HWF Virtuele Blind Tasting-2: Sample-5 (22 okt)
- Soundwave
- Whisk(e)y goeroe

- Berichten: 1657
- Lid geworden op: 05 Mei 2012, 00:58
- Locatie: Den Haag
- Contact:
Re: HWF Virtuele Blind Tasting-2: Sample-5 (22 okt)
Volgens mij moeten jullie je glazen gewoon beter spoelen 
0 x
-
johan brugge
- Forum goeroe

- Berichten: 4882
- Lid geworden op: 13 Feb 2010, 11:08
Re: HWF Virtuele Blind Tasting-2: Sample-5 (22 okt)
Yapi schreef:wij zijn de enige 2 die het woordje zeep gebruiken? De enige propere jongens?
Misschien hebben ze daar in NL een ander woord voor? Allee, kweenie ze.
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.
Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort
Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort
Re: HWF Virtuele Blind Tasting-2: Sample-5 (22 okt)
johan brugge schreef:Bah, die bittere zeepsmaak
Zeep?
Ik heb nog wel een dram waar je zeep in kan proeven; zal hem in het sample pakketje stoppen, Johan. Eens kijken of je dan nóg zeep in deze dram vindt!
0 x
Re: HWF Virtuele Blind Tasting-2: Sample-5 (22 okt)
Ja weer heel frappant.
In mijn notitie: ...een beetje zilt en nauwelijks bitter (chocola)..
Ondanks dat,......., vind ik hem juist helemaal niet bitter en dat beetje dat ik proef is lekker Dat viel me zelfs op m.b.t. bitter !
In mijn notitie: ...een beetje zilt en nauwelijks bitter (chocola)..
Ondanks dat,......., vind ik hem juist helemaal niet bitter en dat beetje dat ik proef is lekker Dat viel me zelfs op m.b.t. bitter !
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat
Re: HWF Virtuele Blind Tasting-2: Sample-5 (22 okt)
Zeep is voor mij niet zozeer bitter, maar een eerder "chemische" nasmaak die me niet zo aangenaam was. Voor een ander is dit misschien anders. Smaakpapillen hé 
0 x
- totalatool
- Forum goeroe

- Berichten: 2444
- Lid geworden op: 08 Jun 2011, 13:59
Re: HWF Virtuele Blind Tasting-2: Sample-5 (22 okt)
Misschien stoppen ze in België iets kruidigs in hun zeep? 
0 x
-
johan brugge
- Forum goeroe

- Berichten: 4882
- Lid geworden op: 13 Feb 2010, 11:08
Re: HWF Virtuele Blind Tasting-2: Sample-5 (22 okt)
totalatool schreef:Misschien stoppen ze in België iets kruidigs in hun zeep?
Juist daarom dat wij altijd zo lekker fris ruiken.
Kijk, zeep is misschien niet helemaal het juiste woord. Ik had het gedacht dat ik geparfumeerde zeep proefde. Een beetje zoals je onder de douche staat en bij het afspoelen van de zeep komt er een beetje op je lippen terecht. Ik vond het een afknapper. Echt jammer, want in het begin was ik er van overtuigd dat dit wel eens het beste sample van de ganse reeks kon worden.
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.
Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort
Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort
Re: HWF Virtuele Blind Tasting-2: Sample-5 (22 okt)
johan brugge schreef:totalatool schreef:Misschien stoppen ze in België iets kruidigs in hun zeep?
Juist daarom dat wij altijd zo lekker fris ruiken.
Kijk, zeep is misschien niet helemaal het juiste woord. Ik had het gedacht dat ik geparfumeerde zeep proefde. Een beetje zoals je onder de douche staat en bij het afspoelen van de zeep komt er een beetje op je lippen terecht. Ik vond het een afknapper. Echt jammer, want in het begin was ik er van overtuigd dat dit wel eens het beste sample van de ganse reeks kon worden.
Deze notitie. Wellicht associeer jij dat met "zeep"
jonker8011 schreef:Neus: Heel overweldigend, met zoethout, zaagsel en aardbei, superinteressant. Na wat water ontwikkelt de neus zich richting bloemen, vooral lavendel.
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat
-
johan brugge
- Forum goeroe

