Lagavulin expressies
Re: Lagavulin expressies
Voorbeeldberekening met fictieve getallen:
1l op vatsterkte is zeg maar 58%, verkoop je voor 50 euro/liter - opbrengst 50 euro
Diezelfde liter verdund naar 43% wordt 1,35l, verkoop je voor 50 euro/liter - opbrengst 67,5 euro
Om dezelfde opbrengst/liter te halen zal je die vatsterkte whisky moeten verkopen voor 67,5 euro per liter (35% meer).
1l op vatsterkte is zeg maar 58%, verkoop je voor 50 euro/liter - opbrengst 50 euro
Diezelfde liter verdund naar 43% wordt 1,35l, verkoop je voor 50 euro/liter - opbrengst 67,5 euro
Om dezelfde opbrengst/liter te halen zal je die vatsterkte whisky moeten verkopen voor 67,5 euro per liter (35% meer).
0 x
Matthijs, whiskynerd.
- Willem vd K
- Whisk(e)y goeroe

Matti schreef:Voorbeeldberekening met fictieve getallen:
Jep! Plus extra accijns (want accijns gaat per liter alcohol niet per liter product) plus de exclusiviteit van de botteling (schaarste cq gecreëerde schaarste) maakt de prijs bij elkaar best te rechtvaardigen. Of iig te verklaren
0 x
Bedankt heren, zo had ik het inderdaad nog niet bekeken. Had me ook wel vergist tussen cask strenght en single cask. Al die begrippen ook... 
0 x
en de 2015 edities zijn weer gearriveerd. De Lagavulin 12 yo 'Special Release 2015' (56.8%, OB) krijgt weer 92 punten van Serge 

0 x
- squaadgras
- Forum goeroe

MGB schreef:en de 2015 edities zijn weer gearriveerd. De Lagavulin 12 yo 'Special Release 2015' (56.8%, OB) krijgt weer 92 punten van Serge
Ik heb de 99/15 en 12yo CS iig. weer binnen. Absolute toppers.
2 x
2 ∞ & →
- avdboom
- Top bijdrager

squaadgras schreef:MGB schreef:en de 2015 edities zijn weer gearriveerd. De Lagavulin 12 yo 'Special Release 2015' (56.8%, OB) krijgt weer 92 punten van Serge
Ik heb de 99/15 en 12yo CS iig. weer binnen. Absolute toppers.
Komen ze ook op korte termijn in de sample lijst?
0 x
- WhiskyDudes
- (Whisky)Professional

MGB schreef:en de 2015 edities zijn weer gearriveerd. De Lagavulin 12 yo 'Special Release 2015' (56.8%, OB) krijgt weer 92 punten van Serge
Hartelijk dank voor de tip, hou het aardig in de peiling, maar deze had ik gemist. Ook nog lekker voordelig bij onze vrienden van De Druiventuin
Gelijk maar even 2 van binnen geharkt, blijft elk jaar weer een toppertje!
0 x
Oogadal schreef:MGB schreef:en de 2015 edities zijn weer gearriveerd. De Lagavulin 12 yo 'Special Release 2015' (56.8%, OB) krijgt weer 92 punten van Serge
Hartelijk dank voor de tip, hou het aardig in de peiling, maar deze had ik gemist. Ook nog lekker voordelig bij onze vrienden van De Druiventuin![]()
Gelijk maar even 2 van binnen geharkt, blijft elk jaar weer een toppertje!
Is inderdaad nooit een miskoop.
Deze kun je altijd blind kopen.
2 x
- WhiskyDudes
- (Whisky)Professional

mer1973 schreef:
Is inderdaad nooit een miskoop.
Deze kun je altijd blind kopen.
Exactly!
0 x
- totalatool
- Forum goeroe

