Breedút_Genietsje schreef:Vergeten, en door!
Er komt vast nog veel meer moois op de markt.
waarde flessen via Whiskybase?
Re: waarde flessen via Whiskybase?
0 x
Re: waarde flessen via Whiskybase?
Zinloos om hier een nieuw topic voor aan te maken.
Wat me opviel is dat bij sommige flessen het algoritme van slag lijkt.
Zo staat in mijn collectie deze Longmorn (€198.67) tussen €178.42 en €179.78 geplaatst.
Zo zijn er vast nog een aantal te ontdekken...
Wat me opviel is dat bij sommige flessen het algoritme van slag lijkt.
Zo staat in mijn collectie deze Longmorn (€198.67) tussen €178.42 en €179.78 geplaatst.
Zo zijn er vast nog een aantal te ontdekken...
0 x
Re: waarde flessen via Whiskybase?
Rien68 schreef:Zinloos om hier een nieuw topic voor aan te maken.
Wat me opviel is dat bij sommige flessen het algoritme van slag lijkt.
Zo staat in mijn collectie deze Longmorn (€198.67) tussen €178.42 en €179.78 geplaatst.
Zo zijn er vast nog een aantal te ontdekken...
iets met ponden en euro's?
1 x
- HammerHead
- Whisk(e)y goeroe

- Berichten: 1759
- Lid geworden op: 07 Jan 2016, 13:10
- Locatie: Delft
- Contact:
Re: waarde flessen via Whiskybase?
Is mij ook wel eens opgevallen. Alles staat bij mij ingesteld op euro's maar deze fles wordt toch in ponden weergegeven: https://www.whiskybase.com/whiskies/whisky/154189/glen-scotia-14-year-old.
0 x
Re: waarde flessen via Whiskybase?
HammerHead schreef:Is mij ook wel eens opgevallen. Alles staat bij mij ingesteld op euro's maar deze fles wordt toch in ponden weergegeven: https://www.whiskybase.com/whiskies/whisky/154189/glen-scotia-14-year-old.
ik vermoed dat dat te maken heeft met het moment dat iemand de fles op whiskybase heeft aangemaakt en de eerste valuta heeft meegegeven.
waarschijnlijk blijft de whisky daarna met deze valuta aangegeven worden
0 x
Re: waarde flessen via Whiskybase?
henri schreef:Rien68 schreef:Zinloos om hier een nieuw topic voor aan te maken.
Wat me opviel is dat bij sommige flessen het algoritme van slag lijkt.
Zo staat in mijn collectie deze Longmorn (€198.67) tussen €178.42 en €179.78 geplaatst.
Zo zijn er vast nog een aantal te ontdekken...
iets met ponden en euro's?
Goh, zo simpel... Ik had het bijna zelf kunnen bedenken
Thanks kerel
0 x
Re: waarde flessen via Whiskybase?
Whiskyminnend volkje,
Weet iemand hier wellicht hoe ik een prijs toevoeg aan een fles die niet meer retail te koop is? Ik kan namelijk om die reden geen shoplink meer toevoegen, terwijl dat wel gevraagd wordt. Hoor het graag, dank!
Weet iemand hier wellicht hoe ik een prijs toevoeg aan een fles die niet meer retail te koop is? Ik kan namelijk om die reden geen shoplink meer toevoegen, terwijl dat wel gevraagd wordt. Hoor het graag, dank!
0 x
Re: waarde flessen via Whiskybase?
Nickolaas schreef:Whiskyminnend volkje,
Weet iemand hier wellicht hoe ik een prijs toevoeg aan een fles die niet meer retail te koop is? Ik kan namelijk om die reden geen shoplink meer toevoegen, terwijl dat wel gevraagd wordt. Hoor het graag, dank!
Mijn ervaring met dit probleem: wachten totdat de betreffende fles opduikt in een van de 'rare malts'-winkels.
Want alleen shoplinks worden geaccepteerd.
Tip: https://www.wine-searcher.com/
0 x
Re: waarde flessen via Whiskybase?
Uridium schreef:Mijn ervaring met dit probleem: wachten totdat de betreffende fles opduikt in een van de 'rare malts'-winkels.
Want alleen shoplinks worden geaccepteerd.
Tip: https://www.wine-searcher.com/
En toch vind ik dat raar. Ik wil graag de prijs toevoegen zoals retail door mij is betaald. Die gaat waarschijnlijk een stukkie lager liggen dan de prijs die op de soort van secundaire markt gevraagd gaat worden en is m.i. een relevante toevoeging aan de WB-info.
4 x
Re: waarde flessen via Whiskybase?
Als je een aanvullend whiskybase abonnement hebt kan je ook de werkelijke veilingwaarde van flessen zien. Vaak is dat ongeveer de helft een derde van de waarde. Bijvoorbeeld Killyloch 1967, op whiskybase 8900 euro op de veiling 2300 euro. Ik heb veel aan dit aanvullende abonnement omdat dit ook bepaald tot hoe hoog ik bied.
0 x
Re: waarde flessen via Whiskybase?
Als je een beetje handig bent met je browser (op een PC), dan kun je in het totaaloverzicht en ook de popups per fles gewoon de veilingprijs zien, als je de paginabron bekijkt (CTRL+U in Firefox bijv.).
Dan zie je, dat er gewoon blur-pixels over het veld heen worden gezet, maar in de HTML staat gewoon de "veilingprijs" (even op die term zoeken).
Dan zie je, dat er gewoon blur-pixels over het veld heen worden gezet, maar in de HTML staat gewoon de "veilingprijs" (even op die term zoeken).
2 x
Re: waarde flessen via Whiskybase?
Lijkt me meer een reclame voor whiskybase abonnement als eerste post…
0 x
Re: waarde flessen via Whiskybase?
Uridium schreef:Als je een beetje handig bent met je browser (op een PC), dan kun je in het totaaloverzicht en ook de popups per fles gewoon de veilingprijs zien, als je de paginabron bekijkt (CTRL+U in Firefox bijv.).
Dan zie je, dat er gewoon blur-pixels over het veld heen worden gezet, maar in de HTML staat gewoon de "veilingprijs" (even op die term zoeken).
Ik heb in het verleden al geconcludeerd dat deze waarde random is. Na het verversen van de pagina staat er namelijk een compleet andere waarde. Ze hebben er kennelijk wel over nagedacht bij WB

0 x
Re: waarde flessen via Whiskybase?
Slight schreef:Uridium schreef:Als je een beetje handig bent met je browser (op een PC), dan kun je in het totaaloverzicht en ook de popups per fles gewoon de veilingprijs zien, als je de paginabron bekijkt (CTRL+U in Firefox bijv.).
Dan zie je, dat er gewoon blur-pixels over het veld heen worden gezet, maar in de HTML staat gewoon de "veilingprijs" (even op die term zoeken).
Ik heb in het verleden al geconcludeerd dat deze waarde random is. Na het verversen van de pagina staat er namelijk een compleet andere waarde. Ze hebben er kennelijk wel over nagedacht bij WB
Oh, dat zou kunnen voor de waardes in de pop-ups, maar die op de overzichtspagina is bij mij al tijden stabiel, verandert niet bij refreshen en is geheel conform verwachting.
0 x
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten






