Macallan expressies
Re: Macallan expressies
Misschien neem ik het té serieus maar er zijn daadwerkelijk mensen die Macallan kopen, sparen én (je gelooft het niet) drinken. Dus Macallan fans zijn er ook, het zijn niet alleen maar dolfijnen…
Mijn fles is al een hele poos leeg maar als ik iemand hier blind de Macallan Ruby voorzet, NAS én 43% dan gaat de gemiddelde niet raden wat je in het glas hebt en zeer positief zijn. Idem voor de sherry 8 giovinetti, sherry 7 giovinetti, sherry 10 of de Macallan 10 cs. wat recenter de Macallan boutique 2016 of de secret speyside 14 van the maltman. Het grote probleem van deze flessen, zeker de giovinetti 7, 8 en de 10cs waarmee Macallan deels de reputatie heeft opgebouwd welke zij sinds lange tijd hadden, is dat ze niet meer te betalen zijn. En truth be told; de Macallan gold, de starter in dezelfde range als de Ruby is by far de slechtste Macallan die ik ooit dronk en zeker in mijn top 10 worst ever staat. Dus er zijn ook zeker missers.
Ps;
Ik heb heb zelf nog geen uitnodiging gehad om de folio 8 te kopen. Maar als iemand hier meer geluk heeft en ook benieuwd is, ik betaal graag de helft, neem een halve fles over en dan schrijven we hier samen een review. Van de whisky én de doos
Cheers (secret speyside 14 in mn glas)
Mijn fles is al een hele poos leeg maar als ik iemand hier blind de Macallan Ruby voorzet, NAS én 43% dan gaat de gemiddelde niet raden wat je in het glas hebt en zeer positief zijn. Idem voor de sherry 8 giovinetti, sherry 7 giovinetti, sherry 10 of de Macallan 10 cs. wat recenter de Macallan boutique 2016 of de secret speyside 14 van the maltman. Het grote probleem van deze flessen, zeker de giovinetti 7, 8 en de 10cs waarmee Macallan deels de reputatie heeft opgebouwd welke zij sinds lange tijd hadden, is dat ze niet meer te betalen zijn. En truth be told; de Macallan gold, de starter in dezelfde range als de Ruby is by far de slechtste Macallan die ik ooit dronk en zeker in mijn top 10 worst ever staat. Dus er zijn ook zeker missers.
Ps;
Ik heb heb zelf nog geen uitnodiging gehad om de folio 8 te kopen. Maar als iemand hier meer geluk heeft en ook benieuwd is, ik betaal graag de helft, neem een halve fles over en dan schrijven we hier samen een review. Van de whisky én de doos
Cheers (secret speyside 14 in mn glas)

5 x
Maar de flessen zullen waarschijnlijk wel goed zijn maar zijn toch niet meer voor een normale prijs te vinden.
Heb zelf wel de Secret speyside van de 100 proof serie en zou ook macallen zijn. Voor 50 euro een betere prijs om een keer te proberen.
Heb zelf wel de Secret speyside van de 100 proof serie en zou ook macallen zijn. Voor 50 euro een betere prijs om een keer te proberen.
0 x
- defeatless
- Moderator

Ik moet Paulini nageven dat de Ruby inderdaad een heel goeie was. Destijds vond ik deze te duur. Maar met de hedendaagse p/q zou het zeker in balans zijn.
Desalniettemin Macallan is voor mij een gesloten distileerderij. Sinds de nieuwe er staat is er echt veel meer op marketing gezet en minder op kwaliteit. Of laat ik het anders zeggen: de marketingmannetjes/vrouwtjes verhogen de flesprijs toch zeker met 300%
En van mij mag je het kopen en drinken hoor! Al drink je het uit de diepvries met sinaasappelsap. Als jij er van geniet en het idee hebt dat je een nette prijs hebt betaald voor een fles, dan be my guest.
Ik stel hogere eisen aan een fles van 400+ euro dan Macallan mij kan bieden.
Desalniettemin Macallan is voor mij een gesloten distileerderij. Sinds de nieuwe er staat is er echt veel meer op marketing gezet en minder op kwaliteit. Of laat ik het anders zeggen: de marketingmannetjes/vrouwtjes verhogen de flesprijs toch zeker met 300%
En van mij mag je het kopen en drinken hoor! Al drink je het uit de diepvries met sinaasappelsap. Als jij er van geniet en het idee hebt dat je een nette prijs hebt betaald voor een fles, dan be my guest.
Ik stel hogere eisen aan een fles van 400+ euro dan Macallan mij kan bieden.
5 x
- Petrovitski
- Senior

Tja, Macallan.
Ik ben er in 2007 voor het laatst geweest. Toen noemden ze zichzelf de Rolls Royce onder de whisky.
En ik moet zeggen dat een aantal drams die ik daar toen heb mogen proeven ook goed waren.
Maar ja, dat is toch echt wel vergane glorie.
Voor mij zegt het wel heel veel dat ik de voorkeur geef aan de Signatory blikken van afgelopen jaar over een "echte" Macallan van 17 jaar.
En ik ben niet eens een fan van heel zwaar gesherried.
Dus nee, Macallan heeft wat mij betreft dezelfde fout gemaakt als Highland Park en Ardbeg.
Veel te veel "Special (FOMO) Editions" voor veel te veel geld en van een matige kwaliteit.
En daarmee hebben ze zichzelf in de voet geschoten.
Want (naar een bekend spreekwoord): Reputatie komt te voet, maar gaat te paard.
Ik ben er in 2007 voor het laatst geweest. Toen noemden ze zichzelf de Rolls Royce onder de whisky.
En ik moet zeggen dat een aantal drams die ik daar toen heb mogen proeven ook goed waren.
Maar ja, dat is toch echt wel vergane glorie.
Voor mij zegt het wel heel veel dat ik de voorkeur geef aan de Signatory blikken van afgelopen jaar over een "echte" Macallan van 17 jaar.
En ik ben niet eens een fan van heel zwaar gesherried.
Dus nee, Macallan heeft wat mij betreft dezelfde fout gemaakt als Highland Park en Ardbeg.
Veel te veel "Special (FOMO) Editions" voor veel te veel geld en van een matige kwaliteit.
En daarmee hebben ze zichzelf in de voet geschoten.
Want (naar een bekend spreekwoord): Reputatie komt te voet, maar gaat te paard.
1 x
- Reichenbach
- Moderator

Denk ik dat wij als liefhebbers ook niet de doelgroep zijn voor deze bedrijven. Als jij een tasje koopt zou je vast ook geen Louis Vuitton of Hermès kopen.
Zij richten zich op voetballertjes en snelle Zuidas-jongens met meer geld dan kennis van de producten die ze kopen. Als ze maar kunnen scoren bij hun soortgenoten.
Wil dat zeker niet zeggen dat de producten slecht zijn, de prijs/kwaliteit ligt alleen wat anders.
Zou ik trouwens ook geen Rolls-Royce kopen; l hd ik het geld er voor. Is uiteindelijk een veredelde BMW.
Zij richten zich op voetballertjes en snelle Zuidas-jongens met meer geld dan kennis van de producten die ze kopen. Als ze maar kunnen scoren bij hun soortgenoten.
Wil dat zeker niet zeggen dat de producten slecht zijn, de prijs/kwaliteit ligt alleen wat anders.
Zou ik trouwens ook geen Rolls-Royce kopen; l hd ik het geld er voor. Is uiteindelijk een veredelde BMW.
0 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"
Nou denk ik dat ik zeker niet diegeen ben die hier het meeste verstand heeft van whisky. Zeker niet. Misschien wel het minste. Maar om er nou zomaar vanuit te gaan dat iemand die Macallan een leuk product vind. Of dit nou is om te verzamelen of om te drinken, af te schrijven als iemand die geen verstand van whisky heeft is ook nogal kort door de bocht. En dan die vergelijking met die tasjes... dat zegt in ieder geval meer over jou dan over een Macallan liefhebber denk ik. Of gaan we het nu ook over jou kleur nagellak hebben ?
Sorry hoor, maar als jullie in een topic praten over een merk wat mij niet intereseert. Dan lees ik het niet of reageer ik er niet op. Maar ik ga er geen onzin berichten op reageren. Wat een gezeur allemaal. Laat elkaar toch lekker drinken zonder te oordelen. Hier en daar een grapje op een "bot" of op een eerst geplaatst bericht wat is deze fles waard is nog grappig. Maar elke keer die prijzen van macallan. Zo ken ik nog wel wat merken meer die ik niet zou kopen voor dat geld.
Fijne avond allemaal nog
Sorry hoor, maar als jullie in een topic praten over een merk wat mij niet intereseert. Dan lees ik het niet of reageer ik er niet op. Maar ik ga er geen onzin berichten op reageren. Wat een gezeur allemaal. Laat elkaar toch lekker drinken zonder te oordelen. Hier en daar een grapje op een "bot" of op een eerst geplaatst bericht wat is deze fles waard is nog grappig. Maar elke keer die prijzen van macallan. Zo ken ik nog wel wat merken meer die ik niet zou kopen voor dat geld.
Fijne avond allemaal nog

2 x
Ik denk dat de Louis vuitton vermelding een verwijzing is naar LVMH, het concern achter o.a. Ardbeg, in dit topic ook al naar verwezen met dezelfde kritiek als op Macallan.
1 x
- Reichenbach
- Moderator

Heb ik dat ook niet zo geschreven. De verwijzing was bedoeld om aan te geven dat de marketing van de firma's zich richten op doelgroepen die belang stellen in zogenaamde Veblen-goederen.Dawisknie schreef:... Maar om er nou zomaar vanuit te gaan dat iemand die Macallan een leuk product vind. Of dit nou is om te verzamelen of om te drinken, af te schrijven als iemand die geen verstand van whisky heeft is ook nogal kort door de bocht. ...
Als de suggestie dat kopers meer geld dan kennis zouden hebben is inderdaad voorbarig en wat pedant. Daar doe ik jou en anderen dan mee tekort, excuses hiervoor.
En ja; de verwijzing naar handtasjes is een al langer op dit forum gaande sneer naar LVMH. Naast tasjes en nagellak verkopen ze inmiddels ook exclusieve kleurpotloden.
5 x
- exeter1985
- Nieuwkomer

net uitnodiging ontvangen voor de het nieuwste LV tasje, de The Macallan Art is the Flower.
Heb mij niet ingeschreven in een ballot, maar gewoon ontvangen.
Doen of niet?
Doen of niet?
0 x
exeter1985 schreef:net uitnodiging ontvangen voor de het nieuwste LV tasje, de The Macallan Art is the Flower.
Doen of niet?
Tuurlijk, Joh ""
1 x
- Reichenbach
- Moderator

Haha, inmiddels al meer dan zeven jaar lid van het forum!
Maar toch leuk de vraag. Of het wat voor je is moet je uiteindelijk zelf beslissen. Persoonlijk heb ik helemaal niks met handtasjes, LV of Macallan.
Maar toch leuk de vraag. Of het wat voor je is moet je uiteindelijk zelf beslissen. Persoonlijk heb ik helemaal niks met handtasjes, LV of Macallan.
0 x
- defeatless
- Moderator

Macallan op een tassie van Louis Vitton?
Kan alleen maar meer waard worden joh!

Kan alleen maar meer waard worden joh!

1 x
Terug naar “Schotse single malt (Scottish Single Malt)”