Goede betaalbare bourbon

Verenigde Staten van Amerika en Canada verdienen een eigen plek.
Gebruikersavatar
Tom2
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2149
Lid geworden op: 02 Dec 2014, 18:39
Locatie: Turnhout

Re: Goede betaalbare bourbon

Ongelezen berichtdoor Tom2 » 31 Jan 2019, 01:16

LMLTwhisky schreef:Hallo iedereen!

Iemand deze "Tennessee Bourbon 2003 TWM" al geproefd? Heb m gekregen maar twijfel opdrinken of ruilen.
Afbeelding
Grt


pascaldo schreef:
https://www.whiskybase.com/whiskies/whi ... n-2003-twm

Als je deze al niet hebt gezien :)


LMLTwhisky schreef:Dag Pascaldo
Heb m gezien maar slechts 2 beoordelingen, 1 goede en 1 wat minder. Had graag iets meer info. Toch bedankt!





Erg triest is dit, je komt hier vragen of iemand ervaring heeft met deze bourbon, terwijl je hem zelf op whiskybase 92 punten hebt gescoord!!
Bijlagen
triest.png
triest.png (113.22 KiB) 2633 keer bekeken
4 x
Afbeelding

LMLTwhisky
Actief lid
Actief lid
Berichten: 40
Lid geworden op: 12 Sep 2017, 18:26

Re: Goede betaalbare bourbon

Ongelezen berichtdoor LMLTwhisky » 31 Jan 2019, 08:19

Dat stond er inderdaad, heb t verwijderd want ik weet zelf niet hoe t daar komt. Heb m van de week gekregen en daarvoor nog nooit gezien en zeker niet gedronken. Inderdaad stom maar u moet toch maar niet te snel vanalles triestig vinden.
0 x

Gebruikersavatar
Dre
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 3042
Lid geworden op: 16 Dec 2015, 01:03
Locatie: Breda

Re: Goede betaalbare bourbon

Ongelezen berichtdoor Dre » 31 Jan 2019, 08:24

LMLTwhisky schreef:Dat stond er inderdaad, heb t verwijderd want ik weet zelf niet hoe t daar komt.

Heb ik óók! Nog nooit ene druppel whisky op, en opeens blijk ik er bij ruim 700 een score te hebben staan... :Scratch
:gnif
4 x

Gebruikersavatar
WhiskyLiam
Senior
Senior
Berichten: 432
Lid geworden op: 23 Mar 2014, 15:01

Re: Goede betaalbare bourbon

Ongelezen berichtdoor WhiskyLiam » 03 Mar 2019, 00:55

In de laatste maanden flink de wereld van de bourbons aan het ontdekken, heb een redelijk aantal staan maar vooralsnog kan er niks tippen aan de Noah's Mill. Heb 'm op WB 88 punten gegeven. Water vermoord hem helemaal, gewoon lekker op 57,15% drinken. Woodspice, kaneel, niet heel veel rogge gelukkig, goede vrij lange afdronk. Dikke aanrader!

:usa
3 x

HupsendeHippie
Actief lid
Actief lid
Berichten: 42
Lid geworden op: 03 Mei 2017, 10:58
Locatie: Driebergen-Rijsenburg

Re: Goede betaalbare bourbon

Ongelezen berichtdoor HupsendeHippie » 09 Mei 2019, 17:25

WhiskyLiam schreef:In de laatste maanden flink de wereld van de bourbons aan het ontdekken, heb een redelijk aantal staan maar vooralsnog kan er niks tippen aan de Noah's Mill. Heb 'm op WB 88 punten gegeven. Water vermoord hem helemaal, gewoon lekker op 57,15% drinken. Woodspice, kaneel, niet heel veel rogge gelukkig, goede vrij lange afdronk. Dikke aanrader!

:usa


Die Noah's Mill had ik laatst bij een proeverij. Erg bijzonder inderdaad. De eerste ooit waar ik 'kurkuma' in de proefnotitie heb gezet. Maar dat kan natuurlijk ook aan mij liggen :-D Het klinkt ook niet persé lekker, dat realiseer ik me, maar dat was het wel!
1 x

Gebruikersavatar
Reichenbach
Moderator
Moderator
Berichten: 3945
Lid geworden op: 11 Feb 2017, 18:53
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: Goede betaalbare bourbon

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 09 Mei 2019, 20:41

HupsendeHippie schreef:... De eerste ooit waar ik 'kurkuma' in de proefnotitie heb gezet. ... Het klinkt ook niet persé lekker,
Ik associeer het beetje met wrang en bitter, maar misschien was de whiskey gewoon erg geel.
0 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"

Harold
Actief lid
Actief lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 17 Mar 2012, 14:07

Re: Goede betaalbare bourbon

Ongelezen berichtdoor Harold » 21 Jun 2020, 17:15

Na jaren voornamelijk Schotse, Ierse en Japanse whisk(e)y's gedronken te hebben, wil ik ook eens een Bourbon gaan proberen. Ik zoek iets wat wat zoetig is in de afdronk. Her en der wordt wel eens geschreven dat enkele Bourbons karamel als onderdeel van het smaakprofiel hebben. Als dat ook duidelijk aanwezig is in de afdronk, dan lijkt me dat wel wat.

