HWF VBT-7: Sample 2 (13 t/m 19 oktober)

De zevende "blinde" forum-proeverij.

Welke score geef je dit sample?

Peiling eindigde op 26 Okt 2015, 19:10

Afbeelding - Minder dan 55
0
Geen stemmen
Afbeelding - 55-59
0
Geen stemmen
Afbeelding - 60-64
0
Geen stemmen
Afbeelding - 65-69
0
Geen stemmen
Afbeelding - 70-74
0
Geen stemmen
Afbeelding - 75-79
4
13%
Afbeelding - 80-84
8
26%
Afbeelding - 85-89
18
58%
Afbeelding - 90-94
1
3%
Afbeelding - 95-100
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 31

Gebruikersavatar
WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional
Berichten: 4942
Lid geworden op: 24 Feb 2015, 09:06
Locatie: Drenthe

Re: HWF VBT-7: Sample 2 (13 t/m 19 oktober)

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 20 Okt 2015, 10:33

Er zitten wel wat dingen in die je ook bij Clynelish tegenkomt. Maar er zitten ook minstens zoveel dingen in die daar totaal niet in de buurt komen... Wat dat betreft kun je alles wat niet op sherry gelegen heeft en waar geen/heel weinig turf inzit er wel bij trekken :bigsmile

Wat voor mij echt totale off notes waren om deze in een distillery profiel te plaatsen waren de bizarre nagellak remover geur icm Hubba Bubba kauwgom. En dat icm met vers gras, citrus en ook een vleug zoetigheid. Wat dat betreft zou je bijna denken dat Matthijs zelf de open relatie heeft geforceerd en alles wat ie in de kast had staan door elkaar heeft gehusseld tot hij genoeg had voor de samples :P
Of net niet genoeg en afgeblust met wat zoete witte wijn.
1 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook
Life is too short to drink shitty Scotch!

Gebruikersavatar
squaadgras
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 4047
Lid geworden op: 21 Jun 2015, 23:04

Re: HWF VBT-7: Sample 2 (13 t/m 19 oktober)

Ongelezen berichtdoor squaadgras » 20 Okt 2015, 10:43

Tja Thijs, wat dat betreft is de sample wel heel open minded, iedereen gaat totaal andere richtingen in. Clynelish? Fruitig, perzik, honing, waxy, ergens een vleugje rook. Het is ook maar net wat éénieders referentiemodel is bij een bepaalde distilleerderij. Ik ben benieuwd naar het verdict.

Edit: Oogadals hubba bubba/nagellakremover werden ook hier opgepikt.
Laatst gewijzigd door squaadgras op 20 Okt 2015, 10:53, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
2 ∞ & →

Gebruikersavatar
thijs100
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2202
Lid geworden op: 14 Aug 2013, 15:50
Locatie: Hengelo
Contact:

Re: HWF VBT-7: Sample 2 (13 t/m 19 oktober)

Ongelezen berichtdoor thijs100 » 20 Okt 2015, 10:46

Als het een Clynelish is, dan verhuis ik naar Amsterdam en word ik Ajax-supporter :Tongue
5 x
Afbeelding | Afbeelding

Gebruikersavatar
squaadgras
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 4047
Lid geworden op: 21 Jun 2015, 23:04

Re: HWF VBT-7: Sample 2 (13 t/m 19 oktober)

Ongelezen berichtdoor squaadgras » 20 Okt 2015, 10:52

Doe dat maar niet.... :sst
0 x
2 ∞ & →

Gebruikersavatar
WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional
Berichten: 4942
Lid geworden op: 24 Feb 2015, 09:06
Locatie: Drenthe

Re: HWF VBT-7: Sample 2 (13 t/m 19 oktober)

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 20 Okt 2015, 11:28

Denk dat je lekker in de Achterhoek kunt blijven Thijs :P
1 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook
Life is too short to drink shitty Scotch!

Gebruikersavatar
Matti
Moderator
Moderator
Berichten: 4435
Lid geworden op: 25 Okt 2011, 23:00
Locatie: Zutphen

Re: HWF VBT-7: Sample 2 (13 t/m 19 oktober)

Ongelezen berichtdoor Matti » 20 Okt 2015, 11:52

:D
0 x
Matthijs, whiskynerd.

