Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?
Re: Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?
De Tamnavulin 12yo (± 2003) 40%, OB, zojuist geopend en in het glas.
Dit keer wel een paar dagen geleden al neergelegd.
Wat het meest opvalt is dat de koker van dezelfde ontwerper en maker is als die van Tullibardine 10yo (±2003), 40% OB !
Terwijl het wel andere eigenaren zijn.
Even opgezocht en wat blijkt ? In 2003 waren ze beide nog van White & Mackay ! Nu alleen Tamnavulin nog.
Dit keer wel een paar dagen geleden al neergelegd.
Wat het meest opvalt is dat de koker van dezelfde ontwerper en maker is als die van Tullibardine 10yo (±2003), 40% OB !
Terwijl het wel andere eigenaren zijn.
Even opgezocht en wat blijkt ? In 2003 waren ze beide nog van White & Mackay ! Nu alleen Tamnavulin nog.
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat
Vanavond weer heerlijk genoten van een Dalwhinnie 15. Wat een heerlijke whisky blijft dit toch. Deze zal standaard in mijn assortiment blijven vermoed ik zo 

0 x
-
johan brugge
- Forum goeroe

Eerst een Gouden Carolus Classic. Niet veel aan. Ik had gehoopt dat de 'barley malt' goed zou doorsmaken, maar dat viel een beetje tegen. Maja, het is geen Pannepeut, hè Bart?
Nu een Ardbeg Ten. Blijft fantastisch lekker, alleen vind ik hem nu zoeter dan vroeger. Of zijn dat maar gedachten?
Nu een Ardbeg Ten. Blijft fantastisch lekker, alleen vind ik hem nu zoeter dan vroeger. Of zijn dat maar gedachten?
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.
Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort
Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort
- Wolfe Tone
- Actief lid

Longrow CV
0 x
“I'd rather have a bottle in front of me than a frontal lobotomy.” ~ Tom Waits
johan brugge schreef:Eerst een Gouden Carolus Classic. Niet veel aan. Ik had gehoopt dat de 'barley malt' goed zou doorsmaken, maar dat viel een beetje tegen. Maja, het is geen Pannepeut, hè Bart?
zeer zeer moeilijk om de kwaliteit van Struise te benaderen Johan
Heerlijke commentaren gekregen op het Kopenhagen bier festival, een trotsheid overvalt mij...
0 x
Och, niet veel speciaals gisteren avond 
Old Campbell Vintage Port 1966
Caol Ila Manager's Dram 15 yo
Bowmore 1968 37 yo
Strathisla 1963 48 yo
Brora 32 yo
BenRiach 1975 Asta Morris
Port Ellen Old Bothwell
Maar ja, op een maandagavond moet je niet teveel verwachten he
Old Campbell Vintage Port 1966
Caol Ila Manager's Dram 15 yo
Bowmore 1968 37 yo
Strathisla 1963 48 yo
Brora 32 yo
BenRiach 1975 Asta Morris
Port Ellen Old Bothwell
Maar ja, op een maandagavond moet je niet teveel verwachten he
0 x
- totalatool
- Forum goeroe

semtex schreef:Maar ja, op een maandagavond moet je niet teveel verwachten he
Dramatisch inderdaad. Daarbij vergeleken scoor ik wel erg goed met mijn glaasje Cutty Sark.
Heb je nog notities, scores of een volgorde van meest naar "minst" gewaardeerd?
Welke PE Old Bothwell was het?
0 x
Ik scoor geen whisky's omdat ik dat een enorm onzinnig iets vind. Maar da's weer een andere discussie natuurlijk.
Maar mijn persoonlijke top-drie van het rijtje is toch wel:
1. BenRiach 1975
2. Strathisla 1963
3. Bowmore 1968
(en verder,op
4. Port Ellen
5. Caol Ila
6. Brora)
Maar mijn persoonlijke top-drie van het rijtje is toch wel:
1. BenRiach 1975
2. Strathisla 1963
3. Bowmore 1968
(en verder,op
4. Port Ellen
5. Caol Ila
6. Brora)
0 x
- totalatool
- Forum goeroe

semtex schreef:Ik scoor geen whisky's omdat ik dat een enorm onzinnig iets vind. Maar da's weer een andere discussie natuurlijk.
Punten zijn natuurlijk niet de enige manier om te scoren. Al zou je alleen maar een onderscheid maken tussen "lekker", "vies", "niet mijn ding", "allerlekkerste die ik ooit geproefd heb", "totaal overgewaardeerd en gehypete rommel", etc, dan is dat al heel wat.
semtex schreef:Maar mijn persoonlijke top-drie van het rijtje is toch wel:
1. BenRiach 1975
2. Strathisla 1963
3. Bowmore 1968
(en verder,op
4. Port Ellen
5. Caol Ila
6. Brora)
Jammer dat dan onderaan net de enige van het rijtje staat die ik in de kast heb staan.
0 x
Staar je daar niet blind op...ik ben waarschijnlijk de enige whiskyliefhebber ter wereld die Brora niet te zuipen vindt 
Als ik mijn neus in een glas Brora steek, en die voze Pattexgeuren snuif; dan is mijn zin om te drinken al over.
Als ik mijn neus in een glas Brora steek, en die voze Pattexgeuren snuif; dan is mijn zin om te drinken al over.
0 x
Een bijzondere dag vandaag. Ik warm mijn smaakpapillen op met een Clynelish uit 1995 van The Ultimate. Ik wil hem laten opvolgen door een Port Ellen of een Brora. Heb van beiden een sample staan. Weet nog niet welke het wordt.
Edit: Het is de 'While my whisky gently weeps', dus de 27y 1983 Port Ellen van The Whisky Man geworden. Mijn 2e Port Ellen ever. Erg lekker.
Edit: Het is de 'While my whisky gently weeps', dus de 27y 1983 Port Ellen van The Whisky Man geworden. Mijn 2e Port Ellen ever. Erg lekker.
0 x
Naar aanleiding van de nr.6 het laatste glaasje uit de Benriach fles 15 Year old PX Sherry Wood Finish.
Is toch weer anders hoor.
Deze scoort bij mij wat hoger dan zijn broertje.
Is toch weer anders hoor.
Deze scoort bij mij wat hoger dan zijn broertje.
0 x
- Soundwave
- Whisk(e)y goeroe

Net Sheep Dip Old Hebridean 1990 geopend. Wow, wat een bijzondere whisky is dit! Moet het wederom met Ralfy eens zijn. De combinatie van zoet en rook is echt een genot en dit is voor het eerst dat ik een blended malt drink waarbij ik ook echt het idee heb dat ik duidelijk 2 (ook al zijn het er eigenlijk 3) afzonderlijke dingen proef die een mooi (in dit geval porselein) huwelijk vormen.
0 x
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”