Twijfel over volgende aanschaf.
Re: Twijfel over volgende aanschaf.
Aaah ik ben erg tevreden over mijn aankoop van de Aberlour 12. Die zachte achtergrond van sherry vaten doet me wel iets. Hij is zoet genoeg, beetje kruidig, complex genoeg voor mij nu. Ik ruik iets van drop, met zoete vanille en overal een rozijntje. Ja, dit is een sherryige whisky die me raakt.
Ik ga wel onmiddelijk op zoek naar de Signet van Glenmorangie...klinkt erg goed!
Ben het ook eens met 'het oog wil ook wat', ik kan erg genieten van een mooie fles en verpakking. Zo'n mooie, grote kurk als deze Aberlour heeft, daar word ik blij van...
Ik ga wel onmiddelijk op zoek naar de Signet van Glenmorangie...klinkt erg goed!
Ben het ook eens met 'het oog wil ook wat', ik kan erg genieten van een mooie fles en verpakking. Zo'n mooie, grote kurk als deze Aberlour heeft, daar word ik blij van...
0 x
- WhiskyWerner
- Senior

De signet geproefd op Maltstock vorig jaar. Heel bijzonder. Allemaal toeters en bellen er om heen (koptelefoon op, blinddoek voor en twee mensen die je via de koptelefoon door de tasting leidden... Maar ja, een beetje show is Glenmorangie niet heel vreemd natuurlijk.
Maar absoluut een heerlijke dram.
Maar absoluut een heerlijke dram.
0 x
Zoals vermeld in de Bowmore-draad ben ik wel fan van de Bowmore 15 Darkest. Iemand tips in hetzelfde straatje? Wat rokerig en Sherry Cask finished? Thanks!
0 x
DennisLB schreef:Zoals vermeld in de Bowmore-draad ben ik wel fan van de Bowmore 15 Darkest. Iemand tips in hetzelfde straatje? Wat rokerig en Sherry Cask finished? Thanks!
Lagavulin 16 years old, of Bowmore 18 years old (nu aanbieding bij Drankgigant.nl met 2 Glencairn glazen).
Frank
0 x
-
johan brugge
- Forum goeroe

DennisLB schreef: Wat rokerig en Sherry Cask finished?
Lagavulin Distiller's Edition bv.
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.
Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort
-
johan brugge
- Forum goeroe

Of een Bowmore 2001 (2013) Liquid Library. In het begin vond ik deze maar zozo, maar nu de fles voor 2/3de leeg is valt het erg op hoe de rokerigheid en turf zich met de sherry mengen. Heel lekker.
0 x
johan brugge schreef:Of een Bowmore 2001 (2013) Liquid Library. In het begin vond ik deze maar zozo, maar nu de fles voor 2/3de leeg is valt het erg op hoe de rokerigheid en turf zich met de sherry mengen. Heel lekker.
Die is niet zo standaard, of heb ik het mis?
Bedankt voor de tips allemaal al trouwens!
0 x
-
johan brugge
- Forum goeroe

Dat is inderdaad geen standaard botteling, maar hij is toch nog relatief makkelijk te verkrijgen.
0 x
- Dram The Man
- Top bijdrager

DennisLB schreef:Zoals vermeld in de Bowmore-draad ben ik wel fan van de Bowmore 15 Darkest. Iemand tips in hetzelfde straatje? Wat rokerig en Sherry Cask finished? Thanks!
Bowmore 15y Laimrig
Laphroaig PX cask
0 x
Dram The Man @ Whiskybase
There are two things a Highlander likes naked, ... and the other one is Malt Whisky.
There are two things a Highlander likes naked, ... and the other one is Malt Whisky.
Beetje duur voor mij, die laatste tips... Jammer genoeg wel, maar ben budgettair beperkt. 

0 x
DennisLB schreef:Beetje duur voor mij, die laatste tips... Jammer genoeg wel, maar ben budgettair beperkt.
Bunna 12 wellicht, is ook gesherriede turf. Hoewel het ppm fenol wel wat lager is. Zal je toch aanspreken denk ik.
0 x
Otje schreef:DennisLB schreef:Beetje duur voor mij, die laatste tips... Jammer genoeg wel, maar ben budgettair beperkt.
Bunna 12 wellicht, is ook gesherriede turf. Hoewel het ppm fenol wel wat lager is. Zal je toch aanspreken denk ik.
Je bedoelt de Bunnahabhain, toch?
Lijkt me inderdaad wel iets, zeker voor mijn mogelijkheden. Enkel een beetje bang dat het geturfde net te min is. Maar staat vanaf nu op mijn te-proberen-lijst. Dankje!
0 x
DennisLB schreef:Otje schreef:Bunna 12 wellicht, is ook gesherriede turf. Hoewel het ppm fenol wel wat lager is. Zal je toch aanspreken denk ik.
Lijkt me inderdaad wel iets, zeker voor mijn mogelijkheden. Enkel een beetje bang dat het geturfde net te min is. Maar staat vanaf nu op mijn te-proberen-lijst. Dankje!
Om Bunnahabhain geturfd te noemen gaat veel te ver. Het ppm-level in de gerst van Bunna ligt op <2. Dat is dus praktisch niet te detecteren. Dus ik denk dat je met recht kan stellen dat het turfniveau van de Bunna 12 voor jou veel te laag ligt.
0 x
Verbreed je horizon: Benriach 12years Pedro Ximenez Heredotus Fumosus. Geen Islay maar wel lekker.
0 x
-
johan brugge
- Forum goeroe

Tonny schreef:Geen Islay maar wel lekker.
Of een Amrut peated cask strength. Ook lekker, hoewel ik vond dat de smaak van kruidnagel iets te nadrukkelijk was.
0 x
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”