Opgelicht/namaak Tobermory 32yo 1972
- squaadgras
- Forum goeroe

Re: Opgelicht/namaak Tobermory 32yo 1972
Het gaat inderdaad (zover ik weet) niet om een forummer (gelukkig!).
Aangifte is zojuist gedaan, dus nu maar afwachten wat er mee gaat gebeuren.
13 x
2 ∞ & →
squaadgras schreef:Het gaat inderdaad (zover ik weet) niet om een forummer (gelukkig!).
Je kan ook de admin in verschillende Facebook groepen voor hem waarschuwen. Toch anoniem maar misschien iets minder kans dat hij toekomstige slachtoffers maakt.
0 x
- defeatless
- Moderator

squaadgras schreef:Het gaat inderdaad (zover ik weet) niet om een forummer (gelukkig!).
Ik was al bijna met fakkels en een hooivork naar Daan tje vertrokken!
T zal lastig worden denk ik, voor ons is het duidelijk, maar een beetje advocaat kan ook de rechter aan het twijfelen krijgen.... Houdt ons op de hoogte!
0 x
- WhiskyDudes
- (Whisky)Professional

Een beetje advocaat...!? Een beetje advocaat factureert > € 200 per uur en dikke kans dat de teller al op 3K staat voordat je ook maar in de buurt van een rechtszaak komt. Lijkt me ook niet echt rechtszaak materiaal, tenzij de man een chronische oplichter blijkt en meer slachtoffers heeft gemaakt.
Aangifte doen; natuurlijk. Maar ik zou m’n financiële verlies incalculeren... En voor de man hopen dat ik ‘m niet toevallig tegen ‘t lijf loop...
Aangifte doen; natuurlijk. Maar ik zou m’n financiële verlies incalculeren... En voor de man hopen dat ik ‘m niet toevallig tegen ‘t lijf loop...
1 x
Je zou de druk nog wat kunnen opvoeren door te vragen of hij er bezwaar tegen heeft dat je contact opneemt met zijn werkgever om het verhaal uit te leggen en om te verzoeken om een betalingsregeling.
Misschien is het bluf maar het is een flink bedrag, moeite van het proberen waard?
Misschien is het bluf maar het is een flink bedrag, moeite van het proberen waard?
0 x
- Erik1908
- Top bijdrager

@Squaadgras,
Zit er voor jou nog schot in deze zaak, of is het case closed en dader nooit gevonden?
Zit er voor jou nog schot in deze zaak, of is het case closed en dader nooit gevonden?
0 x
- Reichenbach
- Moderator

Erik1908 schreef:@Squaadgras,
Zit er voor jou nog schot in deze zaak...

Niet helemaal origineel, ik weet het.
9 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"
- squaadgras
- Forum goeroe

Vermoedelijke dader is bekend. Alles ligt bij de politie. Zal geen prioriteit hebben... afwachten voorlopig dus.
2 x
2 ∞ & →
Schande, opsluiten dat soort gasten.
In de wijnwereld is dit al jarenlang een fenomeen, een beet helpt het als men lege flessen gewoon in de glasbak gooit, en lege kistjes in de open haard, en niet te koop aanbied!
In de wijnwereld is dit al jarenlang een fenomeen, een beet helpt het als men lege flessen gewoon in de glasbak gooit, en lege kistjes in de open haard, en niet te koop aanbied!
0 x
squaadgras schreef:Hey allemaal,
Ik wil iedereen via deze weg attenderen altijd goed op te blijven letten wanneer er online flessen van elkaar worden 'overgenomen'. Zeker nu er onlangs in het aanbod-forum een topic liep waar 'lege flessen' werden verkocht. Ik zou het beheerteam dan ook willen vragen dit absoluut niet (meer) toe te staan.
Een kleine 18 maanden geleden een Tobermory 32yo 1972 OB (link) aangekocht via een whiskygroep op Facebook. Helaas blijkt deze nu bij openen een namaak te zijn (goedkope Islay op wijnvat gokken we). Uiteindelijk gaat dit grapje €575,- kosten - toch een behoorlijke smak geld.
De hele verpakking was origineel (fles (incl. metalen hangertje), doos, certificaat). Alleen de wax blijkt (op)nieuw toe te zijn gebracht; dit laatste hebben wij uitgevonden doordat er allerlei messneden rondom de hals van de fles lopen (onder waar de waxzegel zat). Dit is uiteraard ontstaan toen de oplichter de oude waxlaag heeft weggehaald. Geluk bij een ongeluk hadden we een originele tweede fles waarbij dit subtiele verschil in wax te zien (en ruiken) is.
18 maanden later is ook het bankrekeningnr. niet meer in gebruik. Op dit moment probeer ik met de gegevens die ik heb de persoon waarvan ik de fles heb overgenomen te achterhalen.
Na 5+ jaar mijn eerste negatieve ervaring in dit anderzijds zo mooie whiskywereldje - máár wel een leermomentje. Koop alleen van wie je kent, en controleer je waar voor betaling drie-dubbel.
Tips en tricks zijn welkom. Las dat we hier een ex-rechercheur hebben rondlopen..
Groet!
Update: naam, telefoonnr., etc. van verkoper weten te achterhalen. Wordt vervolgd.
In de wijnwereld noemen ze dat de provenance van een fles. Oude wijnflessen rechtstreeks verkocht van de chateau of via de veiling met die herkomst, gaan de hoogste prijs. Bij dure flessen vraag ik steeds naar de herkomst. Daarom koop ik meestal via winkel of rechtstreeks bij producent.
Zelden particulier. Zelf houd ik alle invoices bij. Bij mij is elke fles gedocumenteerd.
Een Tobermory 1972 aan die prijs, te mooi om waar te zijn. Dus dat is het ook. Gewoon dom om daar in te lopen. Verder kan die verkoper hem ook ter goeder trouw gekocht hebben. U zal ook moeten bewijzen dat het wel zeker die fles is die verkocht werd en de zwendel van die persoon aantonen. Gezien het bedrag, zal het gerecht daar geen voorrang aan geven.
Daarom koop ik ook nooit samples. Je weet gewoon niet wat er inzit. Simpel.
0 x
Life is like a box of chocolates, you never know what you're gonna get.
Christine schreef:
Daarom koop ik ook nooit samples. Je weet gewoon niet wat er inzit. Simpel.
Wat moet het leven moeilijk zijn als je heel de tijd zo argwanend bent. Het delen van samples gaat om een beetje vertrouwen in je medemens. Vooral medemensen die al meermaals bewezen hebben meer dan te vertrouwen zijn.
17 x
- squaadgras
- Forum goeroe

JvR schreef:*popcorn pakt*
Ik kan niet ontkennen dat het niet even kriebelde om de pen op te pakken, máár... alleen “Een Tobermory 1972 aan die prijs, te mooi om waar te zijn.” deed die behoefte alweer verdwijnen.
Ik denk dat eenieder de afgelopen weken wel heeft kunnen lezen dat Christine alle wijsheid in pacht denkt te hebben en dat ook maar al te gráág ventileert. Ik luister dan ook graag naar dit nieuwbakken orakel der gedestilleerd gerstenat, en kan enkel, na haar ellenlange monologen en epistels, wat lucht via mijn mondholte naar buiten laten ontsnappen. De vorm hiervan is aan u.
Als ze maar half zoveel wist van het whiskywereldje als ze denkt te hebben van wijn en andere distillaten, dan kon ze Jim McEwan distilleren leren.
23 x
2 ∞ & →
squaadgras schreef:JvR schreef:*popcorn pakt*
Ik kan niet ontkennen dat het niet even kriebelde om de pen op te pakken, máár... alleen “Een Tobermory 1972 aan die prijs, te mooi om waar te zijn.” deed die behoefte alweer verdwijnen.
Ik denk dat eenieder de afgelopen weken wel heeft kunnen lezen dat Christine alle wijsheid in pacht denkt te hebben en dat ook maar al te gráág ventileert. Ik luister dan ook graag naar dit nieuwbakken orakel der gedestilleerd gerstenat, en kan enkel, na haar ellenlange monologen en epistels, wat lucht via mijn mondholte naar buiten laten ontsnappen. De vorm hiervan is aan u.
Als ze maar half zoveel wist van het whiskywereldje als ze denkt te hebben van wijn en andere distillaten, dan kon ze Jim McEwan distilleren leren.
Blijf liever on topic. Blijkbaar is dat moeilijk voor sommige mensen hier. Kritiek valt blijkbaar zwaar op de maag, zeker als het van een vrouw komt. U bent opgelicht. Niet ik. Dus u bent nu het orakel blijkbaar. Mooi voorbeeld.
0 x
Life is like a box of chocolates, you never know what you're gonna get.
Christine schreef:squaadgras schreef:JvR schreef:*popcorn pakt*
Blijf liever on topic. Blijkbaar is dat moeilijk voor sommige mensen hier. Kritiek valt blijkbaar zwaar op de maag, zeker als het van een vrouw komt. U bent opgelicht. Niet ik. Dus u bent nu het orakel blijkbaar. Mooi voorbeeld.
Doe toch eens ff normaal joh... lees je eigen reactie terug vs de reacties van iedereen elders hier. Hopelijk valt de afwijkende toon u op. Dat u een vrouwmensch bent doet er echt niet toe hoor...
2 x
There is more to the picture than meets the eye (NY on HH, MM)
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”