Grain tasting 2017 - Algemene info

Moderator: Bram84

Gebruikersavatar
Bram84
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2281
Lid geworden op: 14 Jul 2015, 18:51
Locatie: Hierendaar

Grain tasting 2017 - Algemene info

Ongelezen berichtdoor Bram84 » 11 Nov 2016, 12:59

Lads & Gents

Zoals beloofd volgt hier de eerste post met wat algemene info over de eerste Grain tasting. Ik ben verheugd dat we een mooi groepje hebben kunnen samenstellen. Jullie enthousiasme in het topic samples maakt mij dan weer gemotiveerd om dit te organiseren. Ik ben ervan overtuigd dat we er een leuke, leerrijke, gezellige editie van zullen maken.

Wat

Het idee is om onderstaande set naar jullie te versturen. Ik heb wat extra sample flesjes besteld. Die zouden ergens midden December bij me worden geleverd. Eens ik ze in mijn bezit heb zal ik voor elk van jullie 10samples afvullen. Voor het einde van dit jaar mogen jullie dus een pakket met lekkers van me ontvangen.
Elke week proeven we gezamenlijk 1 whisky en plaatsen we onze notes op het forum en praten we een beetje na.
F5en is niet nodig tijdens deze grain tasting. Jullie krijgen zelf de mogelijkheid om jullie notes, bevindingen te plaatsen.
Ik zal telkens een topic openen om dit mogelijk te maken, dit 10weken lang.

Wanneer

Zoals reeds aangegeven zal de tasting 10 weken duren en krijgen jullie alle samples eind dit jaar toegezonden.
Graag wil ik enkele afspraken maken omtrent het posten van de notes.
We zullen telkens op zaterdag en zondag onze bevindingen posten en nakaarten. Op welk uur je jouw enthousiasme kwijt wil, is volledig door jezelf te bepalen. Op deze manier heeft iedereen 48uur de kans om wat te posten en bij te lezen. Het is uiteraard geen verplichting, maar het zou leuk zijn als je een beetje actief meewerkt. Ieder naar eigen kunnen/beleving.

Hieronder de data:
14/15Jan
21/22Jan
28/29Jan
4/5Feb
11/12Feb
18/19Feb
25/26Feb
4/5Mar
11/12Mar
18/19Mar

Wie

De geopende topics waar de notes en bevindingen worden geplaatst, zijn exclusief bestemd voor de deelnemers van de Grain tasting. Er wordt wel een topic 'Grain café' geopend waar iedereen van dit forum z'n graantje kwijt kan.

Deelnemers:
Bram84 V
MacErik V
MisterMonkeyDonkey V
Thijs100 V
Defeatless V
Zjoske V
Hoogheid2015 V
Noxa V
FGG V
Dre V
Gerritbakker57 V
Fjharms V
Bert71 V
Andre8x8 V
Sch@ker V
Turfsmurf V
Squaadgras V
Lowrider76 V
Toontje V

Voor de eerste editie heb ik voor enkele bekenden gekozen, afgewisseld met wat nieuws voor de meesten hier onder ons. De prijs is ook lekker laag gehouden, zodat iedereen deze grains voordelig kan ontdekken. 77inclusief glaswerk en inclusief verzenden.

Line-up

Invergordon batch 1 TBWC
Strathclyde 2005 DL
North British 2000 MoS
Dumbarton 1987 SWf
Cambus 1991 SV
Invergordon 1984 CWC
Carsebridge 1982 MBl
Invergordon 1972 SWf
Caledonian 1965 HH
Invergordon 1964 JW

image.jpg
image.jpg (185.12 KiB) 1806 keer bekeken


Tot slot

We zijn ondertussen met 19. Er is nog plaats voor een 1 liefhebber. Indien je interesse hebt om mee te doen, mag je me contacteren via Pb en zet ik je in de deelnemerslijst.

Voor de liefhebbers die reeds hebben bevestigd; in de loop van volgende week zullen jullie een betalingsuitnodiging ontvangen.
Van zodra ik jullie overschrijving heb ontvangen, plaats ik een V achter jullie naam (hierboven in deelnemers)

Zoals reeds aangegeven, zullen de inkomsten van deze tasting integraal worden geïnvesteerd in de aankoop van nieuwe grains voor de editie 2018.

Ik heb er alvast zin in. Voorspel kan beginnen :yes
1 x

Terug naar “Grain Tasting 2017”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten