JayDie schreef:Jock schreef:Ik ben wel benieuwd of Tullibardine wel destillers gist hebben gebruikt voor dat biertje. Er zit wel hop in dat weet ik, maar of ze nou brouwers gist voor het biertje hebben gebruikt of distillers gist. Ik zou dat willen weten.
Jock,
gisteren zaten Piet en ik op het Whisky Festival in Leiden bij de masterclass van David Wishart (Whisky Geclassificeerd). Er kwam in de presentatie een dia voorbij waar de fles Whisky Beer van Tullibardine op stond. Ik zei tegen Piet: "Kijk, dat is die fles die ik heb gekocht bij de distilleerderij". Piet herinnerde gelijk je vraag en stelde hem aan David. David antwoorde vrijwel gelijk met "it's distillers yeast": geen brouwers gist dus
Ik heb het biertje nog niet geproefd, maar laat weten wat ik er van vond zodra dat gebeurd is!
Dit zie ik nu pas. Als jaranlang amateur bierbrouwer zou ik dit interessant vinden. Ik kan het me niet voorstellen dat het lekker is met distillers gist. BIer gist duurt veel langer en geeft een veel fruitigen smaak. Maar ik kan me vergissen.
Ik ben geen echte purist en sta volledig open voor innovatie. Ik gun het hen van harte om een leker biertje te maken, maar heb twijfels.
Jock

). Als afsluiter krijg je nog een gratis glas mee. En dat allemaal voor 10 euro!!! (Wij waren er gratis: heel Limburg was uitgenodigd om de brouwerij te komen bezoeken; helemaal mooi!)