Gezellig aan de bar...

Een onderwerp past niet onder een van de andere rubrieken maar heeft wel "iets" met Whisky te maken. "Iets" mag ruim worden uitgelegd. In "Gezellig aan de bar..." is plaats voor ditjes en datjes.
JayDie
Moderator
Moderator

Re: Gezellig aan de bar...

Ongelezen berichtdoor JayDie » 06 Jan 2010, 21:04

Ah, de nieuwe "Whisky Passion" komt eraan! Vanaf 29 januari 2010 in de winkel. Ik ben benieuwd... ik heb op het Whisky Festival 2009 in Leiden een machtiging afgegeven en een abonnement genomen. Tot op heden nog niets afgeschreven... ben benieuwd!
0 x
Slainte Mhath ([Slawncha-Va]), John

Afbeelding / Hobbybrouwer / Untappd / Hobbybrouwerij Jusk!

Jock
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor Jock » 06 Jan 2010, 21:34

Vanavond moet ik bekennen, zit ik aan de Loyaal, Zeer Oude Jenever van de Ooijevar. Lekkere frisse Oude Jenever. Uiteraard vol met toevoegingen die bij Single Malt onnacceptabel is, maar toch kan ik zo nu en dan heerlijk genieten van zo'n borrel.

Jock
0 x

Piet
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Piet » 06 Jan 2010, 21:52

Mea culpa .... ik zal het maar bekennen. Ik heb gisteren alcoholische dranken door de gootsteen gespoeld :HitHead

Verhuisactiviteiten bij de schoonmoeder (Den Bosch).
Er stond een half volle fles Venezuelaanse brandy al 17 jaar geleden geopend. En een, ook half volle fles oud Hollandse likeur ... iets van Goud.......?
Ik kon niet de moed opbrengen er aan te ruiken laat staan te proeven .... en dat terwijl ik laat op de dag wel echt aan iets sterks toe was....
Thuis voor het slapen gaan toch maar een Macduff 17yo, The Ultimate genomen.
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat

KSB66
Top bijdrager
Top bijdrager

Re: USA Smiley zoals onze Schotse "heffer"

Ongelezen berichtdoor KSB66 » 08 Jan 2010, 12:04

Dacht dat jij meer een 'Jazzman ' was. :violin
Kwam deze site onlangs tegen. De combinatie spreekt me wel aan.
http://www.maltmetal.se/
0 x

macoffringa
Whiskyschrijver
Whiskyschrijver

Ongelezen berichtdoor macoffringa » 08 Jan 2010, 17:51

Bas,
Lees en huiver 8-)
Mijn eerste LP was Led Zeppelin II (in 1969). Het nummer Killing Floor (aka The Lemon Song) deed het helemaal voor mij en vanaf dat moment begon ik me in de blues te interesseren. Op de middelbare school speelde ik basgitaar in een hardrock/blues band en in het midden van de 80-er jaren van de vorige eeuw heb ik een paar jaar geluid en licht verzorgd van een Nederlandse bluesrockband. Daarna heb ik mezelf tenorsax leren spelen en begon me steeds meer in de jazz te verdiepen, de intelligente broer van de blues
Ik ben echter een echte blues-man in hart en nieren, vandaar dat ik nu met overgave werk aan het vervolg op Whisky & Jazz: Bourbon & Blues, right up your alley! Het gaat hoogstwaarschijnlijk in de VS verschijnen in het voorjaar van 2011.
Nog even geduld dus.

Cheers, :Slainte :usa
MacBlues
0 x

KSB66
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor KSB66 » 08 Jan 2010, 18:52

Aha, ik huiver niet zo snel :lol:
Mijn eerste Lp was die van Ted Nugent - Scream Dream.
Nog steeds fan van die man.Zeker kan ik blues waarderen maar het mag van mij best wel steviger.Moeders is een jazzfan dus heb thuis genoeg gehoord. Behalve die moderne jazz ; dat gaat er bij mij niet in. :Cry

Mischien vind je dit ook wel leuk, ik wel iig.
Anthology Of American Folk Music
0 x

Jock
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor Jock » 10 Jan 2010, 22:35

KSB66 schreef:Aha, ik huiver niet zo snel :lol:
Mischien vind je dit ook wel leuk, ik wel iig.
Anthology Of American Folk Music

Anthology Of American Folk heb ik toevallig als Kerst kado gekregen in 2008. Heerlijk muziek. Right up my street.

