HWF VBT-8: Sample 7 (8 t/m 14 november)
- defeatless
- Moderator

- Berichten: 3577
- Lid geworden op: 11 Jun 2014, 23:45
- Locatie: Wageningen
Re: HWF VBT-8: Sample 7 (8 t/m 14 november)
Ik moet Soundwave toch wel een beetje gelijk geven.
Hoewel ik niet veel ervaringen heb met Rye, heb ik wel deze: https://www.whiskybase.com/whisky/45159/millstone-2004 op.
In mijn belevenis was deze batch toch romiger en wat vettiger dan deze batch. De vergelijking met de neus en de smaak gaan ook niet helemaal op. Het is al een tijdje geleden, maar in mijn beleving was deze batch wat minder.
Desalniettemin Kudo's voor Zuidam!
Hebben jullie nog een '96 staan?
Hoewel ik niet veel ervaringen heb met Rye, heb ik wel deze: https://www.whiskybase.com/whisky/45159/millstone-2004 op.
In mijn belevenis was deze batch toch romiger en wat vettiger dan deze batch. De vergelijking met de neus en de smaak gaan ook niet helemaal op. Het is al een tijdje geleden, maar in mijn beleving was deze batch wat minder.
Desalniettemin Kudo's voor Zuidam!
Hebben jullie nog een '96 staan?
0 x
- squaadgras
- Forum goeroe

- Berichten: 4047
- Lid geworden op: 21 Jun 2015, 23:04
Re: HWF VBT-8: Sample 7 (8 t/m 14 november)
Eerste 100% Rye die ik achter de kiezen heb, leuk om geproefd te hebben. Niet iets waar ik persoonlijk geld aan zou uitgeven (de sinaasapppellikeur was voor mij way-too aanwezig), maar als proevertje van alles zeker de moeite waard om eens uit te proberen (en mijn horizon te verbreden). Kom voorlopig steeds weer terug bij m'n grote voorkeur: de single malt.
4 x
2 ∞ & →
- caskstrength
- Forum goeroe

- Berichten: 3542
- Lid geworden op: 04 Jun 2013, 01:46
Re: HWF VBT-8: Sample 7 (8 t/m 14 november)
Wie bedoel je met "jullie" Alex?
Zuidam verkoopt niet rechtstreeks, voor zover ik weet.
Dus dat zou dan toch via een slijter moeten.
Als je met "jullie" de organisatie bedoelt, dan is het antwoord ja. Ik maak hem nu nog even niet open, omdat ik voor mijn doen al genoeg open heb. Als hij open gaat, dan komt hij in de samplelijst!
Zuidam verkoopt niet rechtstreeks, voor zover ik weet.
Dus dat zou dan toch via een slijter moeten. Als je met "jullie" de organisatie bedoelt, dan is het antwoord ja. Ik maak hem nu nog even niet open, omdat ik voor mijn doen al genoeg open heb. Als hij open gaat, dan komt hij in de samplelijst!
0 x
Affirmanti incumbit probatio
- defeatless
- Moderator