Gebruikersavatar
Peter87
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 4021
Lid geworden op: 30 Okt 2014, 14:56
Contact:

Re: HWF VBT-7: Sample 2 (13 t/m 19 oktober)

Ongelezen berichtdoor Peter87 » 20 Okt 2015, 11:58

Ik heb het zelf ook minder met mortlach. Maar dat zienIk veel voorbij komen daarom zeg ik dat. Maar clynelish gaat wel door m'n hoofd als ik hem proef. Maar zoals ik al zeg zitten er veel dingen in die ik niet in clynelish verwacht dus daarom denk ik open minded.
0 x
Afbeelding
Whiskydudes

Whisky drinken is net als Bbqen. Als je haast hebt moet je er niet aan beginnen!

Well I woke up Sunday morning, with no way to hold my head that didn’t hurt
And the beer I had for breakfast wasn’t bad so I had one more for dessert.-Johnny Cash

Gebruikersavatar
Mermur
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2107
Lid geworden op: 09 Feb 2014, 18:28
Locatie: Nijmegen
Contact:

Re: HWF VBT-7: Sample 2 (13 t/m 19 oktober)

Ongelezen berichtdoor Mermur » 20 Okt 2015, 13:37

Lunchhint?

(Ik kwam toevallig de Double Barrel-bottelingen van Douglas Laing tegen; zou 'open relatie' daarop slaan?)
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
JayDie
Moderator
Moderator
Berichten: 6770
Lid geworden op: 31 Jul 2009, 19:49
Locatie: Gennep

Re: HWF VBT-7: Sample 2 (13 t/m 19 oktober)

Ongelezen berichtdoor JayDie » 20 Okt 2015, 13:47

...en weer vraag ik me bij het lezen van de notes af of ik dezelfde dram heb... :Scratch :HitHead

Wat in ieder geval overeenkomt, is dat deze dram tijd nodig heeft om iets te worden, niet inschenken en nuttigen, inschenken, laten staan, ademen, etc.
0 x
Slainte Mhath ([Slawncha-Va]), John

Afbeelding / Hobbybrouwer / Untappd / Hobbybrouwerij Jusk!

EMalt
Actief lid
Actief lid
Berichten: 95
Lid geworden op: 31 Okt 2014, 17:19

Re: HWF VBT-7: Sample 2 (13 t/m 19 oktober)

Ongelezen berichtdoor EMalt » 20 Okt 2015, 16:01

Hmm, ik denk dat het om een Wine finished Edradour gaat, de open relatie zou dan de open Wort cooler zijn welke zij als enige nog gebruiken. Bovendien

Grtz,
Emalt
1 x

Gebruikersavatar
thijs100
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2202
Lid geworden op: 14 Aug 2013, 15:50
Locatie: Hengelo
Contact:

Re: HWF VBT-7: Sample 2 (13 t/m 19 oktober)

Ongelezen berichtdoor thijs100 » 20 Okt 2015, 16:20

EMalt schreef:Hmm, ik denk dat het om een Wine finished Edradour gaat, de open relatie zou dan de open Wort cooler zijn welke zij als enige nog gebruiken. Bovendien

Grtz,
Emalt


Goeie gok :duimop Nou maar afwachten tot vanavond of je gelijk hebt.
0 x
Afbeelding | Afbeelding

Gebruikersavatar
Soundwave
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1657
Lid geworden op: 05 Mei 2012, 00:58
Locatie: Den Haag
Contact:

Re: HWF VBT-7: Sample 2 (13 t/m 19 oktober)

Ongelezen berichtdoor Soundwave » 20 Okt 2015, 16:28

EMalt schreef:Hmm, ik denk dat het om een Wine finished Edradour gaat, de open relatie zou dan de open Wort cooler zijn welke zij als enige nog gebruiken. Bovendien

