MichielV schreef:Oke, duidelijk. Maar wat maakt het wel 'done' om vergelijkbare prijzen te vragen voor samples, maar voor een hele fles ben je ineens de duivel?
Ergens op dit forum bestaan al discussies hierover, hoe de prijsstelling voor samples tot stand komt. Niet iedereen bepaalt zijn prijs op dezelfde manier, dat klopt. En als je door zou rekenen kom je inderdaad soms op aardige 'winsten' uit. Maar daar staan dan ondertussen wél de nodige inspanningen van de versampelaar tegenover. Ik denk dat je zelf ook wel kunt bedenken dat een fles 23 keer versampelen 'iets' meer tijd en inspanning kost dan de gehele fles in één keer van de hand doen. Zeker de grote aanbieders van samples zullen behoorlijk wat vrije tijd kwijt zijn met aanbieden van hun sample-service. Dat ze daar dan iets van een vergoeding voor rekenen vind ik best billijk eigenlijk. Zolang het niet exorbitante vergoedingen worden uiteraard.
Verder:
MichielV schreef:Als ik op whiskybase kijk...
Daar geef je eigenlijk zelf je uitleg/antwoord al. Wat mensen op Whiskybase of de auctions of FB doen, daar kun je zeker wat van vinden maar staat buiten dit forum. Jij biedt je spullen aan op dit forum, en daar zijn bepaalde gedragsregels ontstaan. Als je de grenzen van die regels opzoekt kun je reacties en discussie verwachten. Zolang dat netjes blijft zie ik daar geen probleem in eigenlijk, soort van zelfcorrigerende werking van een gemeenschap.

.