Drankgigant of toch naar belgie voor koopjes?

Plaats hier je whisky zoekertje of aanbod. Voor iedereen die om wat voor reden dan ook "té veel" Whisky (of ander distillaat) heeft. Een eenvoudige en gratis manier om in contact te komen met gegadigden. Unieke koopjes, nieuwe releases, ook commercieel, kunnen hier in de schijnwerpers gezet worden.
Forumregels
LET OP: Het direct aanbieden van flessen in dit het forum "vraag" is niet toegestaan voor mensen die nog geen toegang hebben tot het aanbodgedeelte van het forum. Deze personen mogen alleen per PB een fles aanbieden. De desbetreffende berichten worden verwijderd.

Voor alle verkooponderwerpen geldt: Je kan pas posten in Aanbod als je 50 posts hebt op de rest van het forum.
Verder: De verkoper gaat door het plaatsen van het aanbod expliciet akkoord met de geldende voorwaarden zoals opgenomen in Re: Lees dit eerst: Aanbod. Het Whisky Forum neemt geen enkele verantwoordelijkheid op zich voor de inhoud van het aangebodene, zoals bijvoorbeeld maar niet uitsluitend de authenticiteit van de inhoud van de aangeboden flessen, de vulgraad, andere kwaliteitsaspecten, alsmede het verloop van de transactie en daaruit voortvloeiende consequenties.
Ruud W
Senior
Senior

Drankgigant of toch naar belgie voor koopjes?

Ongelezen berichtdoor Ruud W » 03 Jul 2016, 20:43

Hoi hoi,

Binnenkort ga ik naar het heerlijke zeeland en verblijf op een camping een paar kilometer van de Drankgigant.
Puur toeval, echter wel leuk om daar men vakantiegeld stuk te slaan.
Of kan ik beter eventjes doorrijden naar Belgie om daar nog voordeliger een paar flessen in te slaan.

Let wel, ik ben niet op zoek naar een paar exclusieve en moeilijke flessen.
Ik wil gewoon een x aantal flessen in de range 30-60 euro scoren.

Alvast bedankt voor het antwoord.
0 x
Afbeelding

MisterMonkeyDonkey
Top bijdrager
Top bijdrager

Re: Drankgigant of toch naar belgie voor koopjes?

Ongelezen berichtdoor MisterMonkeyDonkey » 03 Jul 2016, 21:44

Belgie is zeker niet goedkoper, eerder 5euro per fles duurder (hogere taks op sterke drank)
2 x

Joco
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Joco » 04 Jul 2016, 11:22

grappig, ik rij minstens 1 keer per maand met de kinderen naar Vlissingen vanuit Antwerpen noord, kunnen zij daar spelen op strand en kan ik rustig shoppen in drankgigant... in Belgie ken ik maar 2 winkels die ongeveer zelfde prijs niveau halen, Den Hoorn in Lier, en een winkeltje in Luxemburg waarvan ik me de naam niet meer herrinner...

Het enige nadeel van drankgigant, is dat de goede flessen echter de balie staan, en zelf niet allemaal, bv de signatory vintage cask strength staan in een ander magazijn, dus best eerst eens goed op de website kijken dan weet je welke flessen ze uit de stock moeten halen

de meest gangbare flessen staan wel in de rekken, en er is een leuke stand met setjes/aanbiedingen..Waar je vaak flessen+glazen kan kopen
Ze hebben trouwens nog enkele setje Aberlour 'a bunahd batch 47 incl 2 glazen staan(moet je wel achter vragen)
0 x

Joske
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Joske » 03 Aug 2016, 11:59

Hallo,
Als Belg koop ik soms iets bij Drankdozijn.nl of drankgigant.nl.
Voor gewone flessen is drankdozijn goedkoper heb ik de indruk. Voor de exclusieve flessen zijn ze veel te duur. Maar dan hebben we het over flessen van € 300.
In België kost een Johny Walker red in de colruyt, vergelijkbaar met Albert Heijn, snel 19€!
Talisker gaat vlot naar € 39.
Brexit? Lage pond?
Niets van te merken.
In België is er elk jaar meer en extra taks en accijzen. Belastingen op belastingen.
Het goedkoopst momenteel is in Luxemburg en in Oost-Europa maar daar vertrouw ik het niet en heb je kans op nep.
De goedkoopste manier is kijken bij de zoekertjes en dan van een leek kopen voor een prikje :-)
0 x

Ruud W
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Ruud W » 03 Aug 2016, 12:05

Ondertussen alweer thuis.

De oogst:
1 black bottle
1 glwnfarclass 12y 1liter
1 glenn garioch 12y 1liter
1 glengoyne cask strenght
1 arran cask strenght.

Ik ben helemaal blij en men budget is ietsjes overschreden. :duimop
0 x
Afbeelding

whisky4wood
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor whisky4wood » 12 Jul 2017, 11:13

In mijn ogen zijn webwinkels het goedkoopst en actueel in prijs. Zeker bij hun aanbiedingsaanbod. Neemt niet weg dat je bij lokale slijterijen soms nog wel wat pareltjes tegen komt voor een mooie prijs. Laatst whiskysite.nl ontdekt en daar mooie aanbiedingen gezien. Ik blijf het wel belangrijk vinden om lokale middenstand te steunen dus als het verschil binnen de marge blijft van 10 procent dan koop ik liever bij een winkel. Heeft ook veel meer beleving. On topic: in België is in het algemeen de drank niet goedkoper, maar ook hiervoor geldt dat je zelf op zoek moet gaan.
0 x

marbru
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor marbru » 05 Jan 2018, 23:46

Als je voor meer dan 100 euro whisky koopt bij kleine slijterijtjes , kan je vaak 10% a 15% korting krijgen.

Laatst nog de set van 4 verschillende flessen Arran 1996 gekocht. Ongeveer 150 euro per stuk, dus 535 afgetikt.
Om te bewaren, want zo een set gaat stijgen in waarde. Was het laatste setje in Nedrland (in de Meern gekocht)
http://www.schaik-dranken.nl/home2/over ... ent/Whisky
0 x

Bram84
Aanbod sub-moderator
Aanbod sub-moderator

Ongelezen berichtdoor Bram84 » 06 Jan 2018, 00:00

Heb ze hier nog gezien vorige week voor 119€/fles... Oei... de waarde is opeens gedaald ;)
6 x

marbru
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor marbru » 08 Jan 2018, 20:17

kwestie van geduld hebben.
0 x

Terug naar “Vraag (gezocht) en aanbod en unieke koopjes”