Grtz,
Emalt


Aahhh dat van die Wort cooler is een leuke vondst! Zowel ik als mijn vrouw vonden dit in ieder geval een extreem wijnachtige whisky en die deed mij daardoor het meest denken aan een Edradour Sauternes die ik ooit van mijn pa heb gekregen (en die ik bepaald niet kon waarderen toen). Zou wel leuk zijn als ik eindelijk weer eens een beetje in de goede richting zit.
Als dat zo is, dan ga ik voortaan juist altijd nosen na een nep-mexicaanse maaltijd ;)
1 x

EMalt
Actief lid
Actief lid
Berichten: 95
Lid geworden op: 31 Okt 2014, 17:19

Re: HWF VBT-7: Sample 2 (13 t/m 19 oktober)

Ongelezen berichtdoor EMalt » 20 Okt 2015, 16:37

EMalt schreef:Hmm, ik denk dat het om een Wine finished Edradour gaat, de open relatie zou dan de open Wort cooler zijn welke zij als enige nog gebruiken. Bovendien

Grtz,
Emalt
Ik zal mijn zin nog afmaken :cool: . Bovendien denkt vrijwel iedereen dat Edradour niet lekker is en ruikt/smaakt naar babykots nav die open Wort cooler, en deze sample betekend onbevooroordeeld Edradour drinken in de open mind editie.

Als ik er naast zit ook niet erg, de theorie was leuk :bigsmile .

Grtz,
EMalt
0 x

Gebruikersavatar
turfsmurf
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1527
Lid geworden op: 08 Jan 2011, 15:15
Locatie: Wageningen

Re: HWF VBT-7: Sample 2 (13 t/m 19 oktober)

Ongelezen berichtdoor turfsmurf » 20 Okt 2015, 16:40

EMalt schreef:Hmm, ik denk dat het om een Wine finished Edradour gaat, de open relatie zou dan de open Wort cooler zijn welke zij als enige nog gebruiken.

Het wijzertje van mijn whiskynerddetector sloeg zo ver uit dat die afbrak. :o

Slim bedacht!
4 x
Afbeelding
"I'd rather have a full bottle in front of me, than a full frontal lobotomy." (Tom Waits)

Gebruikersavatar
Soundwave
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1657
Lid geworden op: 05 Mei 2012, 00:58
Locatie: Den Haag
Contact:

Re: HWF VBT-7: Sample 2 (13 t/m 19 oktober)

Ongelezen berichtdoor Soundwave » 20 Okt 2015, 16:48

EMalt schreef:
EMalt schreef:Hmm, ik denk dat het om een Wine finished Edradour gaat, de open relatie zou dan de open Wort cooler zijn welke zij als enige nog gebruiken. Bovendien

Grtz,
Emalt
Ik zal mijn zin nog afmaken :cool: . Bovendien denkt vrijwel iedereen dat Edradour niet lekker is en ruikt/smaakt naar babykots nav die open Wort cooler, en deze sample betekend onbevooroordeeld Edradour drinken in de open mind editie.

Als ik er naast zit ook niet erg, de theorie was leuk :bigsmile .

Grtz,
EMalt


Tsja naar mijn bescheiden mening is Edradour ook niet echt geweldig, maar dat heeft ook wel te maken gehad met de periode waarin ik er kennis mee maakte. Ik was nog niet zo heel lang whisky aan het drinken toen mijn pa na een tripje in Schotland met 3 flessen terugkwam waarvan ik er 1 mocht hebben, dus trokken we ze open om even te proeven. De eerste was een peated variant en ik moest toen echt niets, maar dan ook niets van turf hebben. De 2e was de Sauternes waar ik toen alleen maar lijm en zoete wijn in rook en de 3e was een sherried CS. Ik had nog nooit zo'n zware sherried whisky geproefd en ook nog nooit boven de 46% gekomen, dus ook deze ontplofte ik door, maar ik vond het de minst onsmakelijke en dacht toen nog vrij lomp aan het voordeel van hoge ABV (want daar zou ik dan vast veel langer mee doen). Die CS begon ik overigens na een jaar steeds meer te waarderen en heb hem toen plotseling vrij vlot geleegd. De andere Edradours heb ik nooit meer geproefd.
0 x


Terug naar “HWF Virtuele Blind Tasting-7”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten