TIP! In de aanbieding...

Hier bespreken we Whisky als zijnde de "Gouden Godendrank" in de volle breedte.
Rien68
Forum goeroe
Forum goeroe

Re: TIP! In de aanbieding...

Ongelezen berichtdoor Rien68 » 03 Feb 2015, 22:42

Tom2 schreef:http://www.whiskysite.nl/nl/aanbiedingen

Ook enkele leuke aanbiedingen, bvb de octomore 6.1 voor 95 €

Ook de Glencadam is er nog onder de €30...
0 x

DrankDozijn
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor DrankDozijn » 08 Feb 2015, 11:15

Nieuwe week, dus een nieuwe Whisky v/d Week:

Bruichladdich Laddie Classic Edition 01
Voor € 49,95 inclusief BTW

Niet voor niets door ingewijden ‘the original’ of nog beter’ the essential’ genoemd. Puur, zuiver en klassiek met het karakter van Amerikaans eiken / Bourbon vaten. Vanzelfsprekend naar de (eigenwijze?) smaak van ‘Head Distiller’ Jim McEwan.

Bruichladdich is rauw en ruig, zeker gezien de heftige Octomore serie, maar dit is anders; zelf omschrijven ze dat nog het mooist; “A Kate Moss rather than a Madonna, an Audrey Hepburn rather than a Marylin Monroe, a natural elegance that is beyond fad and fashion – truly a classic Bruichladdich, with… a journey… rather than a destination.

Natuurlijk bij www.DrankDozijn.nl

Afbeelding
1 x
Afbeelding

Matje
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Matje » 08 Feb 2015, 11:27

Het zijn aankomende 2 weken weer de Wilde Whisky Dagen bij de Gall&Gall.
Bijlagen
image.jpg
image.jpg (336.15 KiB) 3718 keer bekeken
1 x

JayDie
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor JayDie » 08 Feb 2015, 11:47

...vorig keer problemen bij de Gall met deze Whisky Weken; ik wilde de Cutty Sark Storm, maar ze hadden deze niet staan. Stond wel op de site / folder. Moesten ze bestellen, maar kon alleen per 6... eeuhh... nee dank je. Uiteindelijk kwam dat bij Gall Nederland terecht en kon ik één fles ophalen bij de Gall vestiging waar ik er 6 moest bestellen. Ze hadden een doos aan moeten schaffen, waren niet bij met me :gnif
1 x
Slainte Mhath ([Slawncha-Va]), John

Afbeelding / Hobbybrouwer / Untappd / Hobbybrouwerij Jusk!

Long John
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Long John » 08 Feb 2015, 12:24

JayDie schreef:...vorig keer problemen bij de Gall met deze Whisky Weken; ik wilde de Cutty Sark Storm, maar ze hadden deze niet staan. Stond wel op de site / folder. Moesten ze bestellen, maar kon alleen per 6... eeuhh... nee dank je. Uiteindelijk kwam dat bij Gall Nederland terecht en kon ik één fles ophalen bij de Gall vestiging waar ik er 6 moest bestellen. Ze hadden een doos aan moeten schaffen, waren niet bij met me :gnif

Afgelopen 2 weken was de Cutty Sark Storm weer in de aanbieding bij Gall en Gall. Ik wilde even een fles halen als daily dram. Vorige week dinsdag er naar toe, maar helaas was deze niet geleverd. Woensdag zou die weer binnenkomen.
Donderdag voor de tweede keer langs geweest, maar helaas voor de tweede keer niet geleverd. Afgelopen woensdag zou die weer binnenkomen.
Donderdag voor de derde keer langs geweest, maar helaas voor de derde keer niet geleverd.

De verkoper vertelde dat tijdens de Whisky Weken vanaf 9 feb. de Cutty Sark Storm nog steeds in de aanbieding zou zijn.
Ja, daaaag. :Bye Ik blijf niet voor jan doedel komen. Ik ga wel bij een webwinkel bestellen.
0 x

Dram The Man
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Dram The Man » 12 Feb 2015, 20:51

Gezien bij De Vuurtoren in Sluis : Het prachtige en moeilijk te vinden boek 'The Legend of Laphroaig' + een fles Laphroaig 10y voor €75.
0 x
Dram The Man @ Whiskybase
There are two things a Highlander likes naked, ... and the other one is Malt Whisky.

Soundwave
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Soundwave » 13 Feb 2015, 15:45

Ik blijf die hele wilde whiskydagen maar afzetterij vinden. Krijg van allemaal kennissen nu vragen met welke whisky ze moeten gaan kopen en dan verwijs ik ze toch echt door naar een speciaalzaak ipv dat ze zich daar in de maling laten nemen. Zag bv een Clynelish met klantenkorting voor 'maar' €38 oftewel, normaal gesproken €48!! Nu is de prijs van deze whisky flink gestegen het afgelopen jaar, maar dit is wel echt belachelijk. Zelfde geldt voor een simpele Bushmills Black Bush. Van €28, nu voor 'slechts' €22,50 pffff. Volgens mij verhogen ze daar eerst de standaardprijzen voordat die WWdagen beginnen.
0 x

ElwinB
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor ElwinB » 13 Feb 2015, 16:18

Soundwave schreef:Ik blijf die hele wilde whiskydagen maar afzetterij vinden. Krijg van allemaal kennissen nu vragen met welke whisky ze moeten gaan kopen en dan verwijs ik ze toch echt door naar een speciaalzaak ipv dat ze zich daar in de maling laten nemen. Zag bv een Clynelish met klantenkorting voor 'maar' €38 oftewel, normaal gesproken €48!! Nu is de prijs van deze whisky flink gestegen het afgelopen jaar, maar dit is wel echt belachelijk. Zelfde geldt voor een simpele Bushmills Black Bush. Van €28, nu voor 'slechts' €22,50 pffff. Volgens mij verhogen ze daar eerst de standaardprijzen voordat die WWdagen beginnen.

Klopt, dat gevoel heb ik bij sommige whisky's ook. Maar aan de andere kant zie je af en toe wel leuke flesjes staan. Zo heb ik vandaag voor 37 euro een Longrow CV gehaald. En een Highland Park 18 kost nu ook zo'n 67 euro als ik me niet vergis. Dus er zijn wel uitzonderingen, maar over het algemeen blijven de prijzen nog aan de hoge kant met de WW dagen...
0 x
Afbeelding

Otje
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Otje » 13 Feb 2015, 16:35

ElwinB schreef:
Soundwave schreef:Ik blijf die hele wilde whiskydagen maar afzetterij vinden. Krijg van allemaal kennissen nu vragen met welke whisky ze moeten gaan kopen en dan verwijs ik ze toch echt door naar een speciaalzaak ipv dat ze zich daar in de maling laten nemen. Zag bv een Clynelish met klantenkorting voor 'maar' €38 oftewel, normaal gesproken €48!! Nu is de prijs van deze whisky flink gestegen het afgelopen jaar, maar dit is wel echt belachelijk. Zelfde geldt voor een simpele Bushmills Black Bush. Van €28, nu voor 'slechts' €22,50 pffff. Volgens mij verhogen ze daar eerst de standaardprijzen voordat die WWdagen beginnen.

Klopt, dat gevoel heb ik bij sommige whisky's ook. Maar aan de andere kant zie je af en toe wel leuke flesjes staan. Zo heb ik vandaag voor 37 euro een Longrow CV gehaald. En een Highland Park 18 kost nu ook zo'n 67 euro als ik me niet vergis. Dus er zijn wel uitzonderingen, maar over het algemeen blijven de prijzen nog aan de hoge kant met de WW dagen...

Heb bij G&G vlak voor de WW dagen de nieuwe OB Aultmore 12yo gekocht voor 36e, toch 6e onder de adviesprijs. Je moet echt goed opletten bij G&G wat je koopt, want voor je het weet wordt je afgezet.
1 x
Afbeelding
I'd rather drink from the grain than the grape...

DrankDozijn
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor DrankDozijn » 16 Feb 2015, 07:50

Deze week een oude (on)bekende als Whisky v/d Week;

Craigellachie 13yrs
(spreek je als; Krai-Gell-Lachy - betekent rotsachtige heuvel)

En daar was John Dewar & Sons (lees; Bacardi) ineens terug in de wereld van de Single Malt. Jaren lang verdween veel (meer dan 95%) van hun liquid in blended whisky’s. In de nieuw gelanceerde “The Last Great Malts” serie bundelen de Malts hun krachten; Aberfeldy – Aultmore – Graiggellachie – Deveron en Royal Brackla. (Enigszins vergelijkbaar met de Classic Malts Selection van Diageo)

En geheel tegen de Schotse trend is deze release er gelukkig één met een leeftijd. Verder komen er van Craiggelachie een 17yrs en 23yrs op de markt. (ohja, een 19yrs blijft vooralsnog voorbestemd voor de Travel Retail Duty Free markt, wordt vervolgd!)

Als Whiksy v/d Week hebben we dus gekozen voor de jongste malt van de familie; dertien jaar oude rijpte volledig op re-fill vaten van Amerikaans eikenhout en un-chill filtered gebotteld.

De distilleerderij (Speyside) werd in 1891 opgericht door Peter Mackie en zijn vriend Alexander Edward. Mackie was geen onbekende stoker en al jaren succesvol met zijn White Horse whisky. Geschiedenis valt niet te wissen en her en der in de Craigellachie distilleerderij vind je nog de voetsporen van de The White Horse. Mackie was destijds trouwens ook de eigenaar van de Lagavulin distileerderij en zijn vriend Alexander Edward runde de Benrinnes distilleerderij, beide nu eigendom van Diageo.