- Berichten: 4882
- Lid geworden op: 13 Feb 2010, 11:08
Re: HWF Virtuele Blind Tasting-2: Sample-5 (22 okt)
Hmmja, een beetje maar. Ik vond er net zoals Yapi iets 'chemisch' / kunstmatigs aan.
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.
Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort
Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort
Re: HWF Virtuele Blind Tasting-2: Sample-5 (22 okt)
Soundwave schreef: Iets zegt mij dat het geen single malt is, maar Piet verrast toch elke keer weer met de samples. Wacht nog steeds op de moeilijke hint...
Tsja, zoals turfsmurf al eerder schreef, "met al die wijsneusjes hier"....
Vooruit dan.
Laat ik zeggen dat deze in meer dan één opzicht "het midden houdt" tussen en gelijkenis toont met de samples 1 (2) 3 en 4

0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat
- totalatool
- Forum goeroe

- Berichten: 2444
- Lid geworden op: 08 Jun 2011, 13:59
Re: HWF Virtuele Blind Tasting-2: Sample-5 (22 okt)
Piet schreef:Soundwave schreef: Iets zegt mij dat het geen single malt is, maar Piet verrast toch elke keer weer met de samples. Wacht nog steeds op de moeilijke hint...
Tsja, zoals turfsmurf al eerder schreef, "met al die wijsneusjes hier"....
Vooruit dan.
Laat ik zeggen dat deze in meer dan één opzicht "het midden houdt" tussen en gelijkenis toont met de samples 1 (2) 3 en 4verder
Haha, de gemiddelde leeftijd was 17 en het gemiddelde alcoholpercentage was ruim 48%. Drie samples waren sherry, één sample was sherry en bourbon...
0 x
- Soundwave
- Whisk(e)y goeroe

- Berichten: 1657
- Lid geworden op: 05 Mei 2012, 00:58
- Locatie: Den Haag
- Contact:
Re: HWF Virtuele Blind Tasting-2: Sample-5 (22 okt)
Piet schreef:Soundwave schreef: Iets zegt mij dat het geen single malt is, maar Piet verrast toch elke keer weer met de samples. Wacht nog steeds op de moeilijke hint...
Tsja, zoals turfsmurf al eerder schreef, "met al die wijsneusjes hier"....
Vooruit dan.
Laat ik zeggen dat deze in meer dan één opzicht "het midden houdt" tussen en gelijkenis toont met de samples 1 (2) 3 en 4verder
Nou geografisch gezien Invergordon 10 jaar, single grain dan maar?
EDIT: Of deze misschien? Invergordon 1972 WIN
EDIT2 (de laatste): offfff een Glenmorangie met een vreemde finish? (zou kunnen verklaren waarom ik denk hem al eens geproefd te hebben)
0 x
Re: HWF Virtuele Blind Tasting-2: Sample-5 (22 okt)
Helaas loop ik enorm achter in de tasting, ik wil de volgende weer meedoen iig! 
0 x
HWF VBT-2: Sample-5: Het sample is onthuld
*******************************************************************************************************************************
De inhoud van het sample is onthuld in het eerste bericht in dit onderwerp.
*******************************************************************************************************************************
De inhoud van het sample is onthuld in het eerste bericht in dit onderwerp.
*******************************************************************************************************************************
0 x
Piet (Peat voor whisky-intimi)
Tip: Hier staat hoe je een Avatar instelt, hier hoe je een Whiskybase collectie in je Onderschrift zet, en hier registratie van je IWS lidmaatschap.
Tip: Geef even aan in welke regio je woont.
Tip: Hier staat hoe je een Avatar instelt, hier hoe je een Whiskybase collectie in je Onderschrift zet, en hier registratie van je IWS lidmaatschap.
Tip: Geef even aan in welke regio je woont.
Terug naar “HWF Virtuele Blind Tasting-2”
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast



