HWF Virtuele Blind Tasting-3: Sample-1 (4 t/m 11 maart)
- MichelC
- Top bijdrager

Re: HWF Virtuele Blind Tasting-3: Sample-1 (4 t/m 11 maart)
als ik eentje mag gokken, ga ik voor een Lagavulin en dan mss. een 16yo. in eerste instantie dacht ik aan een Laphroaig QC.
Laatst gewijzigd door MichelC op 11 Mar 2013, 23:19, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
hey matti, 1 ding, daar kun je wel conclusies uit trekken hoor!
Maar of het de juiste zijn
dit is gewoon erg leuk. Piet, ik heb dit veel te hard gemist, anderen misschien ook? 3 of 4 keer per jaar blind proeven zou super zijn...
Krijg je eventueel meer verscheidenheid aan deelnemers; al vrees ik wel dat ik er telkens bij zou willen zijn.
Maar of het de juiste zijn
dit is gewoon erg leuk. Piet, ik heb dit veel te hard gemist, anderen misschien ook? 3 of 4 keer per jaar blind proeven zou super zijn...
Krijg je eventueel meer verscheidenheid aan deelnemers; al vrees ik wel dat ik er telkens bij zou willen zijn.
0 x
MichelC schreef:als ik eentje mag gokken, ga ik voor een Lagavulin en dan mss. een 16yo. in eerste instantie dacht ik aan een Laphroaig CQ.
Zou me in beide gevallen héél erg verbazen.
0 x
- Soundwave
- Whisk(e)y goeroe

Yapi schreef:hey matti, 1 ding, daar kun je wel conclusies uit trekken hoor!
Maar of het de juiste zijn![]()
Helemaal mee eens, ik vind dit echt nu al weer super tof!
@Matti heb je ook naar de verschillende spellingen gekeken en voor gecorrigeerd? Volgens mij waren er nogal wat mensen die Cambletown hadden geplaatst en je weet dat Laphroaig ook altijd mis gaat bij mensen he
0 x
- MichelC
- Top bijdrager

de Talisker 57 north is ook geen gekke eerder genoemde optie.
@kay
ja, hoezo dat?
@kay
ja, hoezo dat?
Laatst gewijzigd door MichelC op 11 Mar 2013, 22:51, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
Kay schreef:MichelC schreef:als ik eentje mag gokken, ga ik voor een Lagavulin en dan mss. een 16yo. in eerste instantie dacht ik aan een Laphroaig CQ.
Zou me in beide gevallen héél erg verbazen.
Mij ook. Mijn gokjes zijn (op volgorde): Longrow (uit mijn notitie, maar opmerkingen van Piet doen mij twijfelen), Caol Ila of Bunnahabhain. Als het Laphroaig is, is het een van de minst lekkere die ik in mijn whiskyleven heb geproefd...
0 x
Matthijs, whiskynerd.
Soundwave schreef:@Matti heb je ook naar de verschillende spellingen gekeken en voor gecorrigeerd? Volgens mij waren er nogal wat mensen die Cambletown hadden geplaatst en je weet dat Laphroaig ook altijd mis gaat bij mensen he
Bij Laphroaig is het (verbazingwekkend) geen 1 keer fout gegaan
0 x
Matthijs, whiskynerd.
- Soundwave
- Whisk(e)y goeroe

MichelC schreef:als ik eentje mag gokken, ga ik voor een Lagavulin en dan mss. een 16yo. in eerste instantie dacht ik aan een Laphroaig CQ.
Die 16yo heb je gisteren nog gedronken toch? Ik zou zeggen, zet ze naast elkaar en je zult denk ik snel zien dat het geen Lagavulin 16yo is (al heb ik die al een tijdje niet meer gehad). Dan vind ik je suggestie voor de Talisker 57 North iets aannemelijker, gebaseerd dan op wat er aan reviews te vinden is, vergeleken met wat hier in de verschillende notities staan. Maar opzich zul je dat altijd zien: Bij turf komt elke Islay en automatisch citroen voorbij en bij veel peper (naast rook) valt geheid een keer de naam Talisker
0 x
MichelC schreef:de Talisker 57 north is ook geen gekke eerder genoemde optie.
@kay
ja, hoezo dat?
Omdat ik beide thuis heb staan en ze me allebei erg goed bevallen, zeker die Talisker. Zijn dus ook allebei geen moment bij me opgekomen.
0 x
MichelC schreef:...in eerste instantie dacht ik aan een Laphroaig CQ.
Die associatie met QC (!) had ik ook vandaar dat het mij hooglijk verbaast dat er voor een aantal deelnemers niet veel turf in zit. Dat is toch wel wat er voor mij uitspringt

0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat
Piet schreef:MichelC schreef:...in eerste instantie dacht ik aan een Laphroaig CQ.
Die associatie met QC (!) had ik ook vandaar dat het mij hooglijk verbaast dat er voor een aantal deelnemers niet veel turf in zit. Dat is toch wel wat er voor mij uitspringt
Mijn eerste indruk bij het vergeopende sampleflesje was ook Laphroaig. Maar toen was ik nog half verkouden.
Als het nou toch een Laphroaig is, kan ik dus beter zorgen dat ik weer verkouden word.
0 x
- MichelC
- Top bijdrager

wat ik wel leuk vind nu ik nog eens ruik aan het flesje met inhoud, hij een stuk zachter is qua geur...wie nog meer?
ik ben ze inderdaad naast elkaar gaan proeven en inderdaad, de sample is sterker in de nadronk.
de kleur is ook heel anders, de ardberg is wel lichter dan de sample, de kleur is wel gelijk aan een laph qc, de laga is dan veel donkerder.
Ik hou op met gokken, want inmiddels hebben 'bijna' heel islay gehad
ik ben ze inderdaad naast elkaar gaan proeven en inderdaad, de sample is sterker in de nadronk.
de kleur is ook heel anders, de ardberg is wel lichter dan de sample, de kleur is wel gelijk aan een laph qc, de laga is dan veel donkerder.
Ik hou op met gokken, want inmiddels hebben 'bijna' heel islay gehad
Laatst gewijzigd door MichelC op 11 Mar 2013, 23:22, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
- Soundwave
- Whisk(e)y goeroe

Piet schreef:MichelC schreef:...in eerste instantie dacht ik aan een Laphroaig CQ.
Is het niet ook zo dat jij meer van de sherry dan van de turf bent Piet? Omgekeerd zie je bij turffanaten bij een sample met sherry tonen minstens 1 keer Aberlour (A'bunadh) voorbij komen
0 x
deze vind ik in elk geval veel minder zoet dan de QC, en nog geen beetje.
0 x
- totalatool
- Forum goeroe

Kay schreef:MichelC schreef:de Talisker 57 north is ook geen gekke eerder genoemde optie.
@kay
ja, hoezo dat?
Omdat ik beide thuis heb staan en ze me allebei erg goed bevallen, zeker die Talisker. Zijn dus ook allebei geen moment bij me opgekomen.
Huh? Je reageerde in eerste instantie op Laga 16 en Laph QC.
0 x
Terug naar “HWF Virtuele Blind Tasting-3”