Nieuwsgierig geworden naar deze oude (on) bekende, alleen deze week voor slechts € 33,95 incl. btw

http://www.DrankDozijn.nl
1 x
Afbeelding

slex40
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Groupon D12 waardebon

Ongelezen berichtdoor slex40 » 16 Feb 2015, 19:13

Nog een korte tijd geldig: een Groupon waardebon van 20 euro voor het gehele Drankdozijn assortiment voor 10 euro.
2 x

DrankDozijn
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor DrankDozijn » 19 Feb 2015, 07:34

Arran Dramtastic Deals bij DrankDozijn.nl;

The Arran distilleerderij, gelegen aan de Firth of Clyde, ten westen van het Schotse vaste land, kent een rijke geschiedenis. Zo werd in 1837 de distilleerderij nog gesloten. In 1994 werd de distilleerderij gelukkig heropend door de familie Currie en doopte het om tot de Isle of Arran Distillers. De huidige distilleerderij staat in Lochranza, dit is in het noordwesten van het eiland en dichtbij de plek waar het vroeger allemaal begon.

DonderdagDeal - 19-Feb:
Arran 10 years non chill filtered, 1 ltr Van: € 37,95 Nu: € 29,95

De Arran 10year Single Malt non filtered wordt geproduceerd uit een mix van 70 procent second-fill sherryvaten, hetgeen in balans wordt gebracht door middel van bourbonvaten en first-fill sherryvaten. Door deze manier van rijpen krijgt deze single malt door de jaren heen een zoetere fruitsmaak en verdwijnt de scherpe smaak van de citrus.

Aged:
Arran 7 years non chill filtered Van: € 29,50 Nu: € 26,50
Arran 10 years non chill filtered, liter Van: € 37,95 Nu: € 29,95
Arran 12 years Cask Strength Van: € 37,95 Nu: € 34,95
Arran 14 years Van: € 35,95 Nu: € 32,95
Arran 16 years Van: € 72,50 Nu: € 69,50
Arran 17 years Van: € 74,95 Nu: € 71,95

Cask Finish:
Arran Bourdon Single Cask Finish Van: € 59,50 Nu: € 56,50
Arran Amarone Cask Finish Van: € 37,50 Nu: € 34,50
Arran Port Cask Finish Van: € 37,50 Nu: € 34,50
Arran Sauternes Cask Finish Van: € 37,50 Nu: € 34,50

Wine Cask:
Arran Pomerol Bordeaux Wine Cask Van: € 59,95 Nu: € 56,95
Arran Tokaji Aszu Wine Cask Van: € 57,95 Nu: € 54,95
Arran Fontalloro Wine Cask Van: € 57,95 Nu: € 54,95
Arran Fine Sherry Wine Cask Van: € 59,95 Nu: € 56,95
Arran Moscatel de Setubal Wine Cask Van: € 57,95 Nu: € 54,95
Arran Madeira Wine Cask Van: € 49,95 Nu: € 46,95
Arran Pinot Noir Wine Cask Van: € 57,95 Nu: € 54,95
Arran Pineau Des Charentes Cask Van: € 57,95 Nu: € 54,95

Diverse:
Arran Original Single Malt Van: € 23,50 Nu: € 20,50
Arran Ambassadors Choice Van: € 54,95 Nu: € 51,95
Arran Premium Single Cask Bourbon Van: € 72,50 Nu: € 69,50
Arran Machrie Moor Van: € 37,95 Nu: € 34,95
Arran Machrie Moor Cask Strength ’14 Van: € 59,95 Nu: € 56,95
Arran Lochranza Reserve Van: € 24,50 Nu: € 21,50

(Arran Dramtastic Deals geldig t/m 28-Februari, uitgezonderd de donderdagdeal en zolang de voorraad strekt)
0 x
Afbeelding

avdboom
Top bijdrager
Top bijdrager

Re: Groupon D12 waardebon

Ongelezen berichtdoor avdboom » 19 Feb 2015, 10:14

slex40 schreef:Nog een korte tijd geldig: een Groupon waardebon van 20 euro voor het gehele Drankdozijn assortiment voor 10 euro.

Thanks! Heb er 1 ingeslagen, toch weer 10 eu in de pocket :-).
0 x
Afbeelding

10past10
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Re: Groupon D12 waardebon

Ongelezen berichtdoor 10past10 » 19 Feb 2015, 11:31

avdboom schreef:
slex40 schreef:Nog een korte tijd geldig: een Groupon waardebon van 20 euro voor het gehele Drankdozijn assortiment voor 10 euro.

Thanks! Heb er 1 ingeslagen, toch weer 10 eu in de pocket :-).

Goeie deal ja! Hier de link naar de Groupon aanbieding. Staat helaas geen einddatum maar meestal zijn dit soort acties onbeperkt (of terugkerend).
0 x

whiksy
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor whiksy » 19 Feb 2015, 11:40

Mooie tip, heb ook een bon ingeslagen.
0 x

Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”