Jock
0 x

macoffringa
Whiskyschrijver
Whiskyschrijver

Koud, koud, koud

Ongelezen berichtdoor macoffringa » 11 Jan 2010, 17:25

Laatst gewijzigd door macoffringa op 11 Jan 2010, 20:21, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x

Jock
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Re: Koud, koud, koud

Ongelezen berichtdoor Jock » 11 Jan 2010, 19:53

macoffringa schreef:M.a.w. tijd voor een dram http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/8447023.stm

Yup. Ik had mijn broer aan de lijn vd week. Peebles in The Borders is helemaal van de buitenwereld afgesloten, daar is het zout ook op. Isobel Gardiner van Glenkinchie mailde mij dat de vrachtwagens met voorraad niet naar de distillery kunnen komen. De eigen vooorraad kan niet weg.
Batten down the hatches and get a decent dram out till its over

Jock
0 x

chris
Top bijdrager
Top bijdrager

Re: Koud, koud, koud

Ongelezen berichtdoor chris » 11 Jan 2010, 21:05

Perfect weer voor een goede dram,op dit moment een lekkere bel Glenmorangie Lasante :Slainte
0 x
Afbeelding

macoffringa
Whiskyschrijver
Whiskyschrijver

Re: Gezellig aan de bar... met Avatar

Ongelezen berichtdoor macoffringa » 12 Jan 2010, 23:09

Beste filmliefhebbers onder de forumers.
Vanmiddag ben ik met een Charlestonian vriend van me naar Avatar geweest, in 3D met surround sound, in een IMAX theater (screen 40x40 feet). Als je het over een echte Out of this World ervaring wilt hebben, nou , dan is dit er een. Nog nooit zoiets fantastisch op filmtrucage en animatiegebied gezien. Het is alsof je zelf op de planeet Pandora bent.
Lord of the Rings is er Bambi in Nieuw-Zeeland bij.
Ik weet niet of ie al in Nederland is,maar dit is een Must See!
MacOffringa, zojuist terug op Aarde
0 x

JayDie
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor JayDie » 13 Jan 2010, 08:23

Avatar... ik heb trailers gezien in de bios, maar het lijkt me echt geen film voor mij! Kijk, Lord of the Rings is nog leuk; beetje fantasy, maar die Avatar wordt me iets te fanta!

Ik hoor dat deze film overal een hit is (ja, ook al in Nederland), maar kan me er dus nog weinig bij voorstellen. Het trekt me absoluut niet!

Daarnaast las m'n vriendin gisteren dat de film Avatar je depressief kan maken! :lol: Precies om wat Hans beschrijft: die wereld is zo perfect dat je, na de film, depressief wordt dat je weer terug moet naar 'deze' wereld! :HitHead
0 x
Slainte Mhath ([Slawncha-Va]), John

Afbeelding / Hobbybrouwer / Untappd / Hobbybrouwerij Jusk!

KSB66
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor KSB66 » 13 Jan 2010, 08:58

Ik had op diverse sites al trailers gezien maar had niet gelijk het ' must see' gevoel. Maar iedereen is er laaiend enthousiast over dat ik hem wel ga kijken-- thuis. Word ie hier in NL eigenlijk wel in 3d vertoond?
Maar iedereen was ook enthousiast over Inglorious Bastards .. maar wat een ouwehoer( excusé le mot) film.
0 x

Piet
Moderator
Moderator

Re: Gezellig aan de bar... Avatar, the movie

Ongelezen berichtdoor Piet » 13 Jan 2010, 10:06

Hier staat een lange trailer op extra wide-screen formaat.....http://www.avatarmovie.com/

Ik denk dat het wel "je ding" moet zijn. Het spreekt je aan of niet (waar heb ik dat meer gehoord ? ). En "....in 3D met surround sound, in een IMAX theater (screen 40x40 feet)."... zal zeker het verschil maken. Daarvan hebben we er in NL maar enkelen.

Lord of the Rings heb ik in mijn diensttijd gelezen en de film was een must (echter thuis op een klein scherm), en vind ik nog steeds prachtig.... ook het verhaal. Nu, in omgekeerde volgorde (is er een boek van ?) mis ik de drive nog..... (zo wie zo ga ik zelden naar een bioscoop...)
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat

p_froes
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor p_froes » 13 Jan 2010, 10:35

Nou ik wist ook niet wat ik moest verwachten, maar dit is gewoon een topfilm, die je gewoon in IMAX 3D moet hebben gezien. 3D is een groot deel van wat deze film zo goed maakt (alsof je er zelf bij bent), en dat haal je uit de trailers sowieso niet.
0 x
Life is too short to drink bad whisky

Terug naar “Alle overige onderwerpen die niet passen onder een andere rubriek”