JayDie schreef:Euh... ná het stoken 15 à 20% abv?
Dit komt omdat ik als gist Whisky Yeast gebruikt vandaar de wat hogere alcohol persentage"s.JayDie schreef:Euh... ná het stoken 15 à 20% abv?
Dit komt omdat ik als gist Whisky Yeast gebruikt vandaar de wat hogere alcohol persentage"s.Piet schreef:Ah, ja ik nam aan dat hij het tussenproduct ergens kwijt moet en het dan maar even op vaten legt. Maar of die aanname goed is mag Cor vertellen.JayDie schreef:Ja, dat begrijp ik, maar ik zie niets in de berichten > 20% en dan komt het verhaal over eiken vaten al...
De alcohol wordt eerst in flessen opgeslagen,na de tweede distilatie gaat het het vat in.
Zo, nu even een blooper vertellen,zondag 15 Mei had ik teveel wort in het vat gedaan(niet bij doorgedacht).
Afgelopen Donderdag naar een Whisky proeverij geweest,en ik moet zeggen was wel bijzonder.
Renswoude schreef:...Dus weer wat geleerd,en wel een paar flessen gekocht,waar bij een redelijke bijzondere daar er maar 120 uit een vat gebotteld zijn.
Zo, zit nu op 35 liter alcohol van 40 % na de vakantie ,op naar 60 %.
Gisterenavond naar Whisky proeverij geweest in het Arsenaaltheater en de white spirit laten proeven door de stoker van de distileerderij uit Baarle Nassau Zuidam.
Heb nu 5 liter Whisky staan van zeer goede kwaliteit,na de laatste distillatie is het uitgekomen op
Zo, Zondag naar Den Haag voor de proeverij,ook nog wat informatie inwinnen omtrend een nieuw vat wat ik ga gebruiken om er Whisky in te lageren,moet nog wel port in het vat doen,dat moet een jaar staan,dan pas Whisky erin.
Gisteren een 15 litervat in Belgie gekocht,staat nu vol met water.morgen het vat ontsmetten en eind van de week kan er port in.
Zo het roken is weer klaar,in Juni gaan we weer stoken, en dan kan eindelijk de white spirit in het vat.
Hoera,vandaag de laatste stookdag,morgen de port uit het vat halen,uit laten lekken en dan op Terug naar “Even voorstellen, dat vinden we leuk !”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten