World Whisky Awards

Hier bespreken we Whisky als zijnde de "Gouden Godendrank" in de volle breedte.
fernjef
Actief lid
Actief lid

World Whisky Awards

Ongelezen berichtdoor fernjef » 22 Dec 2015, 13:50

Afgelopen oktober zijn de inschrijvingen voor de "World Whisky Awards" weer gesloten. In Maart 2016 komen de winnaars van de verschillende categoriën weer naar buiten. Ik ben benieuwd wat jullie zouden kiezen als de beste Whiskies van de wereld. The World Whisky Awards bedoordeelt ongeveer 612 verschillende categoriën. Ik wil me beperken tot de paar categoriën waarvan ik denk dat die op dit forum het meest interessant zijn.

Vraag:
Welke top 3 zou jij opgeven voor de titel "Beste Whisky van 2016" in de volgende categoriën:
1 - World's Best blended Malt.
2 - World's Best blended Whisky.
3 - World's Best Single Malt Whisky.

Uiteraard kan je ook slechts één categorie vermelden indien je de andere categoriën niet/nauwelijks drinkt.

Als er veel respons komt en er ontstaat een beeld, dan kunnen we misschien wel aan een moderator vragen om hier een poll van te maken. Dan kunnen we in Maart kijken of we dezelfde papillen hebben als de jury van de "World Whisky Awards".
0 x
Afbeelding

Peter87
Forum goeroe
Forum goeroe

Re: World Whisky Awards

Ongelezen berichtdoor Peter87 » 22 Dec 2015, 15:15

Blended malt heb ik niet gedronken.
De beste blend die ik heb gedronken is de compass box flaming heart. Maar veel meer ken ik er niet.
En binnen mijn geproefde whisky's maakt de ledaig vw wel een kans voor single malt denk ik.
Ik heb eigenlijk vooral veel oudere dingen geproefd.
0 x
Afbeelding
Whiskydudes

Whisky drinken is net als Bbqen. Als je haast hebt moet je er niet aan beginnen!

Well I woke up Sunday morning, with no way to hold my head that didn’t hurt
And the beer I had for breakfast wasn’t bad so I had one more for dessert.-Johnny Cash

Noxa
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Noxa » 22 Dec 2015, 17:09

Misschien dat Kilchoman kans maakt? Komend jaar brengen ze hun 10yo uit geloof ik.

Blenden malt, Compass Box Cask The Peat Monster Cask Strengt. Dat is de enige blended malt die ik geproefd heb maar dat was wel een aangename verassing! Ze wordt alleen verkocht in flessen van 1,5 liter, niet echt een praktisch formaat.
0 x

caskstrength
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor caskstrength » 23 Dec 2015, 07:57

In de lijn van de recente awards verwacht ik dat er een hoop overzeese whiskies hoge ogen zullen gooien. Ik heb te weinig nieuwe releases geproefd om te kunnen aangeven welke nu echt goed zijn.
Wat ik iig van de Schotse releases weet is dat sommige special releases van Diageo goed zijn ontvangen, maar de meesten zijn schrikbarend duur. Kilkerran heeft veel lof gekregen voor z'n WIP bourbon CS. Qua blend zie ik de this is not a luxury whisky hoge ogen gooien.
0 x
Affirmanti incumbit probatio

Peter87
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Peter87 » 23 Dec 2015, 11:04

Kilkerran inderdaad. Die had ik even over het hoofd gezien.
0 x
Afbeelding
Whiskydudes

Whisky drinken is net als Bbqen. Als je haast hebt moet je er niet aan beginnen!

Well I woke up Sunday morning, with no way to hold my head that didn’t hurt
And the beer I had for breakfast wasn’t bad so I had one more for dessert.-Johnny Cash

Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”