:smullen vriend van mij kocht vorige week een Loch lomond Singel malt in Duitsland voor 14 euro... das lekekr voor dat geld
Dat is de slechtste fles die ik ooit gekocht heb. Hij staat daar al een half jaar in de kast... ik durf hem niet opnieuw open te doen, uit schrik dat ik me weer zo rot voel als op het moment dat ik hem opendeed en proefde. Uiteraard valt over smaken en kleuren niet te twisten, maar het eerste bediscussieren we hier naar hartelust.

Omdat JacobaEd zo enthousiast is, ga ik mijn angsten aan de kant zetten en hem nog een kans geven, als het tegenvalt is hij voor de mixer.
Voor het overige koop ik zelf steeds minder whisky onder 25 Euro, niet uit principe, maar omdat de whisky die ik wil meer dan 25 Euro kost. Hoewel ik ermee akkoord ben dat Aberlour 10yo goed is en dat voor de prijs Glen Grant Major's Reserve een positieve verrassing is. Die laatste proefde ik zonder hem te kennen bij een vriend en ben hem achteraf gaan kopen... de prijs viel dus echt wel mee: 19 Euro. Glenfiddich 12yo vind ik ook lekker.