- Berichten: 3577
- Lid geworden op: 11 Jun 2014, 23:45
- Locatie: Wageningen
Re: HWF VBT-8: Sample 7 (8 t/m 14 november)
caskstrength schreef:Wie bedoel je met "jullie" Alex?
Zuidam verkoopt niet rechtstreeks, voor zover ik weet.Dus dat zou dan toch via een slijter moeten.
Als je met "jullie" de organisatie bedoelt, dan is het antwoord ja. Ik maak hem nu nog even niet open, omdat ik voor mijn doen al genoeg open heb. Als hij open gaat, dan komt hij in de samplelijst!
Tis een topper en nergens meer te krijgen, dus het was meer als vraag met hele lieve puppyogen naar Zuidam bedoeld.
0 x
Re: HWF VBT-8: Sample 7 (8 t/m 14 november)
Ha, ha, dus toch Millstone, de vorm komt er op tijd aan
.
Tav de discussie wel/niet lekker tav verschillende batches, my 2 pence. Ik kreeg gisteren, stomtoevallig, 2 glaasjes onder mijn neus geschoven met de vraag wat, wat was. Beiden leken totaal niet op elkaar, en één vd 2 kwam angstvallig overeen met deze sample. Bleek dat in beide glaasjes Millstone Rye 100 te zitten, maar dus met een verschil in geur en smaak van dag en nacht, de ene vond ik (persoonlijk dus) erg lekker en de andere weinig aan (de sunkist versie). De ene batch was van dit jaar, en de andere van vorig jaar. Ik heb helaas niet opgeschreven wat nu wat was (beide hadden iig wel dezelfde distillatie datum), helaas dus.
Conclusie was o.a. gisteren wel dat er zich een enorme batch variatie bij deze Rye's lijkt voor te doen (leek echt verschillende drank), en je dus goed moet opletten/schrijven welke je gedronken hebt zou je er een flesje van willen aanschaffen aan de hand daarvan om teleurstelling te voorkomen.
Grtz,
EMalt
Tav de discussie wel/niet lekker tav verschillende batches, my 2 pence. Ik kreeg gisteren, stomtoevallig, 2 glaasjes onder mijn neus geschoven met de vraag wat, wat was. Beiden leken totaal niet op elkaar, en één vd 2 kwam angstvallig overeen met deze sample. Bleek dat in beide glaasjes Millstone Rye 100 te zitten, maar dus met een verschil in geur en smaak van dag en nacht, de ene vond ik (persoonlijk dus) erg lekker en de andere weinig aan (de sunkist versie). De ene batch was van dit jaar, en de andere van vorig jaar. Ik heb helaas niet opgeschreven wat nu wat was (beide hadden iig wel dezelfde distillatie datum), helaas dus.
Conclusie was o.a. gisteren wel dat er zich een enorme batch variatie bij deze Rye's lijkt voor te doen (leek echt verschillende drank), en je dus goed moet opletten/schrijven welke je gedronken hebt zou je er een flesje van willen aanschaffen aan de hand daarvan om teleurstelling te voorkomen.
Grtz,
EMalt
4 x
Re: HWF VBT-8: Sample 7 (8 t/m 14 november)
Een Rye. Kei tof om ook dit te proeven bij deze VBT; never had one. Ik denk dat ik 'm te specifiek vind (Mint in de neus? Iemand? Echt niet? Mijn god, kon er niet omheen..) om een hele fles van te kopen. Maar cool om eens gehad te hebben. Keep educating me, guys
.
.
0 x
-
roylubbers
- Senior

- Berichten: 197
- Lid geworden op: 10 Aug 2015, 20:08
- Locatie: Enschede
Re: HWF VBT-8: Sample 7 (8 t/m 14 november)
Huh?
Volgens wb heb ik deze in mijn kastagenda staan! Morgen maar eens kijken of hetje echt, dezelfde batch is, want hoewel mijn fles al half leeg is, kwam ie geen moment bij me op... zo vee sinaasappel heb ik nog niet eerder geproefd (in whisky).
Maar eens dit sample h2h proeven met mijn fles.
Volgens wb heb ik deze in mijn kastagenda staan! Morgen maar eens kijken of hetje echt, dezelfde batch is, want hoewel mijn fles al half leeg is, kwam ie geen moment bij me op... zo vee sinaasappel heb ik nog niet eerder geproefd (in whisky).
Maar eens dit sample h2h proeven met mijn fles.
0 x
Re: HWF VBT-8: Sample 7 (8 t/m 14 november)
Nickolaas schreef:Een Rye. Kei tof om ook dit te proeven bij deze VBT; never had one. Ik denk dat ik 'm te specifiek vind (Mint in de neus? Iemand? Echt niet? Mijn god, kon er niet omheen..) om een hele fles van te kopen. Maar cool om eens gehad te hebben. Keep educating me, guys.
mint.. nee.. wel verse munt in de zin van het muntblad, de kruidigheid en tergelijkertijd het frisse
0 x
- WhiskyDudes
- (Whisky)Professional

