Ledaig expressies
- RBwhiskyworld
- Senior

Re: Ledaig expressies
De meeste nummers worden per jaar hergebruikt.
Ik weet niet precies hoe Ledaig nummert maar het kan zijn dat de 8 een serie is, en dan zou het bijvoorbeeld vat nummer 116 van dat jaar, uit die serie zijn.
Ik weet niet precies hoe Ledaig nummert maar het kan zijn dat de 8 een serie is, en dan zou het bijvoorbeeld vat nummer 116 van dat jaar, uit die serie zijn.
3 x
- TurboMcKwek
- Forum goeroe

Vatnummers is het grootste fabeltje der whiskywereld.. De gene van wie het vat is mag zelf weten wat voor nummer/code/tierelantijntjes hij er aan hangt: puur voor de administratie. M.a.w. een vat kan in het ene warehouse 12345 zijn - daarna van eigenaar (en warehouse) veranderen, en dus worden omgedoopt tot 54321 of HWF007 om maar wat te noemen..
Dit zijn dan ook 2 verschillende casks (te lezen: bourbon en een sherry butt) en dus de verklaring hierboven maakt veel sense.. Tobermory/Ledaig gebruikt vaak de 8... en 9... serie.
Dit zijn dan ook 2 verschillende casks (te lezen: bourbon en een sherry butt) en dus de verklaring hierboven maakt veel sense.. Tobermory/Ledaig gebruikt vaak de 8... en 9... serie.
Laatst gewijzigd door TurboMcKwek op 16 Jun 2017, 18:45, 2 keer totaal gewijzigd.
3 x
2 ∞ & →
- Reichenbach
- Moderator

De standaard 10 deed me meer denken aan de rook van een kampvuur in plaats van turf, iets houtiger.Erik1908 schreef:Ik ben zelf geen erg grote fan van turf, maar voor Ledaig maak ik graag een uitzondering.
1 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"
-
SirNagalot
- Senior

Hart Brothers heeft onlangs een sherrygerijpte single cask Ledaig 11YO uitgebracht in zijn Cask Strength collection, die vind ik persoonlijk ook zeker een aanrader. Normaal is die te koop voor € 70 à € 80.
1 x
-
DramdrummerTom
- Senior

Voor de snelle beslisser: deze Ledaig nu bij whiskysite voor 99 euro
https://www.whiskybase.com/whiskies/whisky/97034/ledaig-2000-cc
https://www.whiskybase.com/whiskies/whisky/97034/ledaig-2000-cc
1 x
-
johan brugge
- Forum goeroe

SirNagalot schreef:Hart Brothers heeft onlangs een sherrygerijpte single cask Ledaig 11YO uitgebracht in zijn Cask Strength collection, die vind ik persoonlijk ook zeker een aanrader. Normaal is die te koop voor € 70 à € 80.
Die vind ik toch redelijk tegenvallen. Ik proef behoorlijk wat sulfer. In de neus hij wel heel goed, maar de smaak valt tegen ondanks dat het een first fill sherry is. Dan vind ik de Ledaig 10yo 2007 refill sherry voor Q Project veel beter.
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.
Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort
Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort
-
SirNagalot
- Senior

johan brugge schreef:Die vind ik toch redelijk tegenvallen. Ik proef behoorlijk wat sulfer. In de neus hij wel heel goed, maar de smaak valt tegen ondanks dat het een first fill sherry is. Dan vind ik de Ledaig 10yo 2007 refill sherry voor Q Project veel beter.
Ik ben persoonlijk wel fan van flink wat sulfersmaak in een whisky
0 x
- whiskyblog010
- Actief lid

Interessante posts hier! Ik heb gisteren eigenlijk voor de eerste keer een Ledaig geproefd, de gewone distillery bottling 10yo, en was aangenaam verrast. Hier mijn bevindingen:
http://www.whiskyblog010.nl/2018/01/ledaig-10yo/
Ik zou graag een Ledaig sherry finish proeven en zie hieronder ook mooie tips langskomen. Maar het lijkt in Nederland allemaal niet zo breed verkrijgbaar. Dan wordt het meteen wel een prijzig grapje. Die 2000 CC sherry cask matured begint op € 129 zie ik. Dure hobby hebben we...
http://www.whiskyblog010.nl/2018/01/ledaig-10yo/
Ik zou graag een Ledaig sherry finish proeven en zie hieronder ook mooie tips langskomen. Maar het lijkt in Nederland allemaal niet zo breed verkrijgbaar. Dan wordt het meteen wel een prijzig grapje. Die 2000 CC sherry cask matured begint op € 129 zie ik. Dure hobby hebben we...
0 x
WhiskyBlog010 | http://www.whiskyblog010.nl
whiskyblog010 schreef:Ik zou graag een Ledaig sherry finish proeven en zie hieronder ook mooie tips langskomen. Maar het lijkt in Nederland allemaal niet zo breed verkrijgbaar. Dan wordt het meteen wel een prijzig grapje. Die 2000 CC sherry cask matured begint op € 129 zie ik. Dure hobby hebben we...
Voor een Ledaig op sherry is dit voor mij een dikke aanrader (over BFYB gesproken..!): Ledaig 2005 WM. Te bestellen bij Whisky-On-Line in België, bezorgen ook voor een zo goed als Nederlands tarief in NL.
2 x
- whiskyblog010
- Actief lid

Harrie schreef:Voor die prijs zeker een prima whisky!
Op welke reageer je nu precies, Harry, die 2005?
0 x
WhiskyBlog010 | http://www.whiskyblog010.nl
Paar dagen geleden de Ledaig 2010 SV https://www.whiskybase.com/whiskies/whi ... ig-2010-sv geproefd...
Was de eerste keer (nog niet zo lang bezig met whisky) dat ik een ledaig + cask strength geproefd heb.
Ondanks de hoge ABV 58.7%, is toevoeging van water zeker niet nodig en smaakte echt zeer lekker. Jammer dat ik maar 1 fles hiervan heb gekocht.
Was de eerste keer (nog niet zo lang bezig met whisky) dat ik een ledaig + cask strength geproefd heb.
Ondanks de hoge ABV 58.7%, is toevoeging van water zeker niet nodig en smaakte echt zeer lekker. Jammer dat ik maar 1 fles hiervan heb gekocht.
1 x
Gisteren deze Ledaig van 3006 Whisky op. Was een mooi, vol beestje. Mooi in balans voor z'n leeftijd. Fris, veel citrus, vanille, goed op de peat zonder dat dit de overhand krijgt, lekker ziltig. Hij deed mij wel denken aan die Archives 2008 van even terug. Nog beschikbaar voor een kleine 6 tientjes; dus voor mij P/Q-wise meer dan oké. Ik overweeg 'm wel aan te schaffen; kan een fijne daily dram zijn.
2 x
Nickolaas schreef:Gisteren deze Ledaig van 3006 Whisky op. Was een mooi, vol beestje. Mooi in balans voor z'n leeftijd. Fris, veel citrus, vanille, goed op de peat zonder dat dit de overhand krijgt, lekker ziltig. Hij deed mij wel denken aan die Archives 2008 van even terug. Nog beschikbaar voor een kleine 6 tientjes; dus voor mij P/Q-wise meer dan oké. Ik overweeg 'm wel aan te schaffen; kan een fijne daily dram zijn.
Daar ben je laat achter.
IK heb hem ook geproefd gefinishd op een sherry octave, nog beter, helaas gaan deze flessen niet op de vrije markt komen. (gebotteld voor een whiskyclub.)
0 x
Terug naar “Schotse single malt (Scottish Single Malt)”