Piet schreef:jonker8011 schreef: Kan één van jullie die nieuwe The Macallan Ruby niet eens leuk in de aanbieding doen? Voor 130 euro ofzo?
Je had dit al gelezen ?Mijn favoriet is de Sienna. Ik weet nog niet zeker of ik die nu lekkerder vind dan de Ruby of niet .... maar de Ruby is wel de dubbele prijs ! Wil ze ook nog naast de Glendronach Revival zetten.
Heb je de Sienna al geprobeerd?
Ik had jouw reviews nog niet gelezen. Ik ben bij een van de masterclasses van Sietse geweest waar ik ze alle drie heb geproefd, en ik was lang niet zo positief over de Sienna als jij. Mijn tasting notes waren meer fruit, en minder kruiden dan wat ik bij jou lees. Wat me tegenviel was vooral dat eigenlijk niet te proeven is dat het ooit in de buurt van eiken is geweest. Super fruitig, mooie smaak, en ik ben altijd gek op bloemen in de neus, maar het deed me vooral denken aan de Fine Oak 15, maar dan jonger en 20 euro duurder. De Ruby vond ik met grote afstand de beste uit de range, gewoon een klassieke sherried Macallan. Maar ik vind het moeilijk om hem op waarde te schatten zonder vergelijkingsmateriaal. Dus we wilden hem gaan proeven naast de Macallan 18 1994, 1984, 10 yo CS en Glendronach Revival. Kijken waar ie in het spectrum komt. Maar ja, die prijsstelling is tamelijk onaangenaam.
BTW, heb jij nou in mijn bericht "the" voor Macallan gezet? Ik hoop wel dat je daar een bonus van Sietse voor krijgt...