Was even wat "oudere" topics aan het doorlezen en vond deze wel leuk om op te reageren, want dit vroeg ik mij bij sommige ook af met aankopen van een paar 100 eu de fles.
Ik ben zelf pas een paar maanden bezig en ik merk dat ik nu redelijke bedragen uitgeef om een begin collectie bij elkaar te krijgen (100-150 per maand) aan meerdere flessen (tot 60 eu per fles ongeveer)
Zelf woon ik samen, heb een niet al te dure hypotheek en een modaal inkomen. Wel heb ik een voorliefde voor alles wat mooi is in het leven zoals gadgets, sigaren, wijnen, exclusief en lekker koken en daarnaast ga ik regelmatig nog op stap.
Vanuit huis is mij aangeleerd om zuinig te zijn en rekening te houden met tegenslagen. Dit heeft mij in het verleden belet sommige dingen te doen die ik wel heel graag wilde. Tevens dacht ik bij alles wat ik deed 10x na of het wel slim was, of ik het beter niet kon doen, of dat het goedkoper kon. Erg vervelend. Nu heb ik mijn leven omgegooid zodat ik alles boven een bepaald gespaard bedrag mag uitgeven aan wat ik leuk vind. Dat gespaarde bedrag heb ik wel als backup nodig en als ik hier onder zou komen ben ik bang dat ik alles weer op de rem zet tot ik er weer boven zit (old habits die slow

).
Maar goed nu zit ik er dus boven en kan ik lekker mijn ding doen.
Tevens krijg ik zo nu en dan wat extra inkomen zoals een marktonderzoekje of een kleine beloning van werk en heb met mezelf afgesproken dat ik dit ook direct mag omzetten in....
Mooi spul