geuren die ik wel vaker bespeur bij met name jongere Ledaig. Anders gezegd: ik vond de 3006 beduidend beter dan de Archives.
1 x

Tom2
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Tom2 » 09 Mar 2019, 22:24

Nickolaas schreef:
Tom2 schreef:
Nickolaas schreef:Gisteren deze Ledaig van 3006 Whisky op. Was een mooi, vol beestje. Mooi in balans voor z'n leeftijd. Fris, veel citrus, vanille, goed op de peat zonder dat dit de overhand krijgt, lekker ziltig. Hij deed mij wel denken aan die Archives 2008 van even terug. Nog beschikbaar voor een kleine 6 tientjes; dus voor mij P/Q-wise meer dan oké. Ik overweeg 'm wel aan te schaffen; kan een fijne daily dram zijn.

Daar ben je laat achter. ;)
IK heb hem ook geproefd gefinishd op een sherry octave, nog beter, helaas gaan deze flessen niet op de vrije markt komen. (gebotteld voor een whiskyclub.)

Tom, deze is toch 'gewoon' van IB 3006 Whisky?

Ja, ik zegde je bent er laat achter dat de gewone versie goed is.

Maar hij heeft een deel van dat vat laten verderrijpen op een sherry octaaf, en die heeft hij gebotteld voor een whiskyclub, dus flessen enkel te verkrijgen bij die club en niet bij de slijter. ;) en dat is nog beter dan de gewone versie.
2 x
Afbeelding

Nederland-paraat
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Nederland-paraat » 10 Mar 2019, 13:35

Tom2 schreef:Maar hij heeft een deel van dat vat laten verderrijpen op een sherry octaaf, en die heeft hij gebotteld voor een whiskyclub, dus flessen enkel te verkrijgen bij die club en niet bij de slijter. ;) en dat is nog beter dan de gewone versie.

Dat klopt, een aantal hogsheads heb ik (vanwege het volume) deels op 1st fill oloroso octaves gezet. Na zeven maanden zijn deze op de fles gegaan, op dit moment is alles nog in Schotland in afwachting van de labels. Er zijn mooie whisky`s uit het experiment gekomen.

Ik geloof dat ze van deze botteling alles in de club verkopen, misschien dat er een paar flesjes overblijven voor buiten de club. Maar ik verwacht het eerlijk gezegd niet.

Van de Ledaig krijg ik zelf ook een paar flessen, die zet ik over een tijdje wel op tafel bij een festival.
3 x

Terug naar “Schotse single malt (Scottish Single Malt)”