IB: Signatory, ervaringen

Hier kan gediscussieerd worden en kunnen meningen en ervaringen gedeeld worden m.b.t. websites, verenigingen, clubs en commerciële instellingen inclusief leveranciers en Independend Bottlers, die al dan niet staan in de onderstaande geclassificeerde lijsten.
JayDie
Moderator
Moderator

IB: Signatory, ervaringen

Ongelezen berichtdoor JayDie » 28 Aug 2010, 21:43

He!

Iemand bekend(er) met bottelingen van Signatory? Zag zat ze eigenlijk een hele range mooi geprijsde bottelingen hebben. Interesting... Maar... is het ook wat?

Wat heb je er (zoal) van geproefd en wat vond je er van? Zowel in positieve als negatieve zin...
0 x
Slainte Mhath ([Slawncha-Va]), John

Afbeelding / Hobbybrouwer / Untappd / Hobbybrouwerij Jusk!

johan brugge
Forum goeroe
Forum goeroe

Re: What about IB Signatory? Ervaringen?

Ongelezen berichtdoor johan brugge » 28 Aug 2010, 21:54

Ik heb voorlopig, helaas, het genoegen gehad om slechts één fles van deze IB te proeven en dat is mijn Bowmore (zie topic van de tasting notes). Die fles heeft mij echt niet veel gekost (iets van 56 Euro of zo) en ik vind het super. En Piet ook.
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.

Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort

Piet
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Piet » 28 Aug 2010, 22:10

Ik heb er heel wat van Signatory staan. Bijna allemaal in metalen koker, natural colour en niet koud gefilterd. Behoorlijk wat oudjes bovendien.

Die paar die ik geproefd heb is al heel lang geleden en daar heb ik geen notities van.
Laat ik zeggen dat er kennelijk destijds genoeg reden is geweest om er meer van aan te schaffen.
Ik hoop dat die metalen deksels inmiddels niet zijn vastgeroest want ze moeten zo langzaamaan wel open :o
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat

I_SPEY
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor I_SPEY » 28 Aug 2010, 22:15

Piet schreef:Ik heb er heel wat van Signatory staan. Bijna allemaal in metalen koker, natural colour en niet koud gefilterd. Behoorlijk wat oudjes bovendien.

Die paar die ik geproefd heb is al heel lang geleden en daar heb ik geen notities van.
Laat ik zeggen dat er kennelijk destijds genoeg reden is geweest om er meer van aan te schaffen.
Ik hoop dat die metalen deksels inmiddels niet zijn vastgeroest want ze moeten zo langzaamaan wel open :o

Piet, met sommige dingen is het zo, dat als je ze 'n tijdje laat staan, ze steeds mooier en sterker worden. Dus, no hurry!
;)
0 x
Afbeelding
René - Friend of Ardbeg - Caol Ila - Lagavulin - Laphroaig and many Others
"Every closed eye is not sleeping, and every open eye is not seeing!"

Jock
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor Jock » 01 Sep 2010, 13:58

Heb heel wat van Signatory geproefd en heb nog enkele staan. Heb nog eenrestje Islay Vintage 1993 Ardbeg staan. Vroeger werd het "The White Ardbeg" genoemd. Ik vind de expressies van Signatory over het algemeen veel beter dan de Edradour expressies die Andrew Symington produceert.
Maar kortom, Signatory staat meestal voor kwalitiet
0 x

JayDie
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor JayDie » 01 Sep 2010, 14:14

Jock schreef:Maar kortom, Signatory staat meestal voor kwalitiet

Ervaring met bottelingen die je liever laat staan?
0 x

JayDie
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor JayDie » 11 Sep 2010, 10:05

Nou, m'n ervaring met de eerste Signatory botteling, Bowmore 19yo 1990 Signatory Vintage, is goed bevallen! :lekker
0 x

Piet
Moderator
Moderator

IB: Signatory, Clynelish vintage1989, 11yo

Ongelezen berichtdoor Piet » 12 Feb 2011, 19:26

Ik zie net dat ik zo'n 10 jaar geleden kans heb gezien een van de minst goede, zo niet slechtste Clynelish die ooit gebotteld is, te hebben aangeschaft.
Waarschijnlijk gekocht in 2002 toen was er nog niet zo'n zee van informatie beschikbaar ter ondersteuning van een aankoop.

Ik heb deze nog niet geproefd maar ik vind het oordeel van Serge niet onbelangrijk. Als ik in de MM-whisky-monitor kijk scored Clynelish over de hele range vrij hoog en zit deze in de lage regionen.

Het is een Clynelish vintage1989, 11yo (2001), 43% van Signatory op South-African Sherry butt.

Nu ik het zo lees snap ik er ook niets meer van "Matured in a South African Sherry butt for 11 years". Destijds zeker langs me heen gegaan. Bestaat er zoiets als Zuid Afrikaanse Sherry dat dan ook "Sherry" zou mogen heten :Scratch :HitHead
Nader onderzoek leert dat die inderdaad bestaat en ook zo genoemd wordt. Ik zie nu dat een enkeling die is opgevoed op zo'n South African Sherry butt er beter vanaf komt maar het meeste ligt onder de normaliter vrij hoge kwaliteitsnorm van een Clynelish.

Totdat ik deze zelf geproefd heb gaat Signatory op mijn zwarte-lijst :blacklist want zij zijn een van de weinigen die kans zien een Clynelish te verprutsen :boos

Als ik eens verder zoek lijkt het er op dat alleen Signatory en Chieftain's hiermee net na de millenniumwisseling geëxperimenteerd hebben. Ná 2002 zie ik ze niet meer terug.

En misschien moet de leverancier van destijds ook op die zwarte lijst omdat het lijkt dat er eerder een rariteit dan een kwaliteit is verkocht :o Gewaarschuwd ben ik er in elk geval niet voor.
0 x

kuifje
Actief lid
Actief lid

Re: IB: Signatory, ervaringen

Ongelezen berichtdoor kuifje » 12 Feb 2011, 23:47

ik heb heel wat Signatory's gehad over de jaren. In het algemeen een prima bottelaar. Nu heb ik een Linkwood van ze staan
0 x

JayDie
Moderator
Moderator

Re: IB: Signatory, Clynelish vintage1989, 11yo

Ongelezen berichtdoor JayDie » 13 Feb 2011, 12:22

Piet schreef:Totdat ik deze zelf geproefd heb gaat Signatory op mijn zwarte-lijst :blacklist want zij zijn een van de weinigen die kans zien een Clynelish te verprutsen :boos

Nou, nou, Piet! Beetje drastisch! Typisch gevalletje van 'alles over één kam scheren'? :nono
0 x

Piet
Moderator
Moderator

Re: IB: Signatory, Clynelish vintage1989, 11yo

Ongelezen berichtdoor Piet » 13 Feb 2011, 14:01

JayDie schreef:Nou, nou, Piet! Beetje drastisch! Typisch gevalletje van 'alles over één kam scheren'? :nono

Tsja, je kunt niet altijd genuanceerd zijn. Soms moet je een beetje chargeren. Hopen dat de IB's meelezen dan maar ;)

Dit wordt toch vooral ingegeven door de slechte uitschieters die je met enige regelmaat bij IB's ziet, bij de een meer dan de ander uiteraard.
Vandaar ook dit bericht: Tweede Whisky, 2de merken en labels, dat meen ik serieus en ik ben me er niet bewust van dat dit al gedaan zou worden... ze vertellen mij natuurlijk niet alles, maar toch.
0 x

Piet
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Piet » 13 Feb 2011, 20:54

En, geloof me of niet, maar ik heb er echt niet naar gezocht. Ik kijk wel naar de wat oudere whiskies.

Liep nu toevallig aan tegen een andere Signatory die bewijst dat je ze echt niet zo van het schap kunt kopen. En, dat ik ze zelf in het verleden wellicht ook in té goed vertrouwen heb gekocht.

Een Glen Isla 1977, 28yo Signatory Vintage (Cask Collection) in de aanbieding van € 196,99 voor € 159,99
Serge vond hem "interessant" en geeft 2-sterren (75 punten en dat lijkt nog hoog als je de smaakbeleving leest) en dan is natuurlijk toch de vraag of jij dat er ook voor over had gehad (even los van je limiet) voor wat achteraf blijkt een interessante ervaring te zijn, ... en zeker niet meer dan dat :Scratch Ik niet dus. En ja de fles is mooi en in giftbox.
0 x

Yapi
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Yapi » 20 Mar 2012, 20:01

gisteren echt genoten van de eenvoud maar heerlijkheid van de Fettercairn UCF van Signatory. In die mate zelfs - de fles heeft me om en bij de 30 euro gekost dankzij de actie op Whiskysite.nl - dat ik vandaag eens gekeken heb naar al die UCF bottelingen. Meningen van Serge, scores op whiskybase, malt maniacs enz. Wat blijkt nu, dat er HEEL WAT pareltjes onder die UCF series verschijnen. En dat steeds voor echt een behoorlijke tot zelfs spotprijs!!!!

Dus die gaan ook op het verlanglijstje :goedgedaan

Volgende maand waarschijnlijk verslag in "welke whisky heb je aangeschaft" :bigsmile
0 x
Afbeelding

liefmans
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor liefmans » 21 Mar 2012, 11:18

de ucf reeks is voor mij echt een reeks van flessen die je best eerst even proeft voor je ze aanschaft. Er zitten idd pareltjes tussen maar er zit ook veel middelmatig en zelf ronduit afgrijselijk spul tussen.

Gelukkig is dit een reeks met een vriendelijk prijskaartje (de meeste toch)
0 x
Afbeelding

Yapi
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Yapi » 21 Mar 2012, 12:07

liefmans schreef:de ucf reeks is voor mij echt een reeks van flessen die je best eerst even proeft voor je ze aanschaft. Er zitten idd pareltjes tussen maar er zit ook veel middelmatig en zelf ronduit afgrijselijk spul tussen.

Gelukkig is dit een reeks met een vriendelijk prijskaartje (de meeste toch)

Ja, je hebt zeker een punt. In die mate dat een 4-tal flessen op mijn verlanglijstje komen, en de rest door anderen mag gekocht worden ;)
0 x
Afbeelding

Terug naar “Discussies, ervaringen en meningen over websites, verenigingen, clubs en commerciële instellingen inclusief leveranciers en IB's”