- Berichten: 4942
- Lid geworden op: 24 Feb 2015, 09:06
- Locatie: Drenthe
Re: HWF VBT-8: Sample 7 (8 t/m 14 november)
Goed te lezen dat deze dram ook weer een leuke Mindfuck voor velen was
De Cointreau zweem die als een duistere deken voor mij over deze dram hangt is voor mij ook reden om 'm niet te willen kopen. Het zal ongetwijfeld te maken hebben met een bijna Cointreau vergiftiging 20 jaar geleden
Ik heb weinig Rye gehad, maar ik vind deze dram meer iets van een likeur weg hebben als van whisky....
Op naar nummer 8, last but certainly not least
De Cointreau zweem die als een duistere deken voor mij over deze dram hangt is voor mij ook reden om 'm niet te willen kopen. Het zal ongetwijfeld te maken hebben met een bijna Cointreau vergiftiging 20 jaar geleden
Ik heb weinig Rye gehad, maar ik vind deze dram meer iets van een likeur weg hebben als van whisky....
Op naar nummer 8, last but certainly not least
0 x
Re: HWF VBT-8: Sample 7 (8 t/m 14 november)
Ze zijn gul geweest bij Zuidam
Had deze niet direct herkent alhoewel ik hem wel al ooit gehad heb. Millstone was wel in me op gekomen, maar North British had voor mij net zo goed gekunt. Wel eens goed om te zien dat ik hem de vorige keer nagenoeg (1 punt minder) hetzelfde gescoord heb
Had deze niet direct herkent alhoewel ik hem wel al ooit gehad heb. Millstone was wel in me op gekomen, maar North British had voor mij net zo goed gekunt. Wel eens goed om te zien dat ik hem de vorige keer nagenoeg (1 punt minder) hetzelfde gescoord heb

0 x
Re: HWF VBT-8: Sample 7 (8 t/m 14 november)
caskstrength schreef:Millstone 2004 100 Rye
wat
Als het nou die Amrun Naarangi was had ik dat nog eerder geloofd. Ook ik kan deze sample niet matchen met wat ik mij van de eerste batch 100 Rye kan herinneren. In mijn geheugen had die batch meer pepermunt dan sinaasappel.
Nou heb ik nog een flesje 2005-2015 dicht staan. Ik ga die fles vanavond openen voor een head-to-head vergelijking met het restje sample 7 dat ik gelukkig nog heb bewaard.
0 x
- fjharms
- Whisk(e)y goeroe

- Berichten: 1755
- Lid geworden op: 24 Mar 2016, 11:56
- Locatie: regio Eindhoven
Re: HWF VBT-8: Sample 7 (8 t/m 14 november)
Oogadal schreef:De Cointreau zweem die als een duistere deken voor mij over deze dram hangt is voor mij ook reden om 'm niet te willen kopen. Het zal ongetwijfeld te maken hebben met een bijna Cointreau vergiftiging 20 jaar geleden![]()
Ik heb weinig Rye gehad, maar ik vind deze dram meer iets van een likeur weg hebben als van whisky....
Hoewel ik geen bijna Cointreau vergiftiging heb meegemaakt is die (in mijn neus en smaakpapillen zware) Cointreau zweem precies de reden om deze links te laten liggen. Een fles Cointreau is wel een stuk goedkoper
0 x
Re: HWF VBT-8: Sample 7 (8 t/m 14 november)
sh.. helemaal vergeten mn notes te versturen...
Alsnog dan maar:
Datum: 12-11-2016
Sinaasappels/cointreau
Vermoed een rye...millstone misschien, die van 2004.
Alsnog dan maar:
Datum: 12-11-2016
Sinaasappels/cointreau
Vermoed een rye...millstone misschien, die van 2004.
2 x
Re: HWF VBT-8: Sample 7 (8 t/m 14 november)
Nino schreef:sh.. helemaal vergeten mn notes te versturen...
Alsnog dan maar:
Datum: 12-11-2016
Sinaasappels/cointreau
Vermoed een rye...millstone misschien, die van 2004.
heel goed van je, chapeau
zonde dat je het niet ingestuurd hebt, vooral je notes zijn gewoon spot-on!
2 x
Re: HWF VBT-8: Sample 7 (8 t/m 14 november)
henri schreef:Nino schreef:sh.. helemaal vergeten mn notes te versturen...
Alsnog dan maar:
Datum: 12-11-2016
Sinaasappels/cointreau
Vermoed een rye...millstone misschien, die van 2004.
heel goed van je, chapeau
zonde dat je het niet ingestuurd hebt, vooral je notes zijn gewoon spot-on!
Geproefd in 5min..Was ik ook nog verkouden, geen tijd enz enz

1 x
Terug naar “HWF Virtuele Blind Tasting-8”
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