Het lijkt er nu op dat de in maart aan te kondigen Lagavulin een Limited Edition Anniversary release 8yo is van 48%.
2 x
Over die nieuwe 8yo release lees ik net onderstaand bericht.
http://www.whiskynotes.be/2016/whisky-n ... -year-old/
Opmerkelijk jonge OB Lagavulin als je het mij vraagt. En het meest opvallende vind ik nog wel de hogere prijs (€60) ten opzichte van de 16yo (ong. €50)
Scheelt om en nabij €10. Er zit een klein verschil in alcoholpercentage, maar verder begrijp ik het weer niet.. Of wordt deze vrij jonge versie nu al heel erg gehyped, waardoor de prijzen lekker hoog zijn.
http://www.whiskynotes.be/2016/whisky-n ... -year-old/
Opmerkelijk jonge OB Lagavulin als je het mij vraagt. En het meest opvallende vind ik nog wel de hogere prijs (€60) ten opzichte van de 16yo (ong. €50)
Scheelt om en nabij €10. Er zit een klein verschil in alcoholpercentage, maar verder begrijp ik het weer niet.. Of wordt deze vrij jonge versie nu al heel erg gehyped, waardoor de prijzen lekker hoog zijn.
0 x
DutchEdge schreef:Opmerkelijk jonge OB Lagavulin als je het mij vraagt.
Ik zie op Facebook zoveel enthousiaste reacties. Ik begrijp er ook maar weinig van. Je bestaat 200 jaar en dan is dit waar je het mee viert? Maar goed, het is in ieder geval geen NAS. En laat ik eerst maar eens proeven voordat ik verder oordeel.
0 x
- totalatool
- Forum goeroe

Er zijn geruchten dat Lagavulin dit jaar tijdens Feis Ile twee releases uitbrengt: de "gewone", waarvan een oud-festivalganger beweert dat het een 25yo wordt, en een "luxe". En dan is er nog niet gezegd dat dit de enige release is, men laat daar gewoon niks over los.
Persoonlijk ben ik enthousiast, omdat het een knipoog naar het verleden is, omdat het geen NAS is (zoals de Ardbeg Perpetuum), omdat hij op 48% gebotteld wordt, omdat het juist een leeftijd is waarop ze heel lang niet meer gebotteld hebben, en omdat ik al diverse keren zeer smaakvolle jonge Lagavulin heb kunnen proberen in hun warehouse.
Overigens las ik dat het de bedoeling is dat deze niet duurder wordt dan de 16, maar dan ben ik benieuwd wat de adviesprijs van de 16 eigenlijk is. Nu lijkt deze 8 inderdaad een tikkeltje duurder te worden.
Persoonlijk ben ik enthousiast, omdat het een knipoog naar het verleden is, omdat het geen NAS is (zoals de Ardbeg Perpetuum), omdat hij op 48% gebotteld wordt, omdat het juist een leeftijd is waarop ze heel lang niet meer gebotteld hebben, en omdat ik al diverse keren zeer smaakvolle jonge Lagavulin heb kunnen proberen in hun warehouse.
Overigens las ik dat het de bedoeling is dat deze niet duurder wordt dan de 16, maar dan ben ik benieuwd wat de adviesprijs van de 16 eigenlijk is. Nu lijkt deze 8 inderdaad een tikkeltje duurder te worden.
2 x
- avdboom
- Top bijdrager

The whiskyexcange heeft wat info en tasting notes online gezet in een blog.
Enne... Voordat we allemaal over elkaar heen buitelen... Zij zeggen dat ze ruimschoots voorraad zullen ontvangen...
http://blog.thewhiskyexchange.com/2016/ ... ld-whisky/
Ik ben wel nieuwsgierig. 8 goede jaren in goede vaten kan best goed zijn. Abv is erg mooi... Ik blijf met interesse volgen....
Enne... Voordat we allemaal over elkaar heen buitelen... Zij zeggen dat ze ruimschoots voorraad zullen ontvangen...
http://blog.thewhiskyexchange.com/2016/ ... ld-whisky/
Ik ben wel nieuwsgierig. 8 goede jaren in goede vaten kan best goed zijn. Abv is erg mooi... Ik blijf met interesse volgen....
1 x
Terug naar “Schotse single malt (Scottish Single Malt)”