Een relatief zachte Bourbon met bij voorkeur dus karamel (en wellicht wat chocolade en/of vanille) in het smaakprofiel en de afdronk, die lekker lang mag zijn. Mag ook hints van fruit bevatten. Zeker niet scherp of rokerig. Het moet makkelijk weg te drinken zijn i.v.m. het warme weer. De stevige, rokerige whisky's zijn wat mij betreft meer voor de wintermaanden. :bigsmile

Is er binnen het standaard Gall en Gall assortiment iets wat hieraan voldoet? Four Roses Small Batch wellicht?
0 x

Gebruikersavatar
Reichenbach
Moderator
Moderator
Berichten: 3945
Lid geworden op: 11 Feb 2017, 18:53
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: Goede betaalbare bourbon

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 21 Jun 2020, 19:21

Harold schreef:Four Roses Small Batch wellicht?
Ik ben ook liefhebber van Four Roses, de Single Barel is erg goed voor zijn geld. Regelmatig in de aanbieding voor onder de dertig euro.

Let wel op dat iedere fles weer anders kan zijn, ze hebben tien verschillende varianten, al ben ik nog nooit een slechte tegengekomen..
0 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"

Timonnekke
Actief lid
Actief lid
Berichten: 37
Lid geworden op: 23 Apr 2018, 16:39

Re: Goede betaalbare bourbon

Ongelezen berichtdoor Timonnekke » 21 Jun 2020, 20:24

De four roses single barrel die in Nederland verkrijgbaar is dat is altijd hetzelfde recept. Alsnog zit er lichte variatie tussen de flessen, dat is de charme van single barrel :).
Ze variëren van dikke prima tot uitmuntend!
1 x

Harold
Actief lid
Actief lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 17 Mar 2012, 14:07

Re: Goede betaalbare bourbon

Ongelezen berichtdoor Harold » 21 Jun 2020, 21:34

Hoe zouden jullie het smaakpalet en afdronk omschrijven van de FR Single Barrel? Hij is wat sterker qua alcohol zag ik, maar dat hoeft niet altijd te betekenen dat hij een stevige bite heeft.
0 x

Gebruikersavatar
Reichenbach
Moderator
Moderator
Berichten: 3945
Lid geworden op: 11 Feb 2017, 18:53
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: Goede betaalbare bourbon

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 21 Jun 2020, 22:24

Ik vind het altijd wat lastig smaken te omschrijven, maar naar mijn mening een echte bourbon. Wat zoet, vanille en toffee. Ook eiken natuurlijk en lekker bitter-grassig van de rogge die er in zit. Tenminste dat is de associatie die ik er mee heb. De SB is wat meer intens hier in. De rogge blijft wat langer hangen, al zijn er ook varianten geweest waarbij ik de nasmaak wat korter vond.
1 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"

Gebruikersavatar
WhiskyLiam
Senior
Senior
Berichten: 432
Lid geworden op: 23 Mar 2014, 15:01

Re: Goede betaalbare bourbon

Ongelezen berichtdoor WhiskyLiam » 25 Jun 2020, 02:17

Als je zoet wilt kan ik je vooral wheated bourbons aanraden, zoals Maker's Mark, Larceny, en Weller. Sowieso is het met bourbons naar mijn mening verstandig ze lang te laten ademen voordat je ze drinkt, de neus en de smaak veranderd heftig na zeker een half uur in een afgedekt glas. Dat afdekken klinkt tegenstrijdig met "laten ademen" maar ik merk duidelijk verschil. De zoetere tonen komen pas laat door.
3 x

Gebruikersavatar
Kapre
Senior
Senior
Berichten: 180
Lid geworden op: 04 Jan 2011, 12:11
Locatie: Utrecht

Re: Goede betaalbare bourbon

Ongelezen berichtdoor Kapre » 25 Jun 2020, 12:13

Twee bourbons die ik zelf erg goed vind...
Eagle Rare 10
Wild Turkey Rare Breed

Eagle Rare is van de Buffalo Trace distillery.
Overigens is de standaard Buffalo Trace ook goed, helaas alleen niet meer op 45 % te krijgen in Nederland, alleen nog 40 %.
Daarnaast inderdaad Four Roses Single Barrel & Small Batch.
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Reichenbach
Moderator
Moderator
Berichten: 3945
Lid geworden op: 11 Feb 2017, 18:53
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: Goede betaalbare bourbon

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 25 Jun 2020, 20:00

Kapre schreef:Tverigens is de standaard Buffalo Trace ook goed, helaas alleen niet meer op 45 % te krijgen in Nederland,
Niet meer? Was dat dan ooit wel het geval?

Naar mijn mening kunnen de meeste bourbons wat wat meer gebruiken dan de minimale 40%
0 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"

Gebruikersavatar
WhiskyLiam
Senior
Senior
Berichten: 432
Lid geworden op: 23 Mar 2014, 15:01

Re: Goede betaalbare bourbon

Ongelezen berichtdoor WhiskyLiam » 26 Jun 2020, 01:43

Reichenbach schreef:
Kapre schreef:Tverigens is de standaard Buffalo Trace ook goed, helaas alleen niet meer op 45 % te krijgen in Nederland,
Niet meer? Was dat dan ooit wel het geval?

Naar mijn mening kunnen de meeste bourbons wat wat meer gebruiken dan de minimale 40%

Literflessen waren (zijn?) gebotteld op 45%.
0 x


Terug naar “Noord Amerikaanse Whiskey en Whisky”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten