Glen Scotia Expressies

Hier beperken we ons tot Schotse single malt, dus afkomstig van één distilleerderij.
HammerHead
Top bijdrager
Top bijdrager

Re: Glen Scotia Expressies

Ongelezen berichtdoor HammerHead » 22 Aug 2019, 20:46

shadowcollector schreef:
HammerHead schreef:En er is weer een nieuwe, speciaal voor WB members: https://shop.whiskybase.com/us/glen-scotia-1999.html

Verhaaltje erbij over de bijzondere jaargang 1999 en het Chinese investment fund dat zich richt op een meer "premium consumer experience"; dat wordt uiteraard ook een premium prijs... €155 voor een 19 jarige Glen Scotia.

Ik betaalde een paar maanden terug nog €65 voor de 15 jarige rum cask Feis Ile, dat lijkt me dan een veel betere deal.

Het was een rum cask Campbeltown release en dat was geen single cask maar een "limited edition" van 9500 flessen.
Dat dit in geen verhouding staat met een single cask release uit het eerste jaar van productie van de huidige eigenaar is dan aan je voorbij gegaan?

Beetje appels en peren vergelijken....

En de referentie naar de nieuwe eigenaar gaat over het vermoeden dat de komende jaren we premium releases gaan krijgen in een mooi houten kistje met een evenzo mooie fles erbij :o :o

Maar ieder zijn eigen meug...

Ik zie niet in waarom een fles uit het eerste produktiejaar na heropening duurder zou moeten zijn, behoudens het inspelen op een inmiddels toch redelijk verziekte markt, waar het alleen nog maar draait om schaarste, marketingtermen als exlusive, premium en limited en maximale rendementen.

Ieder zijn meug inderdaad, maar 155 euro voor een 19 jarige single cask Glen Scotia is in mijn optiek gewoon (te) veel geld. Ik moet zeggen dat ik inderdaad vooral getriggerd werd door het Chinese investeringsfonds. Ik begin zo langzamerhand behoorlijk allergisch te worden voor alles waar Chinezen ook maar een kleine vinger in de pap hebben. Die doen dat in elk geval niet omdat ze nu zo begaan zijn met de Schotse whisky industrie, ik vertrouw ze voor geen cent.
1 x

Reichenbach
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 22 Aug 2019, 21:55

HammerHead schreef:.... Die doen dat in elk geval niet omdat ze nu zo begaan zijn met de Schotse whisky industrie, ik vertrouw ze voor geen cent.
Doet me denken aan een programma met zo'n Hongkong Chinees met tientallen kapitale flessen Chateau Petrus in zijn minuscule appartement. Hij dronk deze aangelengd met sinaasappelsap omdat hij eigenlijk niet van wijn hield.
2 x

Demas
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Demas » 25 Aug 2019, 09:29

Reichenbach schreef:
HammerHead schreef:.... Die doen dat in elk geval niet omdat ze nu zo begaan zijn met de Schotse whisky industrie, ik vertrouw ze voor geen cent.
Doet me denken aan een programma met zo'n Hongkong Chinees met tientallen kapitale flessen Chateau Petrus in zijn minuscule appartement. Hij dronk deze aangelengd met sinaasappelsap omdat hij eigenlijk niet van wijn hield.

Damn..
0 x

Mark
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Mark » 07 Nov 2019, 21:35

shadowcollector schreef:
HammerHead schreef:En er is weer een nieuwe, speciaal voor WB members: https://shop.whiskybase.com/us/glen-scotia-1999.html

Verhaaltje erbij over de bijzondere jaargang 1999 en het Chinese investment fund dat zich richt op een meer "premium consumer experience"; dat wordt uiteraard ook een premium prijs... €155 voor een 19 jarige Glen Scotia.

Ik betaalde een paar maanden terug nog €65 voor de 15 jarige rum cask Feis Ile, dat lijkt me dan een veel betere deal.

Het was een rum cask Campbeltown release en dat was geen single cask maar een "limited edition" van 9500 flessen.
Dat dit in geen verhouding staat met een single cask release uit het eerste jaar van productie van de huidige eigenaar is dan aan je voorbij gegaan?

Beetje appels en peren vergelijken....

En de referentie naar de nieuwe eigenaar gaat over het vermoeden dat de komende jaren we premium releases gaan krijgen in een mooi houten kistje met een evenzo mooie fles erbij :o :o

Maar ieder zijn eigen meug...

Toevallig de 15 jarige rum cask al gedronken Shadowcollector?
1 x

Terug naar “Schotse single malt (Scottish Single Malt)”