Koffie & Whisky - Excl. Irish Coffee

Dranken op basis van of met een relatie tot Whisky niet zijnde Whisky. Voorbeelden zijn cocktails en likeuren als Drambuie en Irish Mist.
WhiteMonkey
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 529
Lid geworden op: 08 Jun 2010, 13:45

Koffie & Whisky - Excl. Irish Coffee

Ongelezen berichtdoor WhiteMonkey » 04 Aug 2016, 14:36

Alhoewel kopje koffie voor of tijdens whisky ongetwijfeld niet ongebruikelijk is, en de meeste van ons ook wel een Irish Coffee zullen lusten, was ik benieuwd of er mensen ervaring hadden met het laten weken van groene koffiebonen in whisky.
De vraag is ontstaan naar aanleiding van de post van Compas Box: http://www.compassboxwhisky.com/blog/post.php?id=18

Afgezien van de Portugese mead (versterkte wijn) kan ik het ongeveer reproduceren (nou ja andere bonen en andere whisky) en was benieuwd of mensen al een keer geprobeerd hadden.
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Rien68
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 3106
Lid geworden op: 20 Dec 2014, 01:39
Locatie: Fryslân

Re: Koffie & Whisky

Ongelezen berichtdoor Rien68 » 04 Aug 2016, 16:12

Niet geprobeerd. Maar ik kon dit ook alleen van de Sambuca.
0 x

Gebruikersavatar
Reichenbach
Moderator
Moderator
Berichten: 4439
Lid geworden op: 11 Feb 2017, 18:53
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Campbeltown Coffee

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 16 Nov 2021, 21:09

Geen Ier open en net een pak slagroom in huis gehaald;
Dan maar een Campbeltown Coffee gemaakt, met een flinke scheut Glen Scotia.

Gaat prima.
0 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"

Gebruikersavatar
henri
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 5494
Lid geworden op: 10 Apr 2013, 17:02
Locatie: Rotterdam

Re: Campbeltown Coffee

Ongelezen berichtdoor henri » 16 Nov 2021, 21:20

Laat m smaken :)

overigens, wat mij betreft kan dit net zo goed in "gezellig aan de bar" of een soort "wat zit er nu in je glas" dan speciaal een nieuw topic

bedoel ik overigens niet verkeerd hoor ;) maarja ik heb ook wel eens een senseo cappucino wat cacao poeder en wat abunadh in gesmeten,
was prima, maar ik had geen nieuwe drank uitgevonden..
1 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Reichenbach
Moderator
Moderator
Berichten: 4439
Lid geworden op: 11 Feb 2017, 18:53
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: Campbeltown Coffee

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 17 Nov 2021, 07:29

henri schreef:Laat m smaken :)

overigens, wat mij betreft kan dit net zo goed in "gezellig aan de bar" of een soort "wat zit er nu in je glas" dan speciaal een nieuw topic

bedoel ik overigens niet verkeerd hoor ;) maarja ik heb ook wel eens een senseo cappucino wat cacao poeder en wat abunadh in gesmeten,
was prima, maar ik had geen nieuwe drank uitgevonden..
Het is een whisky gerelateerde drank. Hier prima op haar plaats naar mijn mening.
0 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"

Gebruikersavatar
henri
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 5494
Lid geworden op: 10 Apr 2013, 17:02
Locatie: Rotterdam

Re: Campbeltown Coffee

Ongelezen berichtdoor henri » 17 Nov 2021, 08:23

Reichenbach schreef:
henri schreef:Laat m smaken :)

overigens, wat mij betreft kan dit net zo goed in "gezellig aan de bar" of een soort "wat zit er nu in je glas" dan speciaal een nieuw topic

bedoel ik overigens niet verkeerd hoor ;) maarja ik heb ook wel eens een senseo cappucino wat cacao poeder en wat abunadh in gesmeten,
was prima, maar ik had geen nieuwe drank uitgevonden..
Het is een whisky gerelateerde drank. Hier prima op haar plaats naar mijn mening.


oke, maak je dan gelijk even een aparte pagina aan voor een highlands coffee, een islay coffee, een lowlands coffee ? en vergeet islands niet..
als je toch bezig bent, een aparte pagina voor een indische, hollandse, belgische, australische, amerikaanse, duitse koffie is er ook nog niet :bigsmile
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
edwinedje
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2736
Lid geworden op: 10 Jan 2012, 10:05
Locatie: Zaandam
Contact:

Re: Koffie & Whisky - Excl. Irish Coffee

Ongelezen berichtdoor edwinedje » 17 Nov 2021, 10:04

Toch maar even samengevoegd en een algemenere titel.
1 x
Afbeelding / Mijn Website met mijn Distillery Visits

Ik wil niet veel willen, want dan krijg je maar een deel...
...maar van de dingen die je niet wil krijg je altijd lekker veel. {Def P.}

Ik ben mezelf in principe dus dan ben ik in feite mij {Brainpower}

Nickolaas
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2196
Lid geworden op: 11 Mar 2014, 22:29
Locatie: Midden-Limburg

Re: Campbeltown Coffee

Ongelezen berichtdoor Nickolaas » 17 Nov 2021, 10:06

henri schreef:oke, maak je dan gelijk even een aparte pagina aan voor een highlands coffee, een islay coffee, een lowlands coffee ? en vergeet islands niet..
als je toch bezig bent, een aparte pagina voor een indische, hollandse, belgische, australische, amerikaanse, duitse koffie is er ook nog niet :bigsmile


Vergeet de combinaties dan ook niet! Indische Highlands Coffee, Indische Islay Coffee, Indische Islands Coffee, Indische Campeltowncoffee. En dat uiteraard voor alle koffieproducerende landen! En - OMG :o - laten we de niet-Scotch niet vergeten! Ik hoor de Teelings en Kavalans alweer grof over de pis gaan dat ze gecancelled worden op dit forum!
0 x
Afbeelding


Terug naar “Whisky gerelateerde dranken inclusief cocktails”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast