Ik heb gister voor het eerst samen met m'n pa een whiskyproeverij bezocht in het mooiste stadion van Nederland de Euroborg in Groningen. Van te voren een lijstje gemaakt met soorten die ik wilde proeven, maar eenmaal binnen als een kind in de snoepwinkel kwam er van mijn lijstje niet veel meer terrecht. Het doel was om whisky's te proeven tot max 50 euro, maar ik heb me ook wel vergrepen aan enkele onbetaalbare whisky's

(glenlivet 21 yrs., maccallan 18 yrs.) Bij de laatste 2 dacht ik nu gaat het komen, dit maak ik nooit meer mee en ik moet zeggen heerlijk, maar ik proef die astronomische bedragen er zelf niet aan af. Het zal de onervarenheid wel zijn denk ik

Verder heb ik ook enorm genoten van de rituelen die sommige bezoekers er op na houden voordat ze daadwerkelijk een slokje nemen. Een enkeling had de neus zowat in de whiskey om de geuren tot zich te nemen. en uitspraken ik citeer: "ik ben zelf een beginnend drinker"

waren ook erg vermakelijk.
Welke ik persoonlijk erg lekker vond: Laphroaigh quarter cask, springbank campbeltown malt 10 yrs., ardberg 10 yrs., glennmorangie original 10 yrs., Bowmore 10 yrs., Bunnahabain 12 yrs. aberlour 12yrs. double cask.
Welke ik tegen vond vallen: Yamazaki 10 yrs., Cragganmore 12 yrs., brrrr uiichladich?, glennfiddich 15 yrs. cask strenght, teacher's
16 glaasjes later was de tijd om. Nog even mijn glaasje laten graveren, een flesje springbank campbeltown 10 yrs. besteld voor thuis en een doosje bonbons meegenomen voor m'n vrouwtje. Ik vond het een erg leuke en nuttige ervaring en zal in de toekomst zeker vaker en dan misschien wat gerichter een proeverij gaan meemaken.
